Altın Küpü Ve Kuşlar Kitaplarına dair....


 Öyle güzel bir kitap okudum ki anlatamam..... Tek kelime ile enfesti..... Özellikle doğa-dan koptukca nasıl da aslında kendimizden de koptuğumuzu anlıyoruz. Hele o felsefi konusmalar, sorular ...Tabi ara ara gülümsemek serbest... 😁🤭Velhasıl okuduktan sonra pişman olmayacağınız, bazı cümlelerin altını bol bol çizip ara ara açıp okuyacağınız bir kitap olacak....

 

Biraz araştırınca yazar ile ilgili ilginç bilgiler de vardı. Mesela kendisi James Joye hayranı imiş ve doğum tarihini bile aynı yazdırmak istemiş.

👓 Meğer, bilgeliğimiz duyusal uyaranların oluşturduğu bir katalogdan başka bir şey değilmiş!...

👓👓"İnsan bolluğun içinde de olsa aç kalabilir, çünkü doğadan kendini uzaklaştırmış ve kurnaz, sapkın düşünceleriyle yaşamayı tercih etmiştir."

👓👓👓👓👓

Zehrin devasi kendisindedir. Son, baslangiçta gizlidir. Her vücut, kemigin etrafinda olusur ve yine kemige dönüsür. Hayat ve ölüm birbirini tamamlayan bir bulmacanin parçasidir.” Cüce cinler, insan ve hayvan kiligindaki tanrilar, hayatin anlamini arayan iki filozof ve bu iki filozoftan nefret eden esleri… Irlanda’nin yerel mitleri, felsefe ile kurmacanin iç içe geçtigi bu kitapta hayat buluyor. Hayatin, evrenin ve her seyin anlami üzerine düsündürürken okuru içine çekiyor. Altin Küpü, iyiyle kötünün, güzelle çirkinin, cesaretle ödlekligin farkli hâllerinin sunuldugu, her sayfada özgünlügünü kanitlayan bir eser. 

#altınküpü #jamesstephens 



 Norveç ve  İskandinav Edebiyatı gibi hep yüreğe dokunuyor... Özellikle "yalnızlık ve doğa"üzerine cümleleri hep vurgun gibi oluyor bu yörenin yazarlarının......

Bu hikâyede de; kendi halinde yaşayan abla kardeşin, yalnızlıkları, birbirlerine tutunmaları, en önemlisi de " zihinsel olarak hasta olan Matiss'in gözünden 'bana ne olacak?' " sorusunun getirdikleri......

Nette okuduğum bir yazının sonunu şöyle bitirmiş yazıyı yazan; Charles Addams’ ın dediği gibi “bir örümcek için normal olan bir sinek için kaos ise” o halde normallik kavramı da bir illüzyondan ibaret olsa gerek. (ŞB Nisan 2017)

🐦 İskandinav Edebiyat Ödülü sahibi Tarjei Vesaas'tan, nahif olduğu kadar şiddetli, aldatıcı basitlikte, sarsıcı bir roman: Kuşlar...

🐦 Çevirmene de ayrı bir teşekkürü borç bilirim,öyle akıcı bir anlatım ile çevrilmiş ki kitap....🌺 #denizcanefe #kuşlar #TarjeiVesaas


Yorumlar

  1. Kuşlar'ı okumak istemiştim ama konusu beni zorlayacak (üzecek) gibi geldi vazgeçtim. Belki başka bir zamana:) keyifli okumalar, sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Konusu hüzünlü de olsa acıtasyon bir anlatım yok Gül Hn. Tabiki önemli olan sizin için doğru okuma zamanın gelmesi.
      Sağ olun size de iyi okumalar :)

      Sil
  2. İki kitapla ilgili seçtiğiniz paragrafları okurken adeta içinde girdim. Özellikle ilk kitap seçkisi "Zehrin devasi kendisindedir. Son, baslangiçta gizlidir. Her vücut, kemigin etrafinda olusur ve yine kemige dönüsür. Hayat ve ölüm birbirini tamamlayan bir bulmacanin parçasidir.” cümle insanı olduğu yere mıhlayacak cinsten. Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim. Okurken aynen sizin gibi hissettim... O kadar çok cümle vardı ki....hala aklimda....
      Selamlar, 👋🏻

      Sil
  3. İlginç gibi. İskandinav cinayet romanları harika oluyor bunu da sevebilirim.

    YanıtlaSil
  4. İkisini de ilk kez duydum. İskandinav edebiyatıyla hiç aram yok :-(

    YanıtlaSil
  5. Ah! Öyle güzel ki İlkay İskandinav Edebiyatı.... Doğa ve insan tarifleri ve duygu aktarımları çok iyi bence. Bir şans vermelisin. :)
    Selamlar.

    YanıtlaSil
  6. kuşlar bir iki yıl önce okudum ve en sevdiğim romanlar arasında, bu yazarın diğer kitaplarını da okuycam bulursamsam :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen Deep... Ben de sıra gelirse ve bulursam diğer kitaplarını da okumak istiyorum.
      :)

      Sil
  7. İki kitabı da duymamıştım. Notlarım arasına alayım bunları da. Teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, umarım siz de begenerek okursunuz.
      :)

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Amasya Gezisinden Kalanlar....

Nerde Kalmıştık?

Günlük, Sergi Gezisi