Çocuğa Dini ve Allah'ı Anlatmak...

Selam.
Bu aralar yaş dönemi ile alakalı olarak daha da çok sorular sormaya başladı bizim kız.
Tabi birde arkadaşlarından duydukları da var.
Bir arkadaşı "Allah taaa yukarıda bizi görüyor, " işte skin şöyle yapma ceza verir .... Vs...gibi cümleler ile bşraz korkutmuş. .
Oysa ki korkacak değil sevebileceğini anlatmak daha doğru.. 


🙏 küçüklüğünden beri ağaçlara dokundurup,  sarılmasını, selam vermesini anlattım Umay'a ve konuşmaya başladığından beri ağaçlara dokunur,  selam verir ve büyük keyifle yaparız bunu.
🙏 Geçenler de babası ile konuşurken üstte bahsettiğim mevzuyu açmış ve "Allah nerde? Nasıl bişey?" gibi sorular sormuş.
🙏 sonrasında eşimle kendi aramızda konuşurken "eveeettt dedik artık sorular başladığına göre araştırma yapıp doğru şekilde,  anlayabileceği dilde anlatma zamanı gelmiştir" dedik....
🙏 Hemşiremden bu kitabı aldım dün gece de bizim yaş grubumuza uyan kısımları okudum. #çocuklaraallahınasılanlatalım #mehmeteminay
Kitabın başında öyle güzel içeriği anlatmış ki.  Bu kitabı hazırlaken sadece din bazlı değil hem sosyoloji hem de psikoloji dalından destek alarak hazırlamış. Çünkü üçü bir arada olursa özellikle çocuklarımıza daha iyi anlatabileceğimizi söylemiş.
🙏 Küçük yaş gruplarında asıl önemli olanın " gerçekten neyi sormak "istediğini vurgulamış. Korkutmayalım,  sevdirelim demiş yazar. Ve en önemlisi; uzun uzun cümleler değil kısa ama öz somut olarak anlatmamız gerektiğini yazmış. Doğadan örnekler verebilirsiniz demiş mesela. Çok hoşuma giden cümleler okudum.
Bazı şeyleri ileride anlatmamız gerektiğini,  soruyu sorduğu zamanı baz alıp öğrenmek istediği kadarını anlatalım demiş.
Ve en önemlisi çocukluk yıllarında yapılan yanlış bilgilendir neler kalıcı yanlışlar dönemi olabilir demiş.
O yüzden öncelik aile bağlarımızı ve güven duygumuzu oluşturup yaş dönemine göre bilmesi gerektiği kadarını anlatmak.
Birde yapılan bir araştırma da; çocukların doğuştan dini kabule hazır olduklarını vurgulamış. Bu sebeple de yaşına uygun dönemler de anlatırsak söylenenleri  yadırgamadıklarını anlatmış.

Önereceğiniz başka kitaplar da var mıdır?

Yorumlar

  1. Çocukken "Allah'ım Seni çok seviyorum" adlı bir kitap ile başlamıştım. hala görselleri gözlerimin önüne gelir...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O kitaba da bir bakayım Emine. Teşekkürler iyi geceler 😊

      Sil
  2. Çocukları doğru yönde eğitmemek, yanlış bilgiye ve korkmasına neden oluyor. Din çok ince bir çizgidir ve iyi anlamak gerekir. Çocuk küçük yaştan itibaren dinini öğrenmeli kesinlikle. Kuran-ı Kerim'i de anlamalı ve okumalı. Kızına Allah zihin açıklığı versin canım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selam. Çok doğru diyorsun Beyda. Din çok ince çizgi.
      Bende uzun zamandır kendim ana dilim Dr okuyorum daha iyi anlamak için. Ve kızımı da yanlış yönlendirmek istemiyorum. Az ve yeteri kadar bilmesi bu yaşta yeterli onun için.
      Amin ve sevgiler 🌼

      Sil
  3. Bu tanıtım çok faydalı bir tanıtım olmuş çocuklarımıza Allah'ı doğru anlatmalıyız yoksa ileride ciddi sıkıntılar yaşayabilirler Çok teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, dediğiniz gibi çocuklar da Dini Eğitim çok önemli özellikle yanlış bir bilgi hayatı boyunca etkileyebilir...
      Selamlar iyi geceler.

      Sil
  4. Korkutarak anlatmamak gerektiğini düşünüyorum ben de. Paylaşım için teşekkürler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Katılıyorum size Arif Bey. Dinimiz aslında da sevgi, hoşgörü dini o yüzden önemli olan ahlaklı, vicdanlı, merhametli olması.
      Selamlar iyi geceler.

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Amasya Gezisinden Kalanlar....

Nerde Kalmıştık?

Günlük, Sergi Gezisi