İpek Ongun Ve YIkanan Kadınlar Tie Ning...Kitapları yorumu..

yıkanan kadınlar tie ning

Uzun zamandır elimdeydi bu kitap...
Başlar da biraz durağan başladı ve "eyvah okuyamayacağım bu kitabı galiba" dedim kendime..
Araya başka bir kitap daha alıp okumaya devam ederken bir baktım kitap bir açıldı, bir güzelleşti...
Elimden bırakmak istemedim okurken...
Uzak Doğyu hem seviyor hem merak ediyorum o yüzden daha bir keyifle okuyorum Çin Edebiyatını...
Kendimize birazcık da olsa yakın buluyorum kültürlerini...

Kitapta birçok detayı bir arada bulabiliyorsunuz. Özellikle o dönemin siyasi, sosyal olaylarını da güzel aktarmış kitap.
Ve diyorsunuz ki "kadın "her yerde kadın ve daha fazla çile çeken, daha fazla mahalle baskısı gören taraf, varlık oluyor....

Konusuna gelince 2 farklı neslin gözünden hem o dönemi hem hayatlarında ki yaşananlara tanık oluyorsunuz.....
Tabi ana karakter Çio... kızkardeşi var ki ben en çok ona sinir oldum.....

Kitabın kapağında 1994 yılında Nobel Edebiyat Ödülü'nü kazanan Japon yazar Kenzaburo Oe'nin bu kitap için söylediği "Son on yılda çıkanlar arasından on edebi eser seçmem istenseydi, kesinlikle Yıkanan Kadınlar'ı aralarında sayardım" sözü yer alıyor. Oe'nin burada kast ettiği zaman dilimi 2000-2010 arası. Ben Yıkanan Kadınlar'ı beğendim. DR'ın kampanya döneminde ki standında denk gelmiştim, kararsız kalmıştım ama iyi ki almışım dedim. Çünkü başka bir bölümde hiç rastlamadım kitaba...
Filmide çekilmiş ama henüz bulamadım nette, araştırmaya devam. Bileniniz varsa benle paylaşırsa memnun olurum. :)

 
ipek ongun
 A101'de ara ara indirimli kitaplar oluyor ve öyle bilinmedik değil bilindik yazarların kitaplarını getiriyorlar....
Bu kitapda onlardan biri... Sanırım yaşım kaç olursa olsun hiç sıkılmadan ve düşünmeden alacağım, okuyacağım bir yazar benim için İpek Ongun...
Ara kitap olarak okuyorum okurken öyle içimi rahatlatıyor ki anlatamam....
Yine bu kitpata Yağmur Öğretmenin hayatından başlayarak hayata dair bir roman olmuş...
Daralan ruhuma iyi geldi diyebilirim.

Siz sever misiniz İpek Ongun'u?
Gerçi bir nesil "Yaş On Yedi" kitabı ile büyüdü ki hala en olma sırasını koruyor bende.... Kızıma da okutmayı düşündüğüm bir eri bu seri... Tabi okumak isterse...Teklif-öneri benden karar vermesi Umay'dan. :)



Yorumlar

  1. Yıkanan Kadınlar'ı çok merak ettim. Fırsat bulunca okumak istiyorum. İpek Ongun'un Yaş On Yedi kitabını okumuştum lise zamanlarımda. Akıcı bir anlatımı var. Ancak benim hayat görüşüme uygun olmayan bir gençlik portresi çiziyor. O yüzden çevremdeki gençlere ve öğrencilerime tavsiye etmedim. Tabi dediğim gibi bu şahsi görüşüm. Paylaşım için teşekkürler canım ❤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğ rudd hepimiz aynı yazarları sevemeyiz.
      Benim yazarda en sevdiğim yön aile olmayı ve birlikte karalar almayı vurgulaması çok iyi kitaplarında. Ve gençliğin dilinden anladığını düşünüyorum. Elbet buda benim düşüncem. 😊 ama ne güzel ki okuyup öyle karar vermişsin. Birçok kişi birçok yazarı okumadan kulaktan dolma bilgiyle seviyor yada sevmiyor..
      Yıkanan Kadınlar'a gelince gerçekten de güzeldi. İstersen sana gönderebilirim kitabı okuman için. 😊

      Sil
    2. Çok naziksin canım teşekkür ediyorum. kitapyurdu sitesinden kolayca alıyorum kitaplarımı. Daha zor ulaşan birine nasip olur belki :) ❤

      Sil
    3. Rica ederim. ☺ iyi geceler sevgiler.

