Kayıtlar

Kasım, 2014 tarihine ait yayınlar gösteriliyor

Günden kalanlar

Birkaç gündür soğuk ve yağmurlu havaya inat güzeldi bugün hava. Evet ayaz vardı yer yer ama çıkılmayacak gibi de değildi, hoş biz yağmurda  bile bizim kızı giydirip hop sokağa yapıyoruz:)
Bugünde kayınvalidemlerde kahvaltı yapıp kendimizi Kadıköy sokaklarına attık. Hiçbişey yapamazsak gezmesi bile güzel burda.
Bu arada duyuralım Kadıköy Sinemasının bulunduğu pasajda Penguen Kitapevi yeniden açıldı, tabi biz karı koca peek bi mutlu olduk. Çünkü buranın çalışanları çom samimi ve güleryüzlü oluyor.
Alkım Kitapevinin çalışanlarını çok soğuk bulduğumdan bide ortamı sevmediğimden mecbur kaldıkça kitap alıyordum.  Taksit imkanı sunmaları dışında çok soğuk bir kitapevi bana göre. Ki artık Alkım Kitapevinde de kendi kartlarına taksit olayı kaldırılmış.
Bir iki kitap aldım kendime ve Umay'a. Şimdiden kütüphanesi oluşuyor minnağımın.
Kadıköy'dü kitapeviydi derken, eğer sıcak ve taze bir çay içmek istiyorsanız muhakkak Nazım Hikmet Çay Bahçesine yada Barış Manço Kültür Merkezine de uğrayı…

Sosyal Medya Diyeti.....

Resim
Geçen hafta HaberTürk kanalını  akşam haberlerinde bir ara başlık vardı. Şimdi hatırlayamadığım bir üniversitenin hocası, öğrencilerinden bazıları  ile "Sosyal Medya Diyeti" testi yaptıklarını anlattılar. Katılan öğrencilerin şöyle yorumları oldu:
-bu ne lan şimdi hiç nete bakamayacak mıyız?
-ee ben her sabah uyandığımda muhakkak İnstagram, Facebook vb... sitelerine bakmadan yataktan kalkmıyorum, şimdi nolucak......
?............. vb sorular, az çok tahmin ediyorsunuzdur.
Deneme süresi 48 saat ve katılan  dört öğrenci net olmayınca alternatif yollar bulmuşlar. Bulmuşlar diyorum aslında olması gerekeni yeni keşfetmişler.
Kitap okumuşlar, arkadaşları ile iletişimi Whatsap yerine konuşarak kurmuşlar,  evde diğer bireylerle sohbet etmişler vs.... sıralama uzun.
Haberi dinler ve izlerken düşündüm. Gerçekten de akıllı telefonlar çıktığından ve bir sürü paylaşım ağı hayatımıza girdiğinden beri iletişim azaldı. Devamlı telefon elimizde, kim nerde ne yapıyor, ne paylaşmış modundayız.…

Öğretmenler Gününüz kutlu olsun.

Resim
Tüm öğretmenlerimizin öğretmenler günü kutlu olsun.
Her ne kadar artık daha zor şartlarda çalışsalar da, saygıyı yitiren öğrenci ve  velilerle uğraşsalar da kutlu olsun bugün.

Doktor, Düğün, Biten kitapa...dair

Resim
Bizim kız bugün uyku saatinden biraz daha erken uyudu. Zati uyuyan bir bebek ama eğer gün içerisinde sokaktaysak ve fazla uyumadıysa; akşama erkenden yatağaaa... :)
Tabi dün biz kına gecesindeydik. Özkanımızı everiyoruz. Özkan kim derseniz, Sevda'mın erkek kardeşi.
Yarın da düğünümüz var. Kızım müzik sevdiğinden ve huy olarak da sakin olduğundan, bizi kına gecesinde hiç üzmedi. Kurtlarımızı döktük, tabi düğüne de bıraktım canım biraz kurt. ;) Bugün hava soğuktu ama bizim kıza giydirdik şu astronot tulumlardan, arabasının yağmurluğunu da taktık doğru sokağa attık kendimizi. Hava şartları ne olursa olsun sizin havanız güzel olsun  diye yıllarca Hülya Uğur boşuna demedi.
Umay'da seviyor sokağı. Yalnız artık arabasında fazla durmak istemiyor, bir müddet sonra kalkmak ve kucağa gelmek istiyor. Zamanında görürdüm hep bebekler anne yada babaları  kucağında, bebek arabaları da pazara arabası niyetine kullanılıyor. Derdim ne kadar yanlış bir davranış.  Ama kazın ayağı öyle değilmiç, y…

