Kabil bitti yorumum yazıda :)

İlk defa okuduğum bir kitabın işleyişi beni çok rahatsız etti.
Evet yazarın hayal gücü,  kurgusu çok çok iyi. Ama Hz. Adem ve Havva'yı işleyiş biçimi,  örnekleri hiç hoş değildi.  Kitabın isminden de anladığınız üzere  Adem ve Havva'nın oğulları Kabilinden etrafında dönüyor olaylar.  Kabil'in kardeşini öldürmesi,  Lilith'le yaşadığı aşk,  alnına sürülen siyah leke.... Kitabın hepsini anlatmaya gerek yok çoğu kişi okumuş okumayanlar için boşluklar bırakalım dimi....
Beni rahatsız eden kısmı; her ne kadar İncil ile bağlantılı olarak hikayeyi
kurtulamaz biçimi, alay edişi hoş değildi. Ki illaki inançla bağdaştırmayın demek istememi. Okuyanınız varsa anlar demek istediğimi. Meselâ, Adem ve Havva'nın ilk yasak meyveyi yemesi ve şeytanın onları kandırması olayını öyle bir hayal gücü ile yazmış ki.. Evet hayallerde sınır yoktur ama kendi hayaliniz ise. Eğer bilinen bir hadise üzerinden hayal kurup bunu kitaplaştıracaksanız dikkatli olmak gerek diye düşünüyorum. Tanrı'nın devamlı olarak "Efendi" diye söz ediyor ve bu Efendinin bazen yaptığı şeylerin farkında olmadığını, unuttuğunu falan yazıyor. Hele Kabil'in hayatını anlatışı ve meleklerin özelliklerinle dalga geçişini hiç yazmayayım... Yani biraz rahatsız oldum okurken belki de inanışımdan dolayıdır. İnançlarla dalga geçilmesi, tiye alınması beni her zaman rahatsız eder. Hangi dinden olursa olsun, neye inanırsa inansın, nasıl ibadet ederse etsin. Hatta inançsız bile olabilir kişi. Bunlara saygım sonsuzdur. Beni bilen bilir. Şimdi diyeceksiniz yazar bu kitabı ile Nobel Ödülü almış. Valla almış ama eye göre almış bilemedim. Biraz araştırma yaptım herkes edebi değeri çok yüksek bir kitap, mutlaka okuyun demiş. Kitabın son sayfasını kapattığımda aynı şeyi düşünemedim. Belki de yanlış kitapla başladım yazarı tanımaya. Ön yargılı değilim yazara hatta diğer kitaplarını da okumak istiyorum zamanla. Sizden Okuyanınız var mı? Varsa siz ne düşünüyorsunuz?

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Amasya Gezisinden Kalanlar....

Nerde Kalmıştık?

Günlük, Sergi Gezisi