Amasya Gezisinden Kalanlar....

Merhabaaaaa...

Yoğun bir ara tatili sonrası yağmurlar ve evde olmak iyi geldi. Bu ara tatilde kızın turnuvası sebebi ile Amasya'daydık. Cuma'dan yola çıktık ve cumartesi ilk ferdi maçını oynadı. Kuradan karşısına; kendisinden iki yaş büyük ve dereceleri olan bir kız denk geldi. 2-3 puan fark ile yenildi. Melis Hocamız bunu beklediğini söyledi. Hem ilk maçı olması hem de rakibinin büyük olması sebebi ile yenmesi biraz zordu dedi. Lakin iyi de oynadığını söyledi, arada ki 2 puan farkla yenilmek başarıydı Umay Kız için. Karşı tarafın rakibi başta iyiydi lakin Umay'ın solak olması ve iyi servis atması sebebi ile suratı o kadar çok düştükü ki bu durum bize motive oldu açıkcası.😬

Bu arada onlar oteldeyken akşamları Amasya'yı gezdik. Tek kelime ile bayıldım şehre. Hele akşamları ışıklandırma ile muhteşem bir manzara vardı. Bu arada şehzadeler şehri olması sebebi ile Yeşilırmak kanalının orası hep konaklarla çevrili idi. Kaldığımız otelde konaktı. Ziyagil Konağı idi adı ve aile işletmesiydi. O mütevazi yaklaşımları, karşılamaları ve samimiyetleri ile beş yıldızı hak etmişlerdi. Oranın iyi konaklama merkezlerinden biriymiş. Aile işletmesi olması ve ortamın huzuru, sakinliği otelede yansımıştı.

Yemeklerimizi de " Amasya Mutfağı Konağı"nda yedik. Genellikle oraya has yemekleri seçtik. Çok fazla yöresel yemeği yoktu. Haşhaşlı çöreği ile meşhurmuş. Fena değildi. Favorimiz " baklalı sarma" ve "keşkek" oldu.

Döneceğimiz gün de "Kral Kayalıklarına ve Arkeoloji Müzesini" gezdik arkadaşlarımızla..

Amasya'nın bir güzel anısıda, orada yaşayan Elif ile tanışmak oldu. Kitap kulübünden bir arkadaşım Elif ve oaraya geleceğimizi duyunca, akşam bizi çaya davet etti. Bir de öyle güzel bir cafede yer ayırtmış ki... Yamaç Tepesinde ve tüm Amasya ayaklarımızın altında idi. Kitap kulübünün bana kattığı güzel arkadaşlıklarından biridir Elif. Ve yüzyüze tanışmak çok heyecan ve keyif verici idi.💜🙏
İstanbul'a dönüş yolunda da Ankara/ Anıtkabir'e uğradık. Tüylerimiz diken diken ve gözümüz yaşlı dolaştık.... İÇimdeki sevgi, saygı, minnet duygusu o kadar büyük ki.......
Güzel bir ara tatil oldu bizim için. Gelsin sırada ki maçlar :)

1. Ohhh ne güzel olmuş ♥
    Amasya'ya seneler önce gitmiştim ve ben de çok sevmiştim...

1. Sağol Sebboycum 🪷❤️
      Hem de çok güzel bir şehirdi, hayran kaldım.
      Öperim çok 😘

2. amasya çok güzeldir, kızının da başarıları daim olsun inşallah, arada olur öyle ufak tefek durumlar eminim iyi yerlere gelir <3

1. Çok teşekkür ederim 🙏🏻 öyle tabi her maç yenecek değil.☺️ Böyle böyle tecrübe ediniyor. Evet çok güzel bir memleketti.

3. Amasya'yı benden çok beğenmiştim, ne iyi etmişşiniz :)

1. Evet evet çok güzeldi 🪷 😊 sizde sağolun

4. ayyy oleeey çinli gibi oynuyo oooo :)

1. Ayy Deep yaaaa sen beni güldürdün Allah'da seni güldürsün 🤭🪷 Çinliler kadar hızlı olmasa da iyi oynuyor

5. Umay'ı tebrik ediyorum. Daha tecrübeli rakip karşısında ilk maç için 2 puan fark çok çok iyi değil mi? Size hem gurur hem hoş bir seyahat yaşatmış:) Başarılarının devamını diliyorum.
    Sevgiler Gülşah...

1. Umay adına çok teşekkür ederim 🙏🏻🪷 Kesinlikle öyle Sezer. Rakibide beklemiyordu bu kadar az bı fark. Sonrasında hocasının ve kendisinin sürat ifadesinden o kadar belliydi ki... Selamlar sevgiler benden de💞

2. Umay adına çok teşekkür ederim 🙏🏻🪷 Kesinlikle öyle Sezer. Rakibide beklemiyordu bu kadar az bı fark. Sonrasında hocasının ve kendisinin sürat ifadesinden o kadar belliydi ki... Selamlar sevgiler benden de💞

6. ne güzel bir gezi olmuş Gülşah'cım, Umay prensesi de tebrik ederim, maşallah:)

1. Sağol canım 🙏🏻🪷 Umay sayesinde güzel memleketler geziyoruz hem de guru yaşıyoruz. Öperim çok

7. Yıllar önce gitmiştim gerçekten cok sirin bir şehir 🙂

1. Evet ne güzel dedin Derya, çok şirin ve sıcak bir şehirdi 🪷

8. Ne güzel bir gezi olmuş:))) Umay'ı tebrik ederim, başarıları hep sürsün inşallah:))) Amasya'yı ben de çok merak ediyorum, gitmedim hiç:)

1. Çok güzeldi KitapKeşfi imkanın olursa mutlaka uğra Amasya'ya.
      Umay adıa-na çok ama çok teşekkür ederim :)

9. Amasya'yı çok merak ediyorum fakat bir türlü gidemedim.

1. Umarım bir gün gidersiniz, çok güzel bir şehirdi.

10. Hayatımdaki yeri ve ülkenin en krtitik yıllarında edindiğim arkadaşlıklar ve ek olarak yaşanan maceralarla birlikte çok önemli bir şehirdir kalbimde, Amasya:) Buraya Klio'nun Şarkısı'ndaki yazıya yaptığınız yorumunuzla geldim, blogu daha önce fark etmemiş oluşuma da şaşırdım elbette...:)

1. Bazı anlar, yaşanmışlıklar hiç unutulmaz içimiz de. Ne güzel arkadaşlıklara vesile olmuş siz de ve biz de 🙏🏻🪷