Biten Kitaplarım...

 



Daha önce "Bir Yaşam" kitabını okumuştum #guydemaupassant tan.
Yazar daha çok #belami kitabı ile tanınıyor... Çünkü diger kitapları Öykülerden oluşuyormus.
Roman onlarla çok keyifliydi..... Olurken, vay anasını be, ne adammış.. Kadınlara bak sen... derken bulabilirsiniz kendinizi 🤭
📍 Hikâye; köyünden çıkıp Paris'e çalışmaya gelen, yükselme amacı taşıyan bir genç olarak başlıyor... Lakin başlarda karnını zor doyuran Duroy, bir gece asker arkadaşı ile karşılaşır ve şartları değişmeye başlar.
Tabi bu yükselişte neler yok ki... Aç gözlülük, para için kandırmaca, siyasi yalankar derken, kibrine yenik düşen bir Bel-Ami ( yakışıklı arkadaş)
📍 Diger kitabında da hissettiğim, bu kitabında da yakaladığım duygu ise; oyle bir anlatıyor ki Maupassant olayları... Abartı bir şey bulamıyorsunuz.. Özellikle betimlemeleri ve olayları aktarımında cok başarılı bir yazar. Sanırım bu yönü onu daha da başarıya götürmüş...
Kitabın da işlediği, kent yaşamının değişmezleri, para, cinsellik, iktidar çevresinde gelişen olaylar, o dönemin de içinde olan, kurmaca hikaye ile gerçekliği ile anlatan bir kitap....
Çok severek okuduğum kitaplardan oldu. Kitabını paylaşan Canım arkadaşım Ümran'a cok teşekkür ederim 🙏🏻 🌸 💞 #gulsahinkitapligi

 


 

 Aklımda hep Thomas Bernhard'dan, beşleme olan kitaplarını okumak vardı. Bir gün YKY Kadıköy'e inince, orada ki arkadaş bu kitabı ile tanışın yazarla isterseniz dedi.
Ama bence biraz zor oldu tanışma kitabı 😶
Anlatım dilini sevdim, vsr oluş üzerine yazan, sizi biraz felsefe yapmaya iten yazıları severim. Anladığım kadarıyla yazar biraz da böyle...
#ungenach kitabında bir dönem, bir aile yaşamı, ilişkiler kısa, öz, alt metinlerle sorgulanıyor...... Evet güzel ama benim gibi yazar ile ilk kez tanışacaksanız biraz hava da kalabilir konu ve anlatım....

📍Kitabın konusuna gelirsek; ölen bir baba, yüklü ve istenmeyen bir miras, o ortamdan kopmaya çalışan evlat, sorular, bazen sorulan, bazen iç ses ile sorulan sorular... Her şeyin yanıtı olmayan, olamayan durumlar..... Biraz da hesaplaşma....

✔️ Yazarın diğer kitaplarını da ekledim listeye... Dediğim gibi hiç okumadıysanız başka bir kitap ile başlangıç yapın ama yapın.....😊


 "Gavrila'nın dünyasında, varılacak hedefi de doğru yolu da bilen tek güç Parti'ydi. Bana öğrettiklerini unutmamaya çalışıyordum. Mutlu ve yararlı olabilmek için, emekçilerin safına katılıp, ilerleyenlerin arasında yer almalıydı insan. Önde koşmak, arkada kalmak kadar tehlikeliydi. Her yanlış adım hareketi yavaşlatır, her düşen öz kardeşlerinin ayakları altında ezilirdi. "

📍 📍📍📍🐦

Yine okumayı istediğim ama bir türlü başlayamadığım bir kitap ile geldim...

içim dağlandı resmen... bir kaç gündür düşünüyorum nasıl anlatılır okuduklarım.... ya o anlara maruz kalmış çocuk, yaşlı, genç, kadın ve erkeklerin hissettikleri....
Kitabın son sözünü yazarın kendisi yazmış. Ve özellikle belirtmiş ki; bu kotap otobiyografi özellikleri taşımıyor... Ve bu kitaptan sonra ailesinin ve kendisinin saldırılara uğradığını belirtmiş. Oysa ki yazdıklarının yalan olduğunu düşünmüyor...
🐦
Evet anlattıkları Çok acımasız, sarsıcı şeylerdi 😢gerçekten de yaralayıcı... Ama yaşanmış bir dönem bunlar... 😢
En çok anlatıcı çocuğun yaşadıklarını okurken öyle fena oldum ki.... Nasıl insanlar bu kadar kötü olabiliyorum zaten aklım almıyor? Küçücük yaşında göğüslemek zorunda kaldıkları... Hele hele çingene diye başına gelenler.....


