Masumiyet Müzesi Orhan Pamuk

Bir önceki yazımda bahsetmiştim( Gamze'nin bloğu http://yasamizi.blogspot.com.tr/; Gamze ile buluştuğumuz da Masumiyet Müzesi'ne gitmiştik.
Taksim Caddesi'n de dolaşırken Çukurcuma'ya doğru dönüp sonrada müzeye gitmeye karar verdik.
Ben romanını seneler seneler evvel içim daralarak okumuş ve bitirmiştim.
Çok fazla betimleme vardı kitapta ve bu beni çok sıkıyormuş o zaman iyicene anladım :)
Gamze'de kitabı okumamış ama müzeye gitmek istiyordu elbet bende merak ediyordum müzyi... Ama nedense bana uzak bir yerdeymiş gibi geliyordu.
Konuşma esnasında Gamze; "çok yakın buraya gidelim mi? "
diye sorunca; "hadi gidelim" dedim ve gittik...
Öncelikle bu fikir çok güzel ve çok da başarılı bir müze olmuş onu diyeyim. Her ne kadar Orhan Pamuk bu kitap ile beni boğmuş olsa da müze ayrı bir şey...
Kitapta incık,cıncık her şeyi yazmıştı. Yok Füsun elini şöyle koydu, yok Füsun mutfağa gitti...saat bilmem kaç... şimdi şurdan geçiyoruz.. derken...

Velhasıl müze de eğer sesli rehber alırsanız ekstre 5 TL ödüyorsunuz ve Orhan Pamuk kendi sesi ile size numarasına bastığınız her fotoğrafı ve sayıya denk gelen kitaptan bölümü okuyor...
Her detay düşünülmüş...
Kendisi de belirtiyor ki; annesinden ve gittiği yerlerden ileri de müze açacağını kafasına koyduğundan, antika, değerli olan porselenleri, eşyaları toplamış...

3 katlı, fonda müzik, duvarlar da eski filmlerden yansımalarla dolu bir müze evdi... Özellikle evin rengi koyu yapılmış, perdeler ve camlar kapalı, kasvetli bir hava hakimdi... Sanıyorum bunda romanın da kasvetli, hüzün ve ayrılık dolu bir aşk acısı ile ilgili olması etkili....

Yolunuz Çukurcuma'ya düşerse uğrayın.
Müze giriş ücreti; öğrenci15 TL, tam: 20 TL





















Yorumlar

  1. Ben yüz küsür sayfasını okuyabilmiştim. O kadar sıkıldım ve konuyu da sevmedim ki bıraktım. Müze güzel gözüküyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Müze güzeldi Handan Abla. Hem gezip hem dinlemek daha iyiydi :) Kitap tam bir ... zorlama ile bitti...
      İyi geceler.

      Sil
  2. Kitabını okuyup, ardından müzeye gitmiştim ben de :D Müze gerçekten çok güzeldi, ayrıca kitapta da müzenin bileti basık, bedava gezmiştim :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim okuduğum kitap ödünçtü, o yüzden bilet aldım :))) Müzeyi çok beğendim. Sanırım ben müze mantığını çok seviyorum.
      İyi geceler, sevgiler.

      Sil
  3. Kitabı okuyup bitirebilene ödül gerek diye sonuna müze için bedava giriş bileti koymuşlardı.
    Hala duruyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle Tülin Abla :))) iyi geceler, sevgiler.

      Sil
  4. ya ben çok seviyom burayı valla :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beni ve sayfamı mı yoksa müzeyi mi? :)))

      Sil
    2. allam seni sayfanı gamzeyle gezilerinizi zaten seviyom ciciş bu yorumda sölediğim o müze yani, sık gittiğim bir yer, her defasında gidip hayallere dalıyom yani, sonra ordan aşağı gidip diğer müzelere filan, sonra irmik helvası yemeyee :)

      Sil
    3. :))))))) Müze gezmek çok ayrı ir keyif gerçektende deeptone.
      Şaka yapmıştım ama "sevdiğini" öğrenmek de çok hoş oldu.
      Sevgiyle öperim seni iyi akşamlar .

      Sil
  5. Yanımda sen olmasaydın hiç bişi anlamazdım geziden. İyi ki sen vardın ve bana rehberlik ettin tatlım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi ki sende "gidelim mi? "dedin canımcım. Uzun zamandır aklımdaydı o müze.

      Sil
  6. Masumiyet Müzesi kitabını bende yarıda bıraktım 😀 Ama kitabı somut olarak görmek ayrı bir duygu olsa gerek.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Müzeyi görmenizi tavsiye ederim. Böylelikle yarım kalan kitabı tamamlamış olursunuz Sevgili Cem.
      İyi geceler.

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Amasya Gezisinden Kalanlar....

Nerde Kalmıştık?

Günlük, Sergi Gezisi