Amos Oz ve Şükran Yiğit ....

 YAHUDA'YA GÖRE İNCİL / AMOS OZ

 

📚Hayat geçici bir gölgeden başka bir şey değil. Ölüm de gelip geçen bir gölge. Yalnızca acı kalıcı. Sürüp gidiyor. Daima…📚

Şmuel Aş, doktora öğrencisi, duygusal genç bir adamdır. Sevgilisi tarafından terk edilip babası da harçlığını kesince öğrenimini yarıda bırakır. Kalacak yer ve maaş karşılığında ihtiyar, kötürüm bir adama refakatçilik yapmaya başlar. Günde birkaç saat onunla sohbet eden Şmuel aynı evde yaşayan, yaşlı adamın gelini Atalia’yla tanışır. Çok geçmeden bu esrarengiz kadının çekimine kapılır.“Yahuda gerçekte bir hain midir, yoksa İsa’nın en sadık havarisi mi?” sorusu Şmuel ile yaşlı adamın sohbetlerinin en önemli konularından biri haline gelir.

Hayatı boyunca İsrail-Filistin barışı için kampanyalar yürüten, çağımızın en önemli edebiyatçılarından biri olan Amos Oz’dan uzun süre etkisinden kurtulamayacağınız bir roman.
                                  

                                            📍 📍 📍 Kendi  düşünceme gelirsek;

 
Okuduğum güzel romanlardan biri. Elbette çeviri için de Sevgili #mahirunsaleris e de teşekkürler. Akıcı bir dil ile çevrilmiş bir kitap. Konusuna gelince de farklı bir bakış açısı ile Hıristiyanlık, İsa ve Yahudi topluluklarını okuyorsunuz. Özellikle Şmuel'in sorularını okurken, kendinizi o soruları sorarken bulmanız da mümkün 😊 Kitabı okurken aklıma Rahmetli "Aytunç Altındal" ve anlattıkları geldi. Özellikle İsa ve her dinin inandığı İsa arasında ki farklılıklarla ilgili bahsettikleri. Tabi derin bilgilere sahip değilim ama bu kitabı ve yazarı iyi ki okudum. Fark ettim ki geç tanıdım yazarı. Bir de kapak tasarımını çok beğendim. :)

Aslında bu kitap nerdeyse üç yıldır listemdeydi ama sıra gelmemişti.... aslında böyle o kadar çok alınacak kitap listem var ki....
 

Bir diğer kitabım, sevgili Şükran Yiğit'e ait olan " BURASI RADYO ŞARAMPOL" idi.

Burası Radyo Şarampol, hayatla başetmek için oyunlarına sarılan, yalnızlığını müzikle dindiren Filiz’in, Antalya/Şarampol Mahallesi’nden Berlin/Kreuzberg’e uzanan büyüme hikâyesi. İlk aşkın hiç unutulmayacak sarsıcılığı. Okul sıralarında ele inen cetvelin yakıcılığı. Radyonun ve arkadaşlığın efsunlu, sarıp sarmalayan dünyası...
 Diye yazıyor nette. 

📍Okurken eski mahalleme gittim bende. Yaş itibari ile o ülkeden kaçma zorunluluklarina denk gelmedim ama mahallemize memleketlerinden gelmek zorunda kalan Boşnak komşularımızın yaşadıklarına şahit oldum. Büyükler konuşurdu ama biz çocuklar hep sokakta güle oynaya oyun peşinde. Sonra ortaokul, lise derken yasananlar. 😊
📍 Elimden bırakmadan okudum diyebilirim. Okuyanlar ya da Şükran Yiğit kalemini bilenler anlar beni. Eğer tanismadiysaniz bir şans verin kendisine derim. 😉

Yorumlar

  1. NE GÜZEL KİTAP ÖNERİLERİ
    MERAK ETTİM GERÇEKTEN DE
    GÜZEL BİR YAZI OLMUŞ EMEĞİNE SAĞLIK

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler 🙏🏻 😊 Umarim siz de severek okursunuz.

      Sil
  2. ikisini de not aldım saol yaaa yaşasın güzel kitaplaar :)

    YanıtlaSil
  3. Her ikisini de merak ettim, okunmalı gibi görünüyor. Teşekkürler paylaşım için :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İkisi de çok güzeldi. Ben de teşekkür ederim yorumunuz için. İyi akşamlar :)

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Amasya Gezisinden Kalanlar....

Nerde Kalmıştık?

Günlük, Sergi Gezisi