Biten Kitaplar.....

Geçen sene İnstagram'da epey görmüştüm "Ben, Kirke" romanını. Sonra yıl sonu İg'de arkadaş "Kitap Etkinliği" yaptı ve bana da bu kitap geldi. Hayatta hiç bir şey tesadüf değil....

Heyecanla başladım kitaba. Mitolojiyi liseden sonra çok okuyordum. Sanırım bir dönem ilgi odağı oluyor Yunan Mitoloji'si 😊
Kirke ismini hiç duymamıştım ya da hatırlamıyordum.
Başlarda fena değildi ama sonrası umduğumu bulamadım. Aslında sorun; Kirke karakterinin çok sönük, geride kalması idi. Yoksa yazarın anlatımı akıcı,  hikaye merak uyandırıcı. Hele arka kapak yazısını okuyunca açıkçası beklenti yüksek oluyor.  Arada kaldığım bir kitap oldu.... Arka kapak yazısı;

Bu dikkat çekici hikâye sizi, Kirke'nin yaptığı bir büyü gibi etkisi altına alacak.”

- Mary Doria Russell, Serçe'nin yazarı

“Tek kelimeyle büyüleyici ve zarif anlatımıyla Ben, Kirke, kadın yaşamının sıradan ve de sıradışı bir hikâyesi.”

- Eimear McBride, Kız Natamam Bir Şeydir ‘ in yazarı

Ozanlar benden, –erkek– kahramanın karşısında diz çöküp merhamet dilenen bir kadın olarak bahsetti hep; ilaç katarmışım tatlı şaraplarına, büyüleyip domuza çevirirmişim hızlı giden gemilerin tayfasını, babaevini unutturur, sılaya kavuşmalarına müsaade etmezmişim. Ne demeli, kadınlara haddini bildirmek ozanların en sevdiği vakit geçirme biçimidir; yerlerde sürünüp ağlamazsak gerçek bir hikâye olmazmış gibi.

Ama yanılıyorlar, yanılıyorsunuz: Cadılık illa nefret, kıskançlık ya da başka türlü bir kötülükten doğmaz; ben ilk büyümü aşkımdan yapmıştım.

Ben, Helios'un kızı, Aiaie Cadısı Kirke. Hayatım boyunca trajedinin beni bulmasını bekledim. Bulacağından hiç kuşkum yoktu çünkü başkalarının hak ettiğimi düşündüğünden daha fazla arzum, isyanım ve gücüm vardı, yıldırımları üstüne çekecek şeylerdi bunlar. Ve bir gün, artık bu dünyaya dayanamayacağım, diye düşündüm.

Bunun üzerine denizin derinliklerindeki kadim bir tanrı seslendi: Öyleyse çocuğum, başka bir dünya yap.

Diğer kitabım; Resimli Dünya / Nedim Gürsel.


Kesinlikle kelime ustası ve anlatma ustası Nedim Gürsel. Öyle bir anlatıyor ki hikâyeyi sanki o an bende oradayım ve görüyorum. Her okuduğumda böyle hissediyorum. 
Tabi Resimli Dünya kitabında bolcana Venedik, sanat, rewiresimm, tablo ve klasik müzik ismi var. Okurken kendi adıma yorucu oldu. Biraz bunda ilgi alanının farklılığı da etkili oluyor. 
Benim favori kitabım " Allah'ın Kızları"şimdilik 😎

Diğer biten kitabım; "Mutlak Mutluluk Bakanlığı/ Arunthati Roy"
Arka kapak yazısı aslında duygularımın bazılarını çok güzel anlatmış;  "Parçalanmış bir hikâye nasıl anlatılır?
Yavaş yavaş hikâyedeki herkese,
Hayır,
hikâyedeki her şeye dönüştürerek."

Bazı kitaplar vardır.... Hissetiğiniz duyguyu anlatması zor olur...iyi bir kitaptı, okuyun demek yetmez... İşte! Bu kitap benim için öyleydi....
Yazarın ilk "Küçük Şeylerin Tanrısı" kitabı ile tanıdım. Biraz karışık gelmişti hikâye lakin anlatımını çok sevmiştim.
bu kitabında ise tam bir hikâye anlatıcı niteliğinde anlatmış gerçekleri... Kurgu ile tarihi iç içe geçirmiş. Arka kapak yazısında soruyor;
Parçalanmış bir hikâye nasıl anlatılır?
Yavaş yavaş hikâyedeki herkese,
Hayır,
hikâyedeki her şeye dönüşerek....

#mutlakmutlulukbakanlığı Eski Delhi, Hindistan, Pakistan arasınsa yaşananları, bir aşkı, kimlik savaşını, mahalle baskısını, umutları, umutla yeşeren, hayata tutunma çabasını anlatıyor.....
Böyle yorumlamıştım sitede...

