Sabahattin Ali Kitapları...


Selam. :)

Gecenin Sonuna Yolculuk kitabından sonra okuma hızım düştü diyebilirim çünkü o kadar dolu bir kitaptı ki anca kafamda okuduklarımı hazmettim ve elimdeki kitaplara başladım.

Sabahattin Ali'nin yeri başkadır bende. Özellikle Türkçe'yi kullanım biçimi, kelimeleri ve duygusu ve aşkı tanımı ve sevdaya bakışı, memleketimize duyduğu sevgi, ülkemizin eğitimini, kadının değerini önemseyen yazarlarımızdan bana göre...

Tabi ne hazindir ki çok erken yaşta "failli meçhul" olarak ölüme gönderildi...................


Geçenler de BKM Kitap yazarın kitaplarını 4,90 TL olarak indirmişlerdi bende eksik olanları aldım. Kaldı bir iki kitabı almadığım.

Tabi önce öykü kitaplarından başladım okumaya. Ki gerçekten de bende öykü kitabının sayfaları ilerlemiyor... Ama yinede okudum.  :))

Çok az vardır severek okuduğum öykü kitapları. Mine Söğüt, Yalçın Tosun'dur okuduğum ilgi ile.


O yüzden de "İÇİMİZDEKİ ŞEYTAN" kitabını en sona bıraktım okumak için.
Gerçekten de tek kelime ile müthiş bir kitap. Hatta ben size diyeyim "Kürk Mantolu madonna" kitabından bile daha güzel...

Yine aynı mevzu olacak ama reklamı iyi yapıldığı için bence çok satanlar arasında kitap. Yoksa yapsınlar bakayım hem bu kitabın hemde Kuyucaklı Yusuf'un deli gibi reklamını nasıl da çok satanlar, okunanalar arasında yükselişe geçecek.


İÇİMİZDEKİ ŞEYTAN; kitabının sayfasını kapattığım da yer yer Ömer'e yer yer Macide'ye çok kızdım.

Konuları itibari ile genelde bireysel olsa da toplumsal konular, ülkede yaşananlar ve en önemlisi aşk, sevgi ve içsel dünya hep var.
 Özellikle İçimizdeki Şeytan kitabında ki kişi psikolojisi ve toplumsal güdülenmeyi çok iyi anlatmış.
 Ömer'e sinir oldum yer yer.
Özellikle toplumsal gündemin kişilikler üzerinde ki baskısı ve güçsüz kişiliğin "kapana kısılmışlığı" ve herşeyi "içimde ki şeytandan dolayı böyleyim" cümlesinin arkasına sığınmasını çok iyi anlatıyor....
 Aydın geçinenlerin veya daha mutaasıp yaşayanların bile bir anlık gaflet ile neler yapabileceğini anlatan kitaplardan...


 Siz ne dersiniz?




Yorumlar

  1. Kürk mantolu Madonna kitabından daha güzel bulduğunuz içimizdeki şeytan kitabını merak ettim doğrusu... Tavsiyeniz için teşekkür ederim... Selam ve Dua ile...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim. Blogunuzdan anladığım kadarı ile sizin de sevebileceğiniz bir eser "İçimizdeki Şeytan" kitabı Furkan Bey.
      Selamlar

      Sil
  2. O üç kitabı da okudum ama en çok Kürk Mantolu Madonna'yı sevdim ben yine de :). Öykü okumayı çok severim, Mine Söğüt ve Yalçın Tosun kitaplarını da çok severim. Mine Söğüt'ün yeni kitabı çıkmış Gergedan, belki haberin yoktur diye söyleyeyim dedim :). Yalçın Tosun'un da son kitabı bitmek üzereymiş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kürk Mantolu Madonna'yı okudum sevdim ama abartmaları beni biraz rahatsız etti sanırım zamanın da.
      Bugün bitirdim Gergedan kitabını Öneri Makinesi. 😊
      Yarına da yorum yazarım
      Yalçın T. Sevindim duyduğuma takibe alayım, alayım ki okuyayım selamlar sevgiler 🤗 ✨

      Sil
  3. Sanırım bir eserine bu kadar yoğunlaşmaları, diğer kitapları bu kadar güzel değil anlayışı okuduğunu düşündüğünüz için de olabilir. Açıkçası ben öyle düşünüyordum. En iyi eserden sonra aynı heycanı yakalayamayacağım duygusu kötü oluyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında öyle düşünmedim desem. Özellikle Sabahattin Ali'nin yeri farklıdır bende. Roman sever biri olarak öykü okuyamamak benimkisi. 😊
      Selamlar

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Amasya Gezisinden Kalanlar....

Nerde Kalmıştık?

Günlük, Sergi Gezisi