Emzirmeyi Bırakma, Çocuğum Büyüyor... Annelik....

Veeee 25 ayın sonunda artık Umay'ı emzirmeyi bıraktım.
Bu süreç benim için çok zor oldu. Hala ara ara gözlerim doluyor ve emzirmek istiyorum...... Çünkü bir anne için bebeği ile iletişime geçtiği en kutsal anlardan biri bence...
Evet biliyorum önemli olan ilk 6 aydı ve çok şükür ki Umay hiç bir ek gıda ve besine ihtiyaç duymadan sadece anne sütü ile beslendi. Ama gelin siz içime anlatın. Bir başkası bana sorsa belki bende aynı şeyleri söylerdim ama yaşayınca bir garip oluyorum.
Sanırım Umay değil de ben hazır değildim emzirmeyi bırakmaya..... Çünkü gerçekten de onunla o temas  kızımı mutlu ettiği, güvende hissettirdiği kadar bana da çok iyi geliyordu. Bazı anneler büyüdükçe zor oluyor diyorlar ya hani, tersine o kadra zevkli geliyordu ki bana, onun o nefesini hissetmek, gözlerinin içine bakmak ve sevgi mesajları yollamak... çok keyifliydi çokkkk...
Bayağı bir araştırma yaptı eşim ve okuduklarını bana aktardı.. Çünkü Umay'ın yanında elime telefon alamıyorum o da istiyor. Aralarda bende okudum ve aslında bizim zamanımız çoktan gelmişti, Dediğim gibi sorun aslında bendeydi bırakmak istemeyen bendim. Tamam kızımda istemiyordu çünkü o da çok seviyordu emmeyi..
Birçok site de bunun bir süreç oldu ve en yaş dönemimin bu aralar olduğu, çünkü büyüdkçe daha da zorlaştığını yazıyordu.. vs...
Aslında benim anladığım doğru süreci bebeğiniz size veriyor. Eğer güzelcene gözlemlerseniz o kadra güzel yönlendiriyor ki evlatlarımız bizi....
............
..........................
Bugün tam bir hafta oldu. Geçen pazartesi günü eşimle konuşurken deneyelim bakalım dedik. Yalnız bundan yaklaşık bir ay öncesinden gündüzleri meme vermeyi azalttım ve her seferinde Umay'a anlattım.
Örneğin oyun oynarken yada konuşurken; " annecim biliyorsun dimi artık memeyi bırakmamız gerekiyor, büyüyüyorsun ve senin için çok da faydalı değil" diye işliyordum beynine...
Hani bazen bazıları der ya " bebek onlar yada çocuk, ne anlasın" diye.. ASLA öyle bir şey yok, bebeklikten itibaren her şeyi çok iyi anlıyorlar. Tek fark bebekken ses tonumuzdan duyguları anlıyorlar ama anlıyorlar.
Şuan Umay herşeyi öyle güzel anlıyor ki.
Birde biz hiç Umay'da olsa yalan söylemiyoruz ve kandırmıyoruz kızımızı. Ne olursa olsun ona onun anlayacağı dilde anlatıyoruz/m her şeyi.
Yalnız emzirmeyi bırakırken deneme amaçlı mememe bant yapıştırdım ve Umay "anne meme aç" dediğinde açıp "annem bak uf oldu, emziremem" dedim.
Kızım da yüzünü ekşitip baktı "anne kapa" dedi ve o gün bugündür ne elliyor ne de meme istiyor.
Tecrübeli annelerin çoğu, hazır ol meme krizleri gelecek, birkaç gün en fazla bir hafta geceleri ağlama nöbetleri olcak, onda da eşin kalksın sakın sen kalkma dediler.
Hatta annene yada kayınvalidene bırak diyenler de oldu. Ama biz karı koca herşeyi göğüslemeye hazırdık...
kiii hiç umduğumuz gibi olmadı. Umay ne meme krizi nede ağlama nöbeti geçirdi. Sanki hiç emmiyormuş gibi davrandı ve artık geceleri deliksiz uyuyor hemde kendi yatağında. :)
Gerçekten de her çocuğa göre değişiyormuş durum. Eğer çocuğunuz günlük hayatında da sakin biriyse inanın bu süreçte de öyle oluyor. Sıra da bezi bırakma var ama onu da yaza artık.
Sabahları da altıbuçuk yedi gibi uyanıyor tabi emziriyor olsam alırdım hemen memeye daha çok uyurdu ama sıkıntı yok çünkü erken kalkmayı seviyorum ve benimde işime geliyor.
Öğlenleri de bir uyuyor ki sormayın. Nerdeyse 4 saate yakın... değmeyin benim de keyfime...
Tabi artıları da var, eskdin daha az yiyordu. Şimdi tabağını bitiriyor, acıktığında söylüyor ve ne yemek istiyorsa dile getiriyor.
Bu aralar en çok dediği "anne bana çorba yap" yada "sucuklu tost" bide "omlet" imiz meşhur. :)

Birde unutmadan ekleyeyim tabi emzirmediğim için sütüm doldu ve pompa yardımı ile sağdım. O ilk sağdığımda gözyaşlarımı içime akıttım resmen. Çocuğum içecekken ben napıyorum diye...
Böyle bir durumda en büyük destekçim eşim oldu......O yüzden sevgili anneler muhakkak bu süreçte ki duygusallığınızı eşinizle paylaşın...
 





Yorumlar

  1. Allah yardımcınız olsun ... Sevgili Umay'a kucak dolusu öpücükler ...
    Ne güzel atlatmışsınız sevgili Gülşah ... Maşallah diyelim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin çok teşekkür ederim Didemika. 😊
      İçimde geçenlerin bir kısmını paylaşmak istedim. 😊
      Sevgiler.

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Amasya Gezisinden Kalanlar....

Nerde Kalmıştık?

Günlük, Sergi Gezisi