Simon De Beauvoir ve Simon Van Booy Kitapları..

Simone de Beauvoir ile ilk "Moskava'da Yanlış Anlama" kitabı ile tanıdım. Ve tanışmama vesile olan Macera Kitabım Özlem'e teşekkür ederim 🙏🏻🌺
Sonrasında tüm kitaplarını okumak istedim. Biliyorum ki biraz sakinlik istiyor Simon.... O yüzden ertelemistim...artık tamamlama zamanı benim için.😊
❗Bu kitaba gelirsek; biraz hüzünlü idi..... Annesinin son dönemlerini, geri dönüşlerle anlatan bir kitap #sessizbirölüm
Özellikle annesinin kanser olması ve o süreçte ailece yaşadıkları süreçleri o kadar hissederek okudum ki....annem geldi aklıma...o sürecimiz geldi....😔
❗ Bildiğim bir şey varsa mutlaka Simone de Beauvoir okumalısınız, okumalısınız.... Neden kadınlarin güçlü olması gerektiğini çok iyi anlatıyor....öyle size ders verir gibi anlatmıyor. Arka kapak derki;
‼️Burada, hemşirelerin “sessiz bir ölüm” dedikleri şey anlatılıyor. Sessiz Bir Ölüm’de Simone de Beauvoir, kendi annesinin ölümünü bütün ayrıntılarıyla betimlerken unutulmaz bir edebi eser yaratıyor. Yetmiş yedi yaşındaki annenin geçirdiği küçük kazayla başlayan öykü, hastanede fark edilen ilerlemiş kanser teşhisiyle dramatik bir hal alıyor ve olayın kahramanları acılı bir süreç yaşıyor. Yazar, bu süreç içinde yaşadığı karmaşık ve yoğun duygulanımları anlatırken, bir annenin ölümünü olanca soğukkanlılığıyla betimlemeyi de başarıyor. Böylece eser, anne ile kızın arasındaki yabancılaşmayı iyiden iyiye açığa çıkardığı gibi, annenin bütün yaşamını da anlatarak bir ölümün betimlenmesinin çok ötesine geçiyor. Yapıt bize insani ilişkilerin bir belgesini sunarken, yazara da kendi yaşamıyla yüzleşme olanağı sağlıyor.

Simone de Beauvoir, Sessiz Bir Ölüm’de bu trajik öyküyü anlatırken bir yandan da yaşam ve ölüme ilişkin kendi düşünceleri ve duygularıyla hesaplaşmayı ihmal etmiyor. Sessiz Bir Ölüm, sarsıcı bir edebiyat deneyimi.

..








#yanılsamalaratlası kitabını başta biraz karışık bulsam da elimden bırakamadan okudum. Ortalara doğru her şey yerine oturmuştu kafamda. Özellikle savaşın bıraktığı izler, sonrası aile hayatınıza etkileri öyle ince işlenmiş ki....
❗ Arka kapak şöyle;
Açlığın kıyısında bir çocuk, ışığı arayan kör bir genç kız, zulme bilenmiş hançerinin gölgesinde bir Alman piyadesi, bir huzurevinin alçakgönüllü hademesi, gökyüzünden düşerken aşktan harflere tutunan bir ABD askeri... Savaşın yıkımıyla harabeye dönen İngiltere'den Nazi işgali altındaki Fransa'ya, 1940'ların New York'undan günümüz Los Angeles'ına uzanan bir hikâye.

Bir adam... Tek bir adam ve onun gösterdiği merhamet, farklı zamanlarda ve farklı yerlerde, yokluk, yalnızlık ve acımasızlık üçgeninde sıkışıp kalmış bir grup insanın yaşamını değiştirebilir mi? Eserleri on dört dilde yayımlanan ödüllü yazar Simon Van Booy, insan ruhunun en çetin sınavlarından birini verdiği İkinci Dünya Savaşı yıllarına dair, gerçek olaylardan ve kişilerden esinlenen sarsıcı bir hikâye anlatıyor Yanılsamalar Atlası'nda.

Sevginin ve merhametin gücünü kelimelere yükleyen Van Booy, insanlığı birbirine bağlayan hayati zinciri, sınırların ve hırsların ötesine uzanan unutulmaz bir romanla görünür kılıyor.