      Sil
  2. Geçen arkadaşımla İpek Ongun hakkında konuşuyorduk. Çok kişi eleştirse de gerçekten okuması zevkli, öğretici kitapları var. Gençlikte okuduğum kitapları bana o kadar çok şey kattı ki ben de her gencin en azından her genç kızın İpek Ongun'la tanıştırılması taraftarıyım. Hala da severek okurum kitabı elime geçse.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bendeeeeeeeeeeee. 😊 😊 😊
      Sevgili sihirli süpürge çok şey öğrendim yazarın kitaplarından ve lise ve sonrası gençlerin okumaları taraftarıyım. Öyle güzel bilgileri kelime cümle arasında anlatıyor ki..
      Sevgiler. 😊

      Sil
  3. Sevgili Gülşah merhaba;
    Açıkçası Yıkanan Kadınlar'ı merak ettim ama siyasi olay okuma hiç hevesinde de değilim bilemedim ...
    İpek Ongun gençliği vardır evet ve ben o furyaya katılamadım ...
    Asla vazgeçmez İpek Ongun severler ondan ....
    Ara sıra belki sırf gençler değil biz de okusak ruhumuza iyi gelir
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba iyi geceler Didem. ☺
      Yıkanan Kadınlar kitabının ana konusu siyasi değil ama yanlış anlaşılma oldu sanırım. Aslında bir aile hikayesi ve aile içinde yaşananlarla aynı zamanda o günün gündemi diyebilirim.
      İpek Ongun kitapları iyi bir ara kitaptır. Eğer hiç okumadıysan bir göz at derim. ☺
      Sevgiler iyi geceler.

      Sil
  4. Bende ipek Ongun severlerdendim. Kitapları tekrar tekrar parçalana kadar okurdum. Özellikle bir genç kızın gizli defteri serisi çok şey kattı bana��Karşıt olanlar da bar saygı duyarım ama bence bir nesle okuma alışkanlığı kazandırdı ����

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle MaviUmut katılıyorum yazdıklarına.
      Okumaktan çok büyük bir keyif aldığım ve birçok şeyi öğrendiğim bir seri oldu benim için.
      Sevgiler, iyi geceler.

      Sil
  5. Lise yıllarımda İpek Ongun'u çok okurdum ama uzun yıllardır okumuyorum. Keyifli okumalar canım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahhh o lise yılları... hepimizin hayatından geçmiştir İpek Ongun kitapları. :))
      Sağol Gamze'cim, iyi geceler görüşmek dileğiyle.

      Sil
  6. Bir zamanlar ne kitaplar okuyorduk. Hakikate dair bir kırıntı bulur muyuz diye geziniyorduk. Kütüphanemin neredeyse yarı kitabı okumak istiyenlere dağıtmışımdır. Bazen küçük bir kitapçık bizi uykumuzdan uyandırabiliyor. Bizi yeniden diriltebiliyor. Olaylar, insanlar, davranışlar bize yeni bir ufuk çizebiliyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Artık okumuyor musunuz Profösör?
      Ara ara kütüphanemden bende kitaplarımı okumayı sevenlerle veya kütüphane bağışlarım .. Ve yeni kişilerin okuyacağı fikri beni mutlu eder.
      Kitap okumak çok ayrı bir keyif ve bilgi birikimi.
      İyi geceler..

      Sil
  7. İpek Ongun'u ben de hala çok seviyorum. Yoksa Hayat Gençken Daha mı Zor?'u da annem görmüş, almış. Ben de okuyacağım yakında. :)) İyi okumalar :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Kağıt Salıncak. :)
      Size de keyifli okumalar, sevgiler.
      İyi geceler keyifli haftasonunuz olsun. :)

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Amasya Gezisinden Kalanlar....

Nerde Kalmıştık?

Günlük, Sergi Gezisi