Ustam ve Ben /Elif Şafak kitabı.... bide bizden kısa kısa

Resim
Beni hayal kırıklığına uğratan bir kitap oldu. Her ne kadar yazar kitabın sonunda;
" Bu kitap az tanıdığımız Mimar Sinan'a hitafen yazılmıştır,  eserlerini, kendisini tanıyalım istedim...."
desede tamamen Fil ve Filbaz Cihan etrafında dönüyor. O kadar ki Sinan hakkında çok az bilgi var. Hatta kitabın sonunu bile filbazın hikayesi ile bitirmiş.
O yüzden çok üzüldüm okurken.... çok mu kötü derseniz; hayır kötü değil ama edebi de değil ve arka kapak yazısında yazıldığı gibi ustada ithafen de değil.  Budur beni üzen....Bunun dışında biz iyiyiz, hava soğukda olsa sokaklardayız. Giydiriyoruz bizim kıza aatronot tulumu kafaya da bere hop sokaktayız. Alışsın bizim kızda sokağa yoksa bize ayak uydurmada zorlanabilir.;)  hoş bizimkide seviyor dışarıyı, kapıya gelince bir sevinç çığlıkları atıyor ki sormayın keyfimizi....Onun dışında haftasonu düğünümüz var, Sevdamın kardeşi/miz evleniyor. Elbiseydi, ayakkabıydı, çoraptı derken blog sana da uğrayamadım, yazamadım. Haftaya bekleyi…

10 Kasım 2014 Umay'ın ilk Atatürk Ziyareti

Resim
Bugün Umay'ı da alıp Nesrin Ablam ve Müge Ablamla Atamızı ziyarete gittik. Umay'ında Atatürk'ü tanımasını, sevmesini saymasını istiyorum. ÇÜnkü Atatürk ve onunla birlikte; kendisine inanan, yaşlı-genç, çocuk, kadın-erkek bu topraklarda yaşayan, kanlarını, canlarını feda eden şehitlerimize o kadar çok şey borçluyuz ki... Ziyaret kuruğu epey uzundu, sevenleri yalnız bırakmadı Atatmızı. Gönül Anıtkabir'e gitmek isterdi ama kısmet, seneye inşallah.
Sonrasında Beşiktaş'a yürüdük ve buralara kadar gelmişken; meşhur Asım Usta'nın Karadeniz Dönercisinde döner yemeden dönmek olmazdı. Karnımızı doyurduk; 7-8 HasanPaşa Kurabiyecisinden de kurabiyelerimizi alıp doğru Moda Çay Bahçesine gitti. Çayımızı da içip evin yolunu tututtuk. 8.ayında olan kızım bu sabahtan başlayan ve akşamı bulan gezimizde bize hiç rahatsızlık vermeden eşlik etti.  Tabi tüm gün yürümenin sonunda bacaklarda bir sızı olamdı desem yalan olur. Kızım da erkenden uyudu. Tabi evin annesi olaraktan bi düny…

Kısa kısa bizden...

Resim
Yazmayalı on gün olmuş baktım da. Bu süre zarfında benim için zaman çok keyifliydi. Çünkü kuzum, canımmmm, halasının bir tanesi Toprak Cem bizde kaldı. Hemde hep hayal ettiğim gibi; annesi-babası olmadan. :)
Ağlar belki diye düşündük ama çok şükür ki ağlamadı. Hatta ben ona:
---- Toprak çok mutluyum bizde kaldığın için... dediğimden bir sabah kalktığında bana;
----- Hala sen çok mutlusun demi ben sizde kalıyorum ya." dedi.
Bende evet dedim. Tabi ardından hemen
---- Ama ben annem-babam gelince evimize gidicem, sen üzülme tamam mı? dedi...
O an ağzını burnunu yiyesim geldiii :)))))