Acı Çikolata, Young Sheldon ve The Crown...

Bu kitabı o kadar çok duymuştum ki... Nedense okumam anca bu haftaya kaldı. Hatta Kobo'da indirimde görünce alayım E-Kitap olarak okuyayım dedim.
Ne iyi ettim okuyarak anlatamam. Benim gibi hala okumadıysanız efenim, daha fazla geç kalmadan okuyun.
O kadar iyi bir kitaptı.
Yazarın daha önce"Lüpita Ütü Yapmayı Seviyordu" kitabını okumuş ve anlatımını sevmiştim.
Acı Çikolata'da Büyülü Gerçeklik tarzını kullanmış.  Romanda gerçek ve fantastik öğelerin bir arada kullanılıp, doğal bir şekilde bir araya getirilerek, okuyucuyu bu büyülü unsurlara şaşırtmadan, aktarılmasıdır. Örneğin; metinde iki kişi sohbet ederken bir bakmışsınız esen kuvvetli bir rüzgar kişilerden birini havalandırıp uçurur götürür. Bu sahne normal bir olaymış gibi metin buradan devam eder. Ve yazar bunu o kadar iyi yazmış ki.

Ah Tita dedim okurken seni hiç unutmayacağım. Annesi ile ilişkisi verdiği mücadele, gelenekler, savaş.. onca sıkıntı içinde yine de boğaz derdi... bide üstüne annesinin lezzetli yemek yeme düşkünlüğü..... Kitabın içinde yok yok....
"Çok beğenseler de, yemek için can atsalar da genellikle insanlar çok açgözlü görünmemek ve son lokmayı diğerlerine bırakmış olmak düşüncesiyle tabaktaki son biberi almaya cesaret edemezlerdi. Böylece, içinde narın serinliği, acitrôn'un tadını, biberin acısını, cevizin yararlarını, akla gelmeyecek pek çok lezzeti barındıran bu harika biber el sürülmeden servis tabağında kalırdı. Aşkın tüm sırlarını içinde saklayan bu güzelim ceviz soslu biber dolmasına, görgü kurallarına uymak adına, kimse elini uzatmazdı."

 Dün çayımı içerken sinema kanallarında geziniyordum ki "Şeker Portakalı" filmi başlamıştı. İZlemek istiyordum. Yeni de başlamıştı. İzledim. Sanıyorum izlemek daha çok canımı acıttı Zeze'yi... o dayak sahneleri ve gözlerinde ki hüzünlü bakış çok etkiledi...


Bu aralar dizilere sardık karı-koca. Young Sheldon'ı izlemek Bing Bang dizisi kadar keyifli. Hele o ananeye bayılıyorum. Başarılı yapımlar.


 Kraliçe Elizabet'in hayatının anlatıldığı diziyi de çok beğendim/k. Tabi bize ne kadarını aktarıyorlar önemli. Böylemiydi gerçekten de dediğim oluyor izlerken.
Bir de iyi ki alemiz çok soylu bir aileden gelmiyormuş ddiyorum izlerken. Ne zor yaşamları var. Her şey, her hareketleri kontrol altında, izin almak zorundalar ve her şey resmi.... Ayyyy yokkkk valla anacım hiç bana göre değil....
Dizi olarak izlemesi yeterli.....


Yorumlar

  1. ahahahaa asi bir soylu olsaydık fena olmaz mıydı :)))
    Ben dizi izleyemiyorum, inatla eve internet bağlatmıyorum. Bakalım sonumuz ne olacak ve Oytun ne zaman error verecek :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hem de ne güzel olurdu biraz saraya hareket gelirdi :)))))
      Neden bağlatmıyorsun? Tabi böyle sordum ama elbet vardır bi bildiğin.
      Ben de intertsiz olmayı sevmiyorum, o kadar çok faydalanıyorum ki....
      Seviyorum biraz da sanırım :)

      Sil
    2. Tamamen Oytun sebepli bağlatmıyorum. İnternet olduğunda sürekli aklı oyunda, videolarda... Dakiakada bir ben oyun oynayacağım diye gelip duruyordu. Yorgan gitti, kavga bitti :))

      Bir de ben sürekli pc tepesindeyim ya işyerinde, azıcık da onun etkisi var tabi..

      Sil
    3. Biz bile seviyorsak interneti, sokak kültürü kalmayan çocuklarımız napsın... diycem ama fazlası hakkatten zarar. ve çocuklar da çok çabuk alışkanlık yapıyor.
      Öperim çok.

      Sil
  2. Şeker Portakalı'nın filmi gerçekten güzeldi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hem de çooook. İyi tatiller, iyi eğlenmeler Handan abla.

      Sil
  3. Fantastik Edebiyat en ilgimi çeken tür olduğu için Acı Çikolata da ilgimi çekti.Teşekkürler haberdar ettiğin için.'Asi soylu' konusunda Şebo'ya katılyorum;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Acı Çikolata'yı da seversiniz o zaman Aytül.
      İyi haftalar :)

      Sil
  4. harika bir paylaşım Gülşah'cım, Acı Çikolata'yı çok sevmiştim ben de, Şeker Portakalı'nı ve diğer dizileri izlemedim ama çok ilginç görünüyor, keyifli okumalar, iyi seyirler, sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Eren'cim :)
      Diziler çok keyifli özellikle 20-25 daka olması da iyi geliyor izlerken. Bazen kısa bir mola da tadımlık izliyoruz.
      İyi haftatar.

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Amasya Gezisinden Kalanlar....

Nerde Kalmıştık?

Günlük, Sergi Gezisi