Ruh Adam Nihal Atsız Ve İclal Aydın

 

Selâm 🪷 #ruhadam H. Nihal Atsız tarafından okuduğum ilk eser. Sanırım son olmayacak 🙈 Biraz ön yargılı idim yazara, neden derseniz inanın bir sebebi yok hatta yazar hakkında hiç bir bilgim bile yoktu. Çok düşündüm ve aklıma gelen tek şey "kapak tasarımı ve isim kısmının" itici gelmesiyle oluşan ön yargılarım...🥺 Ne kötü bişey şu bilmeden ön yargılı olmak...... Kitap bitince yazarın hayatını okudum ve kitabında ne demek istediği daha bir oturdu kafamda. Anladığım kadarıyla dik bir karakter Nihal Bey. Türkçülük'ü ömrü boyunca savunmuş, hapis yatmış ve kitaplarında da bunu işlemiş... Düşünceleri sebebi ile sık sık yargılanmış anladığım kadarıyla... (Sonra Tuğbaaaammm dedi ki; Gülşahhhhh "Ruh Adam" okudun mu? Hayır dememle, mutlaka okumalısın arasında ki konuşma sonunda, kitaplığından kaptığım gibi okudum ☺️ hatta bana Canım Zelişim'de eşlik etti 🙏🏻💞) 💫💫💫 Kitabın konusuna gelirsek; Selim Pusat kıralcılığı savunan bir askerdir. Düşünceleri yüzünden mahkemeye çıkar ve görevinden men edilir... Sonrası olaylar başlar. Aslında bir nevi Türk Milliyetçiliği'nin o dönem girdiği çıkmazı da anlatıyor sanki.... Kitap aslında bir kendi nefsi ile mücadeledir. Yalnız yazarın öyle bir olayları anlatışı var ki, kitabı elinizden bırakamıyorsunuz. Kitap birazda sembollerle anlatıyor hikâyeyi, ve en güzelide felsefi yanı; akıl ile nefsin nasıl da mücadele ettiğini, bazen biri üste çıkarken, bazen de diğerinin üstün gelmesini okumak güzeldi.... Bir de kitabin bir destanla başlayıp, hikâyeyi bağdaştırıp anlatması çok güzeldi. Mutlaka okuyunuz, dediğim kitaplardan oldu naçizane.... 

Sıcaktan bayılmadan bu yazı atlatırsak ne âlâ....🌡️ ruhuma; yazıları, cümleleri, anlatımı hep iyi gelmiştir iclalaydın'ın.... #bunusenoku kitabı bitti.... Bu tarz anlatımlarda favori kitabım " Kağıt Kesikleri" hatta o kitabın devamı gelecek demişlerdi o dönemlerde ama gelmedi...🫣 İlk çıktığı zaman almıştım #söylenmemişsözler kitabını.

( kitabı paylaşımımdan sonra okudum. Yine içime çok iyi geldi. Tabi yazarın okumadığım kitabı olmayınca, anlatım tarzı artık bildik geliyor. Bu sefer kitabın sonunu çok beğendim. :))  )

 Nedense bazı sevdiğim yazarların kitaplarını alır almaz okuyamıyorum...🫣 Zamanını bekliyor kitap ve o zaman gelince elim direk o kitaba gidiyor. Böyle yazarlardan biride "Elena Ferrante" benim için.☺️ Napoli Serisinin son iki kitabını aldım seneler evvel ama hâlâ zamanını bekliyor. Çünkü onları da okursan seri bitecek ve kızlarla vedalaşmam gerekecek... Sanırım bu ayrılığı geciktiriyorum......... 📖📖📖📚 Geçen akşam tamam dedim şimdi sırası İclal Aydın okumanın.... Yine içimde bir yerlere dokunuyor cümleleri.... Dokunuyor çünkü içimde bir yerler var, sessizce duran, kelimelere dökülmeyen ve dökülmeyecek olan ... Velhasıl bu hafta böyle işte..... 

🙋🏻‍♀️🙋🏻‍♀️🙋🏻‍♀️🙋🏻‍♀️ Serin geçsin gününüz 🙏🏻🪷

Yorumlar

  1. Ben bazı yazarlara (Atsız gibi) siyasal/sosyal olaylardan ötürü mesafeliyimdir evet önyargı ama aynı zamanda da bir tercih diye düşünüyorum. İclal Aydın'dan da hiç okumadım ama o denk gelmedi sadece:) bu sefer tutturamadım Gülşah Hanım başka kitaplarda buluşmak üzere, sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tercihlere saygım sonsuzdur Gül Hn. Çünkü içinize, aklınıza sığmayan bir kitabı okumak hiç hoş değil. Siyasi olarak da bilmiyordum. Hatta siyaset bilgim son bir kaç yıldır var desem🙈 okuduktan sonra yazarı araştırdım... Evet çok yargılanmış, kendini kendi davasına adamış biriymiş. Böyle durumlarda kendim okuyup fikir sahibi olmayı çok seviyorum. Bu kitabı da, özellikle Türkçe anlatım olarak çok iyiydi.
      Ahhh! İclal Aydın'ınm, iyi gelenim☺️ darlandigimda okuyup ferahladigim.
      Selâmlar sevgiler bende de 🪷📚📖

      Sil
  2. Merhaba Gülşahcım, evet kitapların sırasının gelmesinin bir durumu var. yoksa mümkün değil, hatır için bile okunmuyor. Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Zeynep'cim, hoş geldin.☺️
      Doğru diyorsun hele hatır için hiç okunmuyor kitaplar. Geçmişte bir kaç kez denemişligim var... Cık ilerlemiyor sayfalar

      Sil
  3. ferrante dizisini izlemiştik de mi :) iclal aydın ilgimi çekmiyordu :) atsız bakayım, adını biliyorum sadece :)

    YanıtlaSil
  4. Napolili kızların son kitabını okudum. Diğer üç kitaba göre daha da güzeldi Gülşahcım :)

    YanıtlaSil
  5. İkisi de bilmediğim yerlerden geldi vallahi. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazen iyi geliyor bilmediğimiz yerden yakalanmak ;))

      Sil
  6. Yazarın adı ilginçmiş gerçekten de. İclal Aydın kitabı hiç okumadım eskiden tv programları vardı izlerdim. Denk gelirse okumak isterim 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Adı da kitapları da ilginç ve güzel 😊 İclal Aydın denk gelirsen şöyle canin sıkıldım mi falan aç oku diyeceğim türden. 😊

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Amasya Gezisinden Kalanlar....

Nerde Kalmıştık?

Günlük, Sergi Gezisi