Frida Kahlo ve Neruda'nın Postacısı Kitapları Hk...


Aslında hep bildiğimiz bir hikaye gibi ama daha fazlası var Frida Kahlo'da.
Acısına, imkansızlığına ve geçirdiği operasyonlara rağmen "güçlü kadın, özgür kadın ve ne istediğini bilen kadın; Frida"
Aşkını korkusuzca, hayatı tüm çıplaklığı ile yaşayan kadın Frida.
Bu kitapta da yazar tüm yaşam hikayesini yazmış, araya da günlüğünden eklentiler yaparak.
Son sayfasına da fotoğraflar eklemiş.

Daha önce Penolepe Cruz'un oynadığı filmini izlemiştim ve netten okumuştum hayat hikayesini. Bu kitap ile tümünü okumuş oldum.





Tabi Diego gerçeği de var değil mi? Yer yer sinir olsam da eğer kadın bunu kabul etmişse yapacak bir şey yok. Tek zaafı aşkıymış Frida'nın düşününce. Burdan bakınca kötü bir ilişki gibi gözükse de onların yaşadığı bir aşktı...
Tabi o şartlar da bir sürü tedavi süreci, hayatta kalma mücadelesi.. vs.. ne kadar zormuş.
Yine de Frida'nın hayata tutunması, yaşamı sevmesi ve güçlü, dik duruşu takdir edilecek bir şey. Herkese göre değildir bunca yaşadıklarından sonra yine de dimdik durmak.

Kitap ara ara durağanlaşsa da iyiydi.

&&&&&&&&&&&


Aslında bu kitabın ününü bilmeden almıştım.
İyi bir ara kitap olacaktı bana. Ki oldu da.
Özellikle çevirmen İnci Kut olunca kitaba da güvenim artıyor.
Bu kitap da; ünlü şair Neruda'nın kafasını dinlemek için gittiği, Şili'de ki sahil kasabasında postacının ondan yardım istemesi ile hikaye başlıyor.
Bazen bir kişi nasıl da hayatımızı değiştiriyor, etkiliyor değil mi? diye düşündüm okurken.
Birde Şilili yazarlar iyi roman yazıyorlar. :)
Çalışmayı sevmeyen ve kendisine babası ve sonradan da kayınvalidesi tarafından " devamlı iş bulması gerektiği" söylenen postacı Mario Jimenez'in dostluğu anlatılıyor. Tabi o dönemin, yokluğu, siyasi olayları ve yaşananlar ince bir nükte ile anlatılmış.
Filmi de varmış kitabın henüz izlemedim, izleyeceğim.
Çok severek okudum yalnız tek sıkıntı ara da çevirmenin cümle içinde ki kelimeleri çok yuvarlaması oldu.
Onun dışında okumadıysanız bir şans verin kitaba.


Yorumlar

  1. İkinci kitabı merak ettim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ara kitap olarak seversin diye düşünüyorum Handan Abla.

      Sil
  2. Ana sıra kitap okumak isterim. İnsan ruhu ve karekteri üzerinden aniliz kitapları. Keçiboynuzu tadı kabilinden bile olsa hayatımıza belki sihirli bir dokunuş olur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap okumak bana göre hayatımıza dokunan mucizelerden biri...
      İyi haftalar.

      Sil
  3. Frida'yı anlatan bir film izlemiştim ama çok geçti üzerinden hayal meyal hatırlıyorum... İlgi çekici bir yaşam öyküsü olduğunu hatırlıyorum ama... Okumalı bu kitabı da...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Filmi de çok başarılı idi Şebnem, kitap da öyle.
      Fırsatın olunca bir bak derim.
      İyi haftalar, iyi çalışmalar öperim kocaman kocaman.

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Amasya Gezisinden Kalanlar....

Nerde Kalmıştık?

Günlük, Sergi Gezisi