Dublinliler/ James Joyce ...


Kadıköy'e ödemeleri yapmak için indiğimde muhakkak kitapçıları da bi dolanıyorum. Sokaklarında da gezmek  rahatlatıyor beni. Kadıköy'ün değişik bir ruhaniyeti var....

Yapı Kredi Yayınları'na uğradım. O kadar uzun zamandır uğramıyordum ki... Kararlıyım önce elimde ki kitapları okuyup bitireceğim ondan sonra da dağınık bir şekilde değil, listemden okumak istediğim kitapları seçip okuyacağım...
Yalnız bu kitabı görünce dayanamayıp aldım.😸
Daha önce Macera Kitabım Bloğu yazarı Özlem'in tavsiyesi ile Moskava'da Yanlış Anlama kitabını almış, okumuş ve kalemine hayran kalmıştım.
Uzun zamandır da çevirisi yoktu yazarın. Bu kitabı görünce aldım hemen. İnce kitaplardan da ... elimde ki kitaba ara verip sakin bir kafa ile okuyacağım.

Yine geçen sene fuardan James Joyce'ın Dublinliler kitabını almıştım. Uzuznz amandır aklımdaydı okumak. Başladım ve.... biraz sıkılarak bitirdim kitabı.
Konusuna gelince;

 ↬↬↬↬ İrlanda'da geçen yaşam, doğum, dini yaşam biçim, yaşam mücadelesi... yarın kalemi güçlü ve okunması zor, durağan ilerleyen yer yer sıkan  bir kitaptı benim için.

Açıkcası beklediğimi tam olarak bulamadım kitapta.
Hemen karar vermemek için diğer kitaplarına da bakacağım.
Ki yorumlarda da epey yıldız toplamış bir kitap. Benim için doğru zaman değildi.
Ulysses'i okumayı çok istiyorum.
İntrnette biraz araştırma yaptım ve son sözü olarak "

"Ölmeden önce son sözü: “Kimse mi anlamadı?” olmuştur.

Bu hafta iki güzel film izledik evde, onları da bir sonra ki blog yazımda anlatayım.

İyi pazarlar. :)))


Yorumlar

  1. Ben Joyce'un aforizmalarını okumuştum şöyle bir sözü vardı ''İşin içine o kadar çok gizem ve bulmaca kattım ki ne demek istediğimi tartışıp duran profesörleri yüzyıllarca meşgul edecek. Ve bu, bir kişinin ölümsüzlüğünü garanti altına almasının yegane yoludur.'' sanırım bunu Ulysses için söylemiş:)
    Umarım bir gün okursunuz sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Günaydın iyi haftalar Sevgili Gül Hn.
      Uzun bir zamana okuyamayacağım, elimde ki kitaplar bittikten sonra almayı ve okumayı istiyorum, biraz da sakin kafa ile okumalıyım diye düşünüyorum.
      Selmalar, sevgiler :)

      Sil
  2. Ulysses okumaya cesaret edemiyorum. Selçuk başladı geçenlerde. Sürünüyor kitap elinde. "Ne oldu?" diye hafiften takıldım geçenlerde. Ulysses öyle hemen okunmaz, yavaş yavaş sindire sindire okuyorum dedi. Ben pek niyetli değilim. Simone'un kitabını oku bakalım ne diyeceksin?
    Öpüyorum çok.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Günaydın iyi haftalar Özlem'cim. :)
      Eşin böyle dediyse ben uzun bir zaman erteleyeyim Ulysses kitabını...
      İnsatgram'da bir bayan James Joyce okumaları yapıyormuş ve yorum bırakmıştı. Yazarın zor okunduğunu ve Ulysses kitabının d zor olduğunu başka bir kitap ismi yazmış ama şimdi hatırlayamadım, not almıştım; o kitapla başlayabilirsiniz demiş.
      Bende kendimce en iyisi imdilik erteleyeyim dedim :)
      Bende çoook öpüyorum Can'ım.

      Sil
  3. Kadıköy diye sayıklıyorum ben de. Beylikdüzü zorluyor o tarafları. Özellikle hafta sonları. :(

    Bu ara kitapları gördükçe utanıyorum ama gözler de herşeyi birden kaldırmıyor. Çocuk gelişim kitaplarına o kadar takıldım ki yine, sanki çok uzak görünüyor bunlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selam. :)
      Beylikdüzü burdan bana da çok uzak geliyor. Orda oturan arakadaşlarımla buluşacağımız zaman muhakkak orta bir yer tercih ediyoruz.
      Çocuk gelişimi de önemli Bitli Turist. Bir ara bende çok okumuştum. Nasıl ki bizim kız kreşe başladı eski okuma formuma döndüm. :)
      İyi geceler selamlar.

      Sil
  4. Dublinliler'i merak ediyorum, Ulysses'i yarısından biraz fazlasına kadar okumuştum:)) sonra yarım bıraktım, yalnız yazarın son sözüne bittim:)) sevgiler Gülşah'cım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dimi ama kimse mi anlamadı yazarı? :)))
      Okuduğun tarzlara bakarsam sen Dublinleri seversin Eren.
      Ben biraz askıya aldım yazarı.
      Selamlar, sevgiler Eren'cim :)

      Sil
  5. joyce hastasıyım yaaa okudum ivit. sanatçının bir genç adam olarak portresi de süfeeer :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Amasya Gezisinden Kalanlar....

Nerde Kalmıştık?

Günlük, Sergi Gezisi