Hem güldüm hem vay be böyle gerçekten diyerek izledim.... Sanal gerçeklik nedense biraz ürkütüyor beni...hele yapay zekâ...ufffd diyorum başka bir şey demiyorum 😬🥴
Çok detay yazmak istemiyorum....uzun zamandan sonra güzel ve kaliteli bir film izlemenin keyfi başkaydı...siz de varın bu keyfe 😁
Şunuda belirtmeden edemeyeceğim #ryanreynolds mimiklerine kadar harikaydı... 👍🏻


 

Yorumlar

  1. Yanılsamalar Atlas'ını okumuştum, Simon De Beauvoir okumak istediğim bir yazar, film önerini de listeye aldım:)
    teşekkürler, sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Simon De B. Harika bir kadın ve bu kitabı da başlangıç için idela diye düşünüyorum Maviye İz Süren.
      Bende teşekkür ederim ☺️ sevgiler kocaman kocaman 🌺

      Sil
  2. Simone de Beauvoir okumak istiyorum ama bir türlü olmadı:( Umarım gecikmeden okuyabilirim. Sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım Gül Hn. Çünkü gerçekten de bakış açısı ve yorumları, anlatımı ile harika kadınlardan biri bence tabiki 🙈
      Sevgiler 🌺

      Sil
  3. Kuzey'e say bakalım annenin sevdiği kadınları diyorum. Du' bi' düşeneyim deyip hemen başlıyor saymaya: Simon de Beauvoir, Patti Smith, Nora Ephron, Joan Didion... Aferin diyorum. Her seferinde de ekliyorum sen de sevmelisin bu kadınları diye :) Her Paris'e gidişimizde Beauvoir'in mezarına uğruyoruz geçerken. Çocukta travma yaratmak için beni izle :))) Yok yahu. Hayatı olduğu gibi kabul edince güzel di mi? Neyse, bu aralar benim de tekrar Beauvoir okuyasım var. Mandarinler hep gönlümdeki en güzel kitabı. Sanırım Konuk Kız'ı alacağım elime. Bir de bu yaştaki Özlem okusun bakalım ne düşünecek Beauvoir gençliğine. Seni de Umay'ı da öperim çok .
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bana sorsan bende senin için bu kadınları sayarım 😁
      Ki ben de zati senden görüp, okuyup listeme eklemiştim...hiç pişman değilim...yaşasın paylaşımlar canım ;)
      Çok eksiğim var Simon De B. dan. Tamamlamak istiyorum.. ve bu yaşlarda okumak ruhuma çok iyi geliyor Özlem :) sen de okuduktan sonra yorumla merakta bırakma beni....Bizde seniiiiii coooook operiz canım. Sevgiler 😘

      Sil
  4. Yazardan henüz hiçbir kitap okumadım ama gidip bir göz atacağım kitaplarına şimdi. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
    2. Gözüm kapalı okuyun diyeceğim yazarlardan biri Okurix, selamlar :)

      Sil
  5. simone un genç kızlık ve kadınlık üzerine üç dört kitabını okudum, çok önemli tabiii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Henüz o kitaplarını okumadım ve coooook istiyorum okumak. Selamlar Deep. :))

      Sil
  6. Hastalıklarla ilgili metinleri okuyamıyorum, hâlâ.... Yazarın başka kitaplariyla başlarım sanırım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O zaman bu kitabı en en en sona bırakın....
      İyi akşamlar.

      Sil
  7. Ryan Reynolds'ı izlemeyi seviyorum. Bu filmi izlersem sırf onun için izlerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oyuncuyu ben de seviyorum ve bu filmi de izlersen seversin Şule'cim :) iyi akşamlar

      Sil
  8. Notlarım arasına alayım bunları. Teşekkürler

    YanıtlaSil
  9. hemen bakıyorum kitaplarına ve fakat zaman ve elimdeki kitapların çokluğu büküyor belimi, sağlık olsun, okunacak kitaplar, izlenecek filmler olsun, sevgiyle kal...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle iyi anlıyorum ki siziiiiiii, evde okunacaklar var, alınacak kitap listesi uzun.... Üzerine eklenenler...
      Ne güzel dediniz; sağlık olsun hepsi yolunu bulur. Selamlar sevgiler 🌺

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Amasya Gezisinden Kalanlar....

Nerde Kalmıştık?

Günlük, Sergi Gezisi