Film Anlatıcısı Kız Hernan Rivera Letelier ve Elif Şafak'ın yeni roman

Veee çok beklediğimiz sıcaklar da geldi çattı.... gündüzleri mümkün mertebe sokağa çıkmayanlardanız ana kız... 
Devamlı suyun altında Umay'da. her bez değiştirirken hemen duşa sokuyorum anca rahatlıyor... 
Aslında hava durumu, doğa olması gerekeni yapıyor ama biz insanoğluna sıcak geliyor işte efenim...
Yaz geldi mi hemen yazlığına gidenlere selam olsun. :)))

Geçtiğimiz çarşamba akşamı kitap klubümüzle Timsal Hanımların arka bahçesinde hem iftar yaptık hemde bu ayın kitabı olan "Film Anlatıcısı Kız/ Hernan Rivera Letelier " kitabını konuştuk.
Konuştuk dediğime bakmayın, öyle uzun uzun anlatmadık kitabı. Çünkü hepimiz çok beğendik ve keyifle okumuştuk. Ortak noktamız " iyi ki okumuşuz bu kitabı" oldu. Aynı zamanda Timsal Hanımın bir de süprizi vardı. Kazım Karabekir Vakfının/ Müzesinin kuruluşunun 17.yılını kutladık. Daha nice yılları olsun müzenin, ziyaret edeni bol olsun ve Timsal Hanım bize anılarını daha uzun yıllar kendi ağzından anlatsın. Dinlerken öyle mest oluyorsunuz ki... Ziyaret etmeyi unutmayın derim müzeyi...


Kitap tür olarak da Novella (kısa roman olarak değerlendirilebilecek; romandan kısa, hikâyeden uzun olan bir edebî türdür.) Kitabı elinize almanız ile bitirmeniz bir oluyor.
Ama aklınızda bıraktığı izler ise daha fazla. ÖZellikle Şilili yazarların kalemi çok iyi... Anlatırken okuyucu sıkmıyorlar...
Kitabın içinde acı var, aile dramı var, mahalle var, hatta mahalle baskısı var, dedikodu, aşk var....
Kitap bitince şöyel düşünmüştüm; gerçekten de film anlatmak kolay değil aslında... hele bilmeyen, izlemeyen birinie hele hele bilen birene....
Tavsiye edebileceğim kitaplar arasına girdi bu kitap.





Veeeee Elif Şafak'ın beklenen kitabı çıktı. Elimde ki kitabın bitmesine çok az kaldı ve hemen bu kitaba başlamak istiyorum. Elif Şafak kalemini, cümlelerini sevdiğim bir yazar. Yine bizi hayal kırıklığına uğratmayacaktır yazar....
Bir de sevdiğim bir kadın var ki, düşünce ve yaşama bakışı açısından kendime yakın bulduğum biri Frida Kahlo.... bu kadın ile ilgili bir post hazırlayacağım o yüzden burda sadece sevdiğim demekle yetineyim. :)

İyi pazarlar ve iyi haftalar yazımı okuyan herkese.... :)

Yorumlar

  1. Kitap okuyup değerlendirme yapmanız ne güzel canım. Elit sohbetler :) Harikasınız! Ben de Elif Şafak'ın birkaç kitabını okudum. Nedense bana itici gelen bir şeyler var onda. Aşk kitabında Kimya hatunu evlenince Şems ile beraber olmamasından sebep hasta etmiş, Araf'ta hemcins ilişki var, Baba ve Piç'te aile içi tacizle çocuk sahibi olma, İskender'de karmaşık olaylar... Bilmiyorum farklı ve orijinal olma adına zorlama bir şeyler yaptığını düşünüyorum. O yüzden kalemi iyi ama sevemedim tarzını. Tabi bu şahsi düşüncem. Sevgiler canım ❤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selam Emine. :) Elit sohbetler derken ... aslında kitap okumayı çok seven bir grubuz ve sohbetimizin çoğunluğu da ortak okuduğumuz kitaplar oluyor.
      Aslında çok fazla güncel sorunlara değiniyor yazar, tabi bana göre. Ve sorumluluk hissediyor yazmakla ilgili, paylşamakla ilgili..
      Elif Şafak'ı seven ve sevmeyen diye bir gruplşama muhakkak oluyor tıpkı Orhan Pamuk gibi okuyucusu...
      Hepimiz aynı yazarları seveceğiz diye bir kaide yok.
      Sevgiler :) iyi geceler.

      Sil
  2. Canım merhaba;
    Kışın yaz gelse yazın kış gelse diyen ve sürekli bir şey isteyen biz insanlar :)
    Olsun Rabbim ara ara yağmur da veriyor çok şükür ...
    Ne güzel kitap sohbetleri için toplanmalar falan ... Şahanesiniz ... Keyfiniz bol olsun ...
    Dün instagramda da dediğim gibi Elif Şafak ile yıldızım barışmadı ...
    Sana en keyiflisinden okumalar diliyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Didem'cim. Sorma biz insnlar biraz nankörüz sanırım... :) sıcaklar da İstanbul'da olmak çok sıkıcı... isterdim ki yaz gelirken hop kaçayım deniz kenarına... Kısmet gün olur oda olur değil mi? :))
      Evet ya kitaplı sohbet toplantımız çok ama çok keyifli geçiyor. Seni de bekleriz müsait zamanlarında.
      Elif Şafak'ı deven çok seviyor sevemeyende sevemiyor.. olsun canım hepimiz aynı yazarları sevemeyiz ki.
      Sağolasın canım benim öpüyorum iyi geceler.

      Sil
  3. Harika bir blogunuz var. Bloglar Yarışıyor kampanyası ile siz de blogunuzla kazanmaya aday olun, blogunuzu tanıtın, mansiyon ve promosyon ödüller kazanın. Sponsorlarımızın desteği ile bloglar arası etkinlik yarışmamızı 2016 yılı içerisinde 3.kez düzenliyoruz. Detaylı bilgiyi websitemizden öğrenebilirsiniz.
    İlginiz ve desteğiniz için teşekkürler!


    Web : http://www.bloglaryarisiyor.net
    Mail: iletisim@bloglaryarisiyor.net
    Tel : +90212 330 9707

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende size teşekküre derim davetiniz için.
      Sitenizden ekleme yapıyorum kendimi.
      İyi geceler.

      Sil
  4. Elif Şafak 'in kalemi tartisilmaz ama seveni kadar sevmeyeni de var. Bu kitabını okuyacağım. Sipariş verdim yolda ama sil merak ettiğim Film Anlayışıdır Kız . Sağol canım güzel tanıtım için . Sevgiler kocaman .:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen Özlem'cim, seveni çok seviyor sevmeyeni de sevmiyor. Ben cümlelerini çok sevenlerdenim. ☺
      Film Anlatıcısı Kız kısa öz ama çok şey anlatan bir kitaptı. ☺
      Sevgiyle öpüyorum selamlar oğluna da.

      Sil
  5. Ne durumdasın Gülşah?İlerledin mi kitapta, beğendin mi;?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yeni başlayabildim ama elimden bırak istemiyorum, yine yazar güzel cümleler, ruha dokunan bakış açılı cümleler kurmuş Gamze'cim...

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Amasya Gezisinden Kalanlar....

Nerde Kalmıştık?

Günlük, Sergi Gezisi