Diğer kitabım ise; 
Altın Ev/ Salman Rushide

Yazarın aslında "Gece Yarısı Çocukları" kitabını okumak istiyordum. Kampanyada bu kitaba denk gelince aldım. Ama kendi adıma diyebilirim ki yanlış kitap seçimi ile başlamışım.... 
Anlatıcı tarafından anlatılan olaylar zinciri ..film karesi gibi anlatımlar....
İçeriğinde ki devamlı olarak  yabancı kelimeler, filmlerden veya kitaplardan, ana karakterlerden verdiği örnek, benzetmeler yorucu oldu.

Diğer kitabım ise;
Çin Sarayında Bir Bakire/ Pearl S.Buck
İg'de kurulan grup ile okuduk. #1nobel1klasik etkinliği adında.
Sahaflarda yazarın başka kitaplarına denk geliyordum lakin hiç okumamıştım. Güzel denk geldi.
Konusu tam bir bizde ki Hürrem Sultan filmi gibi...inanın ne eksik ne fazla. Tabi yazıldığı dönem düşünülürse  cesaret isteyen konular. Bu devirde ki gibi her bilgiye de ulaşılamıyor. Tek sıkıntı yayınevi.   Kitap da ki yazım hatalarından,  devrik cümlelere ne ararsanız vardı. Bu da ister istemez okuma kalitenizi düşürüyor ....
 Hatta grubumuzdan bir arkadaş Bulgaristan'da ve oradaki basımını almış ve bizimki bildiğini kısaltılmış kitap imiş....🤔
Tabi burada önemli olan yazarın kalemi ve tarzı. 
O yüzden olurda bu kitabı okumak isterseniz bu yayınevinden okumayın....

Yorumlar

  1. Pearl s Buck sevdiğim bir yazardı :)

    YanıtlaSil
  2. İç sesi dinlemek her zaman faydalıdır diye düşünürüm 😊
    Bence kapak tasarımı çok önemli, bu Kitapta kapağı etkilemişti beni lakin arka kapak ile içerik tezat...
    İyi geceler :)

    YanıtlaSil
  3. Ay ben de Ben, Kirke'nin kapağını çok beğeniyorum ama nedense elim varmamıştı bir türlü satın almaya. Almam herhalde artık :)

    Nedim Gürsel'den Boğazkesen'i okuyup sevmiştim yıllar önce, neden başka bir şey okumadım Gürsel'den bilmiyorum. Hatırlamış oldum şimdi, bakayım hemen.

    Mutlak Mutluluk Bakanlığı'nda da gözüm var; hiç Salman Rushdie okumadım, Geceyarısı Çocukları'nı okuyayım diyorum kaç senedir. Artık polisiyeye ara verip bunları okuyayım ben :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaniiii Kirke yerine Nedim Gürsel'den Allah'ın Kızları'nı öneririm. :)
      Bende Gece Yarısı Çocukları'nı okumayı çok istiyorum.
      Uzun zaman oldu polisiye okumayalı var mı önerin?

      Sil
    2. Hemen bir düşüneceğim polisiye tavsiyesi :)

      Sil
  4. Güzel, güncel kitaplar. Bu ara bende bir tutukluk var, Napoli Romanları'ndan sonra hiçbir kitabı beğenemiyorum :((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah o Napoli kitapları ;)
      Denk gelmemiş demek ki.
      Selamlar iyi haftalar

      Sil
  5. Bütün kitaplarından sadece Buck’un kitabını okumuşum ne yazık ki ama senin okumaların harika olmuş :)

    YanıtlaSil
  6. Güzel bir liste, okumadıklarımı not aldım. Teşekkürler..

    YanıtlaSil
  7. gerçekten güzel bir listeyi yapıp okumuşsunuz :) mitolojiye olan ilgi bende de var. sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler 🤗 bu sene listemi daha çok lşste yapıp okuyamadıklarıma ayırıyorum. Bakalım ne kadarını okuyabikeceğim.
      Selamlar :)

      Sil
  8. 1 Nobel 1 Klasik grubunda iki arkadaşım var. Ben vakit ayıramadığım için katılamıyorum ama çok güzel kitaplar okuyorlar. İmreniyorum onlara.

    Ben Kirke'nin yazarının ilk kitabı çok övülüyor. Eğer mitolojiyi seviyorsan ona bir şans verebilirsin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaa ne güzel. Kimler acaba? Bu seneki listesi güzel grubun. :)
      Mitoloji severim, bir bakayım müsait zamanda yazarın ilk kitabına Teşekkürler Şule. :)

      Sil
    2. Fatmavehikayesi ile Karbeyazkitap. Tanıyor musun :-)

      Sil
    3. Yüz yüze tanışmadık gruptan biliyorum Şule. :)

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Amasya Gezisinden Kalanlar....

Nerde Kalmıştık?

Günlük, Sergi Gezisi