Tuna Kılavuzu Jules Verne...


Eminim ki bir çoğumuz bir ço kitabını okumuşuzdur yazarın...
Benim en çok aklımda kalan "Denizler Altında 20,000 Fersah " ve "80 Günde Devri Alem"ki çizgi filmini de ilgi ile izlerdim. :)

Geçtiğimiz aylarda aldığım bu kitap aslında "gençlik klasikleri" diye geçiyor ama biz büyükler içinde güzeldi.

Hatta kendi kendime diğer kitaplarını da tekrar okuma sözü verdim.
Jules Verne iyi bir hayalperestmiş bana göre. Çünkü yaşadığı dönemde yazdığı bilim kurgu, fantastik kitaplarını düşünürsek... öyle değil mi ama?

Bu kitabında da vatanseverlik, aşk, hırs, intikam ve polisiye bir arada...
Bir adam düşünün ki sevdiği kadını vatan sevgisi nedeni ile gönüllü olarak askerliğe giderek ardında bırakabiliyor.

Olaylar, Prusya topraklarının başkenti olan Sigmaringen’de yapılan Tuna Oltası Derneğinin balık tutma yarışmasıyla başlar. Kahramanımız eski bir Tuna Gemi Kaptanı olan Macar Ilia Krusch’un bu yarışmada iki dalda da birinci olmasıyla başlar. Kahramanımız, daha sonra, Tuna’nın Baden Dükalığı’ndaki kaynağından Karadeniz’e döküldüğü yere kadar sürecek bir yolculuğa çıkacak ve bu yolculuk boyunca da olta balıkçılığı yapacaktır.
Bu altı yedi yüz fersahlık bu uzun nehir yolculunda kendisine bir müddet sonra esrarengiz bir yol arkadaşı da katılacaktır. Bu aslında Tuna’daki kaçakçılık işlerini soruşturan komisyonun seçtiği Peşte Polis Şefi Karl Dragoch’tur. Ancak kahramanımız O’nu romanın sonuna kadar Bay Jaeger olarak tanıyacaktır.
Tabi sonrası kitapta...

Yazar dünya da en çok çevrilen ikinci bireysel yazarmış.. Ayrıca çok sevilen yazarlar arasında da...

Sanırım bunda yazım dilinde ki samimiyet ve sadelik ve hayal gücü geliyordur.

Sıra diğer kitaplarında....

Yorumlar

  1. Çocukken de hayrandım hâlâ da hayranım :)

    YanıtlaSil
  2. Bu adamın hayal gücü beni de imrendiriyor. Nasıl hayal edebilmiş onca şeyi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zaman zaman bir dönem yazarlar için aynı şeyi düşüyorum. Hayal gücümüz aslında nasıl da muhteşem.

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Amasya Gezisinden Kalanlar....

Nerde Kalmıştık?

Günlük, Sergi Gezisi