Rüzgarın Adı - Kralkatili Güncesi: 1. Gün / Patrick Rothfuss

Kitap 35 günün ardından bitti. Sıkılarak okuduğum kitaplardan biriydi. Ki fantastik kitapları severim. Hayal gücünü zorlar ve konu akıcı olur gider. Fakat bu kitap garipti. Herkes çok beğenenler arasına eklemiş ama okuyan biri olarak beğenenler arasına ekleyemeyeceğim.
 Kitap ismi, tasarımı ilk dikkatimi çekenlerdi. Sonrasında Kadıköy Penguen'de çalışan kişiye sorduğumda; çok satıyoruz, bende okudum çok beğendim." demişti. Devamlı gittiğimiz kitapevi olduğundan ve okumayı seven biri olduğundan görüşlerine saygı duyuyorum. Sonra bir arkadaş 2 kitabıda verdi, hatta verirken " bu kitabı yavaş yavaş oku hemen bitirme çok güzel dedi" oysaki kitap elimde süründü diyebilirim.

Başlangıçta konuya direk bir giriş var, saldıran bir yaratık var ve sizi meraklandırıyor. Sonra konu farklı bir yere gidiyor gibi oluyor ama gitmiyor. Yaratık ve han üzerinde epey bir işleme oluyor, sonra tarihçi giriyor hikayeye ve başlıyor kahramanımızla konuşmaya, Kvothe anlatıyor tarihçi yazıyor ve hikayeyi öyle anlıyorsunuz ama bu anlatış 736 sayfalık kitapta sonlara doğru oluyor.
Oysaki arka kapak yazısında "bir keder öyküsü" diye adlandırılıyor. Bilmiyorum ki bende mi bir gariplik var, kitaba hiç olumsuz yorum yazılmamış.

Abartılmış bir kitap....
İsminden de anlaşıldığı üzere küçük yaşta üniversiteye daha doğrusu Gizemiye Üniversitesine giren Kvothe'nin rüzgarına adını arayışı ve ailesini öldüren iblisler hakkında arşivde araştırma yapmasını anlatıyor. Ara detaylarda yaşadıkları anlatılıyor....


Kitap Özeti:

BENİM ADIM KVOTHE Fantastik kurgu edebiyatının eşsiz bir masalı, bir kahramanın kendi ağzıyla anlattığı öyküsü işte böyle başlıyor. Bir keder öyküsü bu... bir kurtuluş öyküsü... bir adamın evrenin anlamını arayışının ve gerek o arayışın gerekse de onu sürdürmesini sağlayan gem vurulamaz iradenin bir efsaneye dönüşmesinin öyküsü... “Rothfuss, Rüzgarın Adı ile başlayan bu muazzam hikayede nereye giderse gitsin iyi bir şarkıyı taşıması gibi bizi de yanında götürecek.” Ursula K. Le Guin

Yorumlar

  1. Yüzüklerin Efendisi ilk romanı hariç fantastik hiç kitap okumadım, fazla beğenmiyorum bu türü, ama erkek olan yeğenim hastası:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Severim fantastik kitapalarıda filmleride ama bu kitap fazlası ile abartılmış bence. Birde konu 1 günde geçiyor..... Nasıl işse işte. :)

      Sil
  2. Sahi anneannen nasıl canım, sormayı unuttum yorumu gönderir göndermez aklıma geldi, iyidir inşallah, iyi akşamlar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağolasın ablacım. Ananemizi 2 günde bir pansumana götürüyorum Numune Hastanesine. Sonuçlar çıkmadığından henüz bir şey yok. Pataloji sonuçları çıksın ona göre yol alıcaz...

      Sil

Yorum Gönder