Biten Kitaplar 📚


 #evinkızları

Bir solukta okuduğum ve sevdiğim bir roman oldu. Tabi yer yer boşluklarda yok değildi ama kitaptaki akış yine de iyiydi. Değişik yazarlar ve kitaplar okumayı seviyorum. Bu kitabı da İmge Yayınları'da her indiğimde  görüyordum. Sonra çok sevdiğim bir arkadaşım okuyup, yorumlayinca, almak farz oldu. ✌🏻 

📍 Michéle Roberts'in cesur ve zengin düşgücünün ürünü olan Evin Kızları aynı yaştaki Fransız ve İngiliz kuzinler Therese ile Leonie'nin, savaştan sonra büyütüp yetiştikleri eski Normandiya evinin kalın duvarları içinde geçer. Ebeveynlerin ve hizmetçilerin suçlu sessizlikleri ile örülü gizemli bir atmosferde kendi incelikli fantezilerini kuran kızlar ormanda gömülü buldukları yıkık bir türbe yoluyla, farkında olmadan köyün gizini ve derin bir utancı ortaya çıkarırlar. Bu olay ilerideki yıllarda da peşlerini bırakmayacaktır.

Michéle Roberts'in incelikli ve aynı zamanda çarpıcı üslubu romana ayrı bir özellik kazandırıyor. Evin Kızları 1992 Booker Ödülü´ne aday gösterilmiş, Nadine Gordimer, Jean Rhys, Doris Lessing gibi yazarlara verilen WH Smith Edebiyat Ödülü'nü kazanmıştır.


Ah! Yine kafamda deli sorular.... Voltaire okuyupta, zihnin uslu durması ne mümkün..... 🤔😒🙄🧐

Yine hiciv sanatı ile din, din üzerinden aldatmaca, popüler düşünce tarzına oklarını yönelttiği bir kitap.... Safdil....

Okurken yeni dünya da çok az şeyin değişmiş olması da şaşırtıcı....

Kızılderililer tarafından büyütülen Safdil'in boş ve saf bir beyin ve yürekle din ile tanışması, sorgulaması... Okudukları ile çevresinde gördüğü davraniskarjn ve yorumların örtüşmedigini gören Safdil'in şaşırması, bunu dile getirmesi.. Getirince de çevresi tarafından yargılanması.....

.vs...bir sürü yazılacak cumle ve düşünce ile bitti #safdil

📍 📍 📍 📍

Mesela kitapdan bir alıntı ;

... Erkeklerin özgürlüğü ile kadınların şerefini bu kadar kolayca harcayabilen mühim ve yarı mühim adamların karakteri üzerine derin düşüncelere dalmış olarak çalışma odasından çıktı.... "

📍 📍 📍 

Görüyorum ki burada her gün kitabınızda yer almayan bir sürü iş yapılıyor, fakat kitapta söylenen hiçbir şey yapılmıyor...

📍📍📍

Okumadıysanız mutlaka okuyun diyeceğim kitaplardan oldu. ✌🏻


Bayadır merak ediyordum bu kitabı.

📚 Bir edebi metnin özellikleri nelerdir? Hangi unsurlar bir metni edebi eser olarak okunmaya değer kılar? Karakteri tipten ayıran incelikler nasıl ortaya çıkar ve esere nasıl bir zenginlik katar? Bir kullanma kılavuzu ile bir edebi metni birbirinden ayırt eden noktalar nelerdir? Diyor nette kitap için.

📚 📖 📚📖📚📖📚📖📚📖Açıkçası beklentimi karşılamadı. Evet bilindik eserlerden yola çıkmış ama analiz yaparken nelere dikkat etmemiz gerektiğini anlamadım. Örneğin en son "Büyük Umutlar" kitabını bitirdim. Bu kitapta da yer alıyor ama bildiğiniz özetini verip, ara ara açıklamalar yapıyor ama siz başka bir kitap okurken nelere dikkat etmeniz gerekiyor belirli değil. Belki de bu kitabın böyle olması gerekiyordur. Çünkü daha önce bu tarz okumadım. Ama bildiğim bir şey varsa öğrenmek istediğim şey bu değildi. Karakter analizleri, mekan analizler nasıl yapılır gibi beklentim vardı.

Nette biraz araştırdım, seveni çok fazla kitabı. O yüzden okumak istiyorsanız, imkaniniz olursa almadan önce ön okuma gibi bir şey yapın derim..... 

Yorumlar

  1. Voltaire..Bak, ne çok okumadığımız usta var değil mi?

    Ön okuma işini ben epeydir yapıyorum. İmgeye gidip kitabı bulabilirsem 5-10 sayfa okuyorum; hele ki kitap fiyatları alıp başını gittikten sonra.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hem de ne çok Sevgili Günlük 🙈
      Evet ön okumalar çok iyi oluyor, ve yayınevinin kendi basım kitabı olunca fiyatlar daha makul oluyor.
      Selamlar sevgiler 🌸

      Sil
  2. evin kızları ne hoş konu o öyle, not aldım, bulursam okurum :) eagleton çok önemliii, böyle bir dolu kitabısı var :)

    YanıtlaSil
  3. Her telden çalan bir okuma listesi olmuş. Farklı tarzlardaki kitapları okumayı ben de seviyorum. Hatta bazen aynı anda okuyorum.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Nerde Kalmıştık?

Günlük, Sergi Gezisi

Merhaba... Ulyssee ile