kendinizin dünya kavramı ile yaşadığınız toplumun dünya kavramı farklı olduğun da, değer yargıları da değişiyormuş... Kitabı okurken böyle hissettim... 😔

📍 Başta biraz bu mu yani derken yazar oyle bir yerden vuruyor ki... Sayfalar nasıl ilerledi anlamadım bile...ozellikle bizim yaşattığımız ile başımıza gelen olay karşısında ki durumumuz, tavrımız, kızgınlığımız, intikam alma isteğimiz çok değişiyor...
Kahramanımız David'de iste bunları yaşıyor.... Üniversitede öğretmen olan David, öğrencisiyim ile ilişki yaşıyorum.. Sonra öğrencinin sevgilisiyle ve ailesine şikayetçi oluyor, dava süreci başlıyor.. Derken David kabul edip ama özür dilemeyi reddedip, Afrika'ya kızının yanına gidiyorum.. Olaylar burda başlıyor... Irkçılık mı dersiniz, ayrımcılık mı size kalmış!
📍 Özellikle kitabın isminin neden "Utanç" olduğunu sonuna doğru daha bir idrak ettim diyebilirim...

Yorumlar

  1. Yine muhteşem okumalar kutlarım Gülşah Hanım, Maupassant'tan hiç okumadım, madem bu roman iyi diyorsunuz klasik okumalarım için not ettim. Birde yıllar önce Utanç'ı okumak istemiştim ama sonra konu rahatsız edici gibi geldi vaz geçtim. Keyifli okumalar, iyi geceler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Gül Hn. 🌸 🙏🏻 Mauppassant enteresan bir yazar. Baktığınız da kurguya ne var canım diyebileceğiniz bir yazi gibi gelebiliyor lamin okurken oyle hislere büründüruyor ki... Vay be diyorsunuz.
      Utanç kitabı biraz rahatsız edici olsa da.. Müthişti. Özellikle alt metinlerde okuduklarınız. Ertelemeyin derim.
      Iyi akşamlar, sevgilerimle 🌸

      Sil
  2. Gülşah'cım yine harika kitaplar bulmuşsun, ah Boyalı Kuş'u ne güzel anlatmışsın, insanın içine oturan bir kitaptı, bazı sahneler hiç aklımdan çıkmaz... Keyifli okumalar dilerim, sevgiler:)

    YanıtlaSil
  3. boyalı kuş bir efsane zaten :) mauppasant, öyküleri ile tanınır, daudet, sherwood anderson, raymond carver, o henry gibi, mauppasant öykülerinin filmleri de vaar :) en büyüklerden ooo :) romanlarını okumadım aklımda olsuuun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aa filmleri olduğunu bilmiyordum... Öykü okuyamayan biri olarak Deep, romanına bayıldım. :)
      Selamlar sevgiler 🌸

      Sil
  4. Kitap okumama modundan çıkmak için dün sipariş verdim, umarım işe yarar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım Handan Abla. Bide siz bu aralar çok şey atlattınız...

      Sil
  5. Utanç kitaplığımda okunmayı bekliyor. Bu yaz bitmeden okumak istiyorum. Boyalı Kuş sürekli gördüğüm ama herkesin içini dağlaması yüzünden uzak durduğum bir kitap. Şu an onu okumak istemiyorum. Belki ilerleyen zamanlarda okurum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Utanç çok ama çok güzeldi. Bi başlasan hemen biter.
      Haklısın yaz kitabı değil aslında Boyalı Kuş....

      Sil
    2. Başladım ve iki günde bitirdim :-) İki yıldır okunmayı bekliyordu. Demek ki sende görmem gerekiyormuş. Teşekkürler.

      Sil
    3. Birbirimize vesile olmanın keyfi bambaşka Şule'cim😊

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Amasya Gezisinden Kalanlar....

Nerde Kalmıştık?

Günlük, Sergi Gezisi