Biraz Biz biraz kitaplarım...

Çok hızlı bir karar ile okullar kapanır kapanmaz Ortaca'ya hem tatile hem de babamgilleri görmeye gittik. :) Tamamen aile ziyareti idi🙈🤭 deniz bahane demek isterdim... Aklıma Instagram'da bir paylaşım vardı o geldi. Tatil bölgesinde yaşayan akrabaları ziyaret ile ilgili 🙈🙈🙈

Tabi bizim planımız cuma akşamından çıkmaktı lakin kızın antremanı vardı ve pazar sabaha karşı çıktık yola. Bayramın 3.günü de döndük. Çok keyifli bir tatil ve yol yolculuğu oldu. Geçen sene Umay'ın izni olmayınca, burada havuzda geçirmiştik yaz ayını🙈

Çok güzel, keyifli bir yolculuk ile gittik, geldik. Dönüşte de Toprak Cem'i de getirdik 🎉🎉🎉🎉

Bu sene uzun zamandan beri ilk defa yaz tatilinde yanıma kitaplar almadım. E-Okuyucu'yu aldım lakin ondan da bir iki sayfa okumuşumdur. Ruhumun dinlenmeye daha çok ihtiyacı vardı ve içimdeki sesi dinledim....

Bazı dönemler çok tetikleyici oluyor hayatta...deprem ve ülke gündemi gibi... 

Uzun zamandır haberlere bakmıyorum daha doğrusu her gün takip etmiyorum artık... Arada gündemden kopmamak için bakıyorum...

Okuduğum bir iki kitabın da yorumunu bırakıp, kaçayım. Yeni yazılarda görüşürüz 🙏🏻🪷🎉📖📚


 ...Şimdi hissedilenler, birileri tarafından yüzyıl önce de hissedildiler. Onlarca asır önce de. Zaman, deli bir pervane gibi etrafımızda dönüp dururken, geçmişten gelen bilgiyi de taşır. İnsanın iradesi ancak düğümleri görüp, kabul etmeye yeter. Olmuş olanı yok etmeye değil. O halde, kaç neslin bilgisi akmıştır hücrelerimize kimbilir. Kaç kuşağın gözyaşı, mutluluğu, acısı...”🏘️

"İnsan, sürekli anlam peşinde koşar, değil mi? Özellikle, yaptığı her şeye geçerli bir neden bulma çabasını entelektüel insanın çilesidir. Sanki her eyleminde mutlaka bir değer, bir farkındalık olmak zorundaymış gibi. "

"Kimbilir, belki biz her şeyi yanlış biliyoruz. Belki yarım kalmış hayat yoktur. Sadece ömrü o kadardır..."

🏘️ Çok güzel bir roman okudum; Botter Apartmanı.

Birbirini etkileyen, zaman kavramını sanki nesilden nesile iyileşmeleri için aktaran bir hikâyeydi anlatılanlar.

Hayatımıza giren hiç kimsenin tesadüf olmadığını bir kez daha okudum satırlarda. Kimi ders olur kimi nasip.... 

Canım arkadaşım Tuğba ile okuduk bu güzel kitabı 🙏🏻🪷💞


Bu topraklarda yaşanan tarihi olayları, geçmişimizi, ya da başka halkların geçmişlerini okumayı önemsiyorum... Yezidi halkının çektiği sıkıntıları anlatan bir kitap.... Yazar kısa kısa bir dönem yaşananları onlardan dinleyerek, notlar tutarak anlatmış... Üzüldüğüm yerler de oldu, katılmadığım yerlerde oldu.... 


🦚Sabiha Banu Yalkut, Ezidiler üzerine çalışmaya 1979 yılında bir arkeoloji öğrencisi olarak gittiği Mardin'in Midyat ilçesinde karar verdi. Yıllarca onların izini sürdü; Almanya'da, diaspora koşullarında yaşayan Ezidilerle düzenli bir biçimde görüştü.

Melek Tavus'un Halkı Ezidiler, artık sayıları birkaç yüze inmiş olan Türkiyeli Ezidilerin, göç etme nedenlerini, göçün yarattığı dönüşümü ve diaspora koşullarında varolma ve varkalma mücadelelerini göstermeyi amaçlıyor.



Yorumlar

  1. ortaca o zaman civarlarda bol bol yüzdünüz oh ne güzeel :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yüzdük valla Deep 🙈☺️ ruha şifa su deyip , sağol.

      Sil
  2. Her ikisi de oldukça ilgi çekiciymiş not alıyorum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İkisi de çok tavsiye 🙈 selâmlar sevgiler 🪷

      Sil
  3. Ben de birkaç aydır haberlere şöyle ucundan bakıyorum. Gündemle arama mesafe koydum 🙈

    YanıtlaSil
  4. Benzer duygular içindeyim. Ne tv yi açasım ne de gündeme bakasım var!. İçimizi daraltmaktan başka bir işe yaramıyor çünkü. Böyle anlarda tek sığındığımız liman 'sanat'. Edebiyatıyla, müziğiyle, sinemasıyla... ve tabi bir de sakince bir yer bulabiliyorsak eğer, içinde huzur duyduğumuz doğa!. Suyun rahatlatan bir yanı var...Bol bol yüzmek ne iyi gelmiştir.
    Alıntılar gönlümü çeldi. Kitapları not ettim. Teşekkür ediyor, gönlünce geçecek güzel bir hafta diliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ediyorum :)
      Çok haklısınız, sanat ve doğa olmasa halimiz nice olurdu.... Ben de dizilerime ve kitaplarıma kaçıyorum..
      Selamlar sevgiler :)

      Sil
  5. Botter apartmanını not aldım Gülşahcığım. Yezidiler ile ilgili ben de yıllar önce Zülfü Livaneli'nin Huzursuzluk kitabını okumuştum. Aynen senin gibi bazı yerlerde üzülmüş bazı yerlerde de fikir ayrılığına düşmüştüm.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Amasya Gezisinden Kalanlar....

Nerde Kalmıştık?

Günlük, Sergi Gezisi