Günlüğüm... Kitaplığım

Saat 22:30 suları... Liseden arkadaşım aradı. Ben bekar iken gittiğim ve sonrasında da arkadaşımın da gittiği, kaşlarımızı aldırdığımız Meral Ablamız vardı. Tabi ben evlendim... Başlarda yine Meral Ablaya gidiyordum. Çünkü bir bayan için düzgün kaş alımı önemli bence.... Direk ifadeyi değiştiriyor çünkü.....
Neyse efenim konuyu uzatmayayım... Gel zaman git zaman bir kopukluk oldu.
Sonra bu gece arkadaşım aradı ve Meral Ablanın ablasının vefat ettiğini söyledi. Ablasını bende tanıyordum. Ondan sebep belki bilmek isterdim diye düşünmüş....
Ölüm haberi almak içimi garip ediyor....... Aklıma direk o içtiğimiz kahveler,  ettiğimiz sohbetler geldi. Sonra dedim,  neden koptuk ki....... Araya yol mesafesi girince kopukluklarda genişliyor sanırım....
Işıklar içinde uyusun.... İnşallah acıların dinmiştir Asuman Abla....🙏🏻

Onun dışında hayat bildiğiniz gibi.... Çarşamba kızçemle çıktık yürüdük.... Neyseki yüremeyi unutmamışız... İçim üzüldü... Tam sokaklarda olması,  park, bağ bahçe dolaşmamız gereken yaşta evdeyiz çocukla.....şuan için Umay'da sıkıntı yok ama bana yavaştan yavaştan gelmeye başladılar....
Devamlı uyumak istiyorum. Sabahları kalkmak istemiyorum falan filan......



Gelelim okuduğum kitaplara......



Sevgili Nurşen Abla (leylakdalı bloğu) önermişti.
"Gölgeler Çekildiğinde/ Cahide Birgül"
Kafka Yayınlarından çıkan bir kitap. 
Kelimelerini çok sevdim. Lakin roman olmasına rağmen ben anlatı gibi okudum. Çünkü anlatım dili öyleydi. Yer yer kopukluklarda yaşadım. Konusu itibari ile zati kasvetli bir romandı. Esin'in annesinin gölgesinde kalması ve annesi ölmüş olmasına rağmen, davranışlarını nasılda etkilediğini okudum.  Yer yer Esin'e çok kızdım... Neden dedim neden sormuyorsun Esin ?
Ama yazarın kalemine asla laf edemem haddim değil...satır aralarında anlatılanları es geçemem... Arada kaldığım bir kitap oldu.


Aslında Faulkner'in diğer kitaplarını okumak istiyordum. Pdf kitaplara bakarken karşıma  bu çocuk kitabı çıktı. 70 sayfacık harika bir çocuk romanı idi.... Bulursam kızıma alacağım. Resimlerle de tamamlanmış bir çocuk kitabı.
Dilek Ağacı, dünyanın en önemli yazarlarından biri olarak kabul edilen, Pulitzer ve Nobel Edebiyat Ödülü sahibi William Faulkner’ın bilinen tek çocuk kitabıdır. Faulkner, Dilek Ağacı’nda birbirinden ilginç kişilerden oluşan bir grubun, efsanevi bir ağacın çevresinde gerçekleşen sürükleyici serüvenini kaleme almıştır.
 
Düşsel anlatımıyla her sayfasında küçükler kadar büyükleri de şaşırtacak olan bu eşsiz kitap,
ilk baskısında yer alan çizimleriyle bir kez daha hayat buluyor.

İşte böyle.......

Yorumlar

  1. Allah rahmet etsin.

    Corona belası da bi çekip gidemedi, ben de bunalıyorum:(
    Faulkner'ın meşhur Ses ve Öfke'si var bende, nedense yarım kaldı. Faulkner "kitabınızı okuduk ama anlmadık" diyenlere bir daha oku o zaman demiş, onun gibi bir şeydi galiba:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin sağolun. 🙏🏻
      Evet ya bi bitmedi gitti Covid19......
      Faulkner doğru demiş 😁
      Selamlar iyi geceler

      Sil
  2. İnsan kopuyor zaman içinde, Allah rahmet eylesin. Biz hala dışarı çıkmadık, bir kez köye gittim sadece :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin, sağ olun. Öyle gerçektende...zaman girince araya bazı şeyler de gidiyor.
      Bizde haftayı bekliyoruz. Bir iki saat bile nasıl motive etti bizi anlatamam.
      Selamlar, sevgiler :)

      Sil
  3. Allah rahmet eylesin. Bir zamanlar yakın olduğun, sık görüştüğün biriyle kopmak üzücü oluyor.

    Bu aralar ben de çok bunaldım. Yazın gelmesi, sıcaklar, ne zaman normale döneceğimizi bilememek beni geriyor. Biraz soluklanmaya ihtiyacım var.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şule Amin🙏
      Hemde ne üzücü oluyor. Hep eski sohbetlerimizi düşünüp durdum...hayat böyle işte dedim.
      Ah o biraz nefes almak...nasıl lüks oldu artık... Kış kış cinler kış...diyesim geliyor devamlı 😁
      Geçecek ve çıkıp oh be kahvesi içicez.
      İyi geceler💐

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Amasya Gezisinden Kalanlar....

Nerde Kalmıştık?

Günlük, Sergi Gezisi