Biten Kitaplar..... Güne dair....

Hepimiz gibi elimde telefon, gözüm televizyonda....haberleri hiç bu kadar izlememiştim. Dün hiç açmadık tvyi. Yoksa ruhen de çökücem....
Bugün Miraç Kandili.... Rabbim dualarımızı kabul etsin, dünyayı saran bu salgın bitsin.....

Hele o dışarı çıkanları, hava güzel diye yine iç içe oturanları anlamıyorum..... Evet belki bazı şeyleri sembolik buluyor olabilirsiniz. Lakin bir gerçek var....küresel bir salgınve hepimiz birbirimizi düşünmek zorundayız...

Evdeyiz. Market dışında çıkmıyoruz. Hava gündüzleri güzel oluyor, balkona çıkıyorum... Okuyabildiğim kadar kendimi kitaplarıma vermeye çalışıyorum. Bir iki günde bitireceğim kitapları neredeyse dört beş günde bitiriyorum. Gece üçü buluyor yatmam.....

Hadi biraz kafamız dağılsın,  okuduğum kitapları anlatayım.... :)

Yazardan okuduğum 3.kitap. "Fındık Kabuğu" dışında bu iki kitabı severek okudum.
"Sahilde/ Ian Mcewan" bir dönem tabu olan konudan yola çıkarak psikolojik detaylara giriyor ve bize anlatıyor....
1960'larda, aslında aileden gelen içe atmalar, sorunları olan iki genç evlenir. Sahilde bir kasabada balayına giderler. Sadece bir gün evli kalan ama bir türlü cinselliği yaşayamayan bir çift.
Ama kitapta anlatılan,  anlatılmak istenilen cinsellik değil.... İçimizde yaşadığımız ile dışa vurduğumuz bambaşka.....
Yetişme tarzımız, hele o dönemlerde cinselliğin konuşulması, yaşamasının geleneğe aykırı olması.. 
İlgi ve merakla okudum.

Bir sonraki kitabım;
"Son Aydınlık Yaz/ Doris Lessing"
 İnstagram"da #1nobel1klasik hagtagi ile okuduk. Aslında yazarın "Büyükanneler" kitabı listemde idi. Bunu da grupla okumuş oldum.
Bu kitabı çok sevemedim. Özellikle anlatımı, kopukluğu çok yavaşlattı beni. Ama konusu itibari ile de yabana atamam kitabı.
Bir kadının,  kadın ve anne olduğu için nelerden vazgeçtiğini, aile içinde nelere katlandığını anlatan  bir kitap. Ve sonrası bir öneri ile iş yaşamına dönen, yeni bir duyguya yelken açması, gel gitleri derken kitap bitiyor. Bazı olaylar çabuk geçmiş. Bir de okurken "buraya şimdi nasıl geldi ki?" dediğim çok nokta oldu. Buda biraz beni rahatsız etti.
Ama biliyorsunuz tek kitap ile karar vermeyi sevmiyorum. Yakın zamanda diğer kitabını okuyacağım.

Öyle işte!

İyi geceler.....

Yorumlar

  1. Son Aydınlık Yaz'ı yeni bitirdim. Düşünce güzel, anlatım yetersizdi. Daha iyi işlenebilirdi. Ben de yazarın diğer kitaplarından en az birini okumadan karar vermek istemiyorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında ne güzel dile getirdin Sezer. Anlatım yetersiz ve zayıftı.
      Diğer kitabını okuduktan sonra yine konuşuruz.
      İyi geceler, selamlar.

      Sil
  2. Psikolojik olarak yıpratıcı bir dönem, işin ciddiyetini anlamayanlara laf anlatmaya çalışmakta yıpratıcı gerçekten. Umarım çabucak atlatırız..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle Mor Düşler..... İşin sanki ciddiyetini hala kavrayamadık.... İnşallah 🙏🏻 az zararla atlatırız....
      İyi geceler, selamlar.

      Sil
  3. Evet evet içe dönmek, ruhumuzu dinlemek için iyi bir zaman.
    Bence önce "bize bişey olmaz" mantığından çıkmamız gerek.....
    İyi geceler, selamlar.

    YanıtlaSil
  4. Yanıtlar
    1. Ben tek kelime ile bayılmıştım Fatma Hn. Çocuk Yasası kitabına.

      Sil
  5. Fındık Kabuğu'nu bende sevmemiştim hiç. Sahilde'ye de baktım kitapçıya gittiğimde ama bir türlü cesaret edemedim sevmeyecekmişim gibi geldi. Doris Lessing'den Altın Defter ve Mara ile Dann kitaplarını okudum ikisi de çok iyiydi. Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Açıkcası laf aramızda hem de hiççç sevmedim 😊
      Ama "Sahilde" iyiydi Gül Hn.
      Bende listeme ekledim "Altın Defter" i, en çok beğeni alan kitabıymış.
      Selamlar, sevgiler.

      Sil
  6. Bugünler de geçecek inşallah. İnsanlarımız biraz daha bilinçli olsa en az hasarla atlatacağız ama şu an ben de korkuyorum. Devletin daha sıkı tedbir alması lazım. Kişilere bırakınca herkes düşünceli hareket etmiyor ne yazık ki.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geçecek elbet dediğin gibi Şule.
      Bizde yaşamımızda bir kurallara uymama var.... İllaki tersini yapıp " bakın çıktım dışarı ama bana bişey olmadı " dürtüsünü yaşamak istiyorlar.....
      Öğreneceğiz diye umut ediyorum.
      İyi geceler 😊😚

      Sil
  7. merhaba
    Haberleri izlememek ya da kısıt koymak en iyisi yoksa sonsuz bir girdap ve kaygı hissi oluşuyor bende de.Kaygı da sağlık için zararlı :( Çok şükür ki, kitaplar var en iyisi kitaplara sarılmak. Keyifli okumalar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Minik, hoş geldin 😊
      Kesinlikle haklısın. Bizde kızdan dolayı gündüz çok az bakıyoruz yoksa kafayı yer insan 24 saat izlese...
      Geçecek bu günlerde....
      İyi geceler, selamlar.

      Sil
  8. Çocuk Yasası'nı okumuştum birkaç yıl önce, ilginç bulmuştum ama çok da sarmamıştı. Sahilde'nin merak uyandırıcı bir konusu var ama, fırsat bulduğumda okuyacağım.

    Sağlıkla kalın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazen çok iyi olsa da kitap bize iyi gelmiyor. Sahilde kitabı bir dönem duygu ve duyguya yansıyan davranışları anlatıyor.
      Teşekkürler sizde sağlıkla kalın :)
      Selamlar.

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Nerde Kalmıştık?

Günlük, Sergi Gezisi

Selam :)