Kayıtlar

Eyfel Kulesi Kadar Kocaman Bir Bulutu Yutan Küçük Kız /Romain Puertolas Ve Kong

Resim
Uzun zamandır izlemek istediğimiz filmlerden biriydi Kong...
Malum yaz olunca gezme tozma daha fazla oluyor. Filme sıra az geliyor....
Dün hadi izleyelim artık bunu dedik ve izledik.
Tabi izlerken devamlı olarak kendime ve eşime söylediğim bir şey vardı ki; insanoğlu nereye giderse gitsin muhakkak savaşı da götürüyor ve doğa da yalnız kendisinin yaşama hakkı olduğunu düşünüyor, savunuyor.
Bu filmde de bolcana bunu görüyorsunuz. Bu nasıl bir egodur bizdeki, hırs, yok etme hissiyatı vs....

Oysa ki bilinen bir şey vardır hepde döner duru bu alıntı; doğa da ihtiyacından fazlasını öldüren tek canlı insandır diye....

Yine duygusal sahneler vardı Kong filminde.... Çekim ve özellikle KOng sanki gerçek gibiydi, yabancı film sektörü bu işi biliyor.
Eğer bizim gibi hala izlemediyseniz izleyiniz efenim...



Bu kitabı D&R'ın indirim zamanı almıştım ve öylece bekliyordu. Beni en çok çeken yanı ise kitabın kapağı ve ismi olmuştu...
Yazarın diğer kitabını da görmüş ama almamıştım "acaba nası…

LOREENA McKENNITT - THE MASK AND MIRROR

Resim
Hayatınızı beraber yaşamaya karar verdiğiniz, aynı evi paylaşacanız kadın-erkek önemlidir bence.
Çünkü biz olmak zordur ve elele yol almak hem kolay hem değildir.👫💓
Emek ister, sabır ister, bazen sana uymayanı sırf sevdiğin istiyor diye kabullenmek ister... liste uzar.
Tabi bu liste kendinizi eşinize bağımlı olarak yaşıyorsunuz şeklinde  uzamasın... bağlı olmak önemli olan bence...
Siz anladınız demek istediğimi...

Tabi uzun zaman olunca birliktelik zamanla eşinizi iyi tanıyorsunuz. hele birde iyi bir gözlemciyseniz...


Bu konuya da nerden geldin derseniz;

Loreena Mckennitt hayranıyım. Özellikle müziği , yorumları beni çok etkiliyor ve dinlendiriyor.
Sanatçının kendisini eşim sayesinde öğrendim.
Konuştuğumuz bir gün bana " senin seveceğin, dinlemekten keyif alan bir sanatçı var" dedi ve bana mp3 olarak hazırlayıp getirmişti tüm albümlerini.
O gün bugündür keyifle dinliyorum... :)))
Hele kitap okurken çok iyi geliyor...



Bazen başka şeylerde de oluyor. O kadar iyi gözleml…

Tarık Tufan, Hıfzı Topuz, Aeden...

Resim
Geçtiğimiz haftalar da konuşmasına denk geldiğim ve kitabını da imzalattığım Tarık Tufan kitabından bahsetmek isterim.
Daha önce yazmışımıdır belki burdan ama tekrar yazmak istiyorum; toplumsal sorunlara da değinen bir yazar. ( tabi İnsatgram'da da bahsetmiş olabilirim bazen burdan çok orada paylaşıyorum kitap yorumlarımı)

Bir Adam Girdi Şehre Koşarak kitabında da yine o sizi hüzne boğan, üzen cümleleri var.
Zaten duyarlı olanlar için değil ama düşünemeyenler için belki bir pencere açar cümleleri diye düşünüyorum...
 Yazar her şey hızla akarken, yavaş gidenleri, yorulanları, rekabete güç yetiremeyenleri ve onların mekanlarını anlatıyor.
Bir nefeste okunan kitaplar listesinde yer almaktadır.
Televizyonda da severek takip ediyordum ve okuduğum ilk kitabı ile de beni yanıltmadı.





Sahafta karşıma çıktı Hıfzı Topuz Devrim Yılları kitabı...

Kitap bir dönem kitabı... İçinde kimler yok ki.
En önemlisi bana göre; okurken bu ülkenin Cumhuriyet'i, Demokrasi'si kolay kurulmadı.…

Moana Ve Ev Halleri...

Resim
Sanıyorum havalardan ( yada bahanem bu bilemiyorum😐) elim kolum kalkmıyor.
Evde yemek bekleyen bir çocuk olmasa mutfağa bile giresim yok....

✅ Ama hemen hemen hergün evi süpürüyorum çünk evdeki toz canavarı yerdeki tozları görünce "anne bak yerde toz var" diye başıma geliyor..... 😀 ben görmediğim içinnnnnn

✅ Kafamda bir sürü soru dolaşıyor, bazılarının cevaplarını buluyorum bazıları da cevazpsız kalıyor. Zaten her soru cevaplanacak diye de birşey yok ki değil mi ama?!


✅ İki gündür kızı parka babanesi götürüyor bende evde biraz dinlenmece diyeceğim ama önce evi toplama sonra oturma modundayım. Bugün hatta bir güzellik yapıp kendime radyoyu açtım, sesi de açtım... oh miss özlemişim müzik dinlemeyi. Özellikle Radyo Voyage dinlemek ruhuma iyi geliyor, sakinleştiriyor....

Genelde TRTÇocuk, Minika Çocuk izleme modunda olduğumuzdan.

Televizyon demişken aklıma geldi geçen gün ailecek Moana'yı izledik. O kadar keyifliydi ki... Bizim kız bayıldı ki sadece o mu bende çok sevdim.…

Okuduklarımdan... Demir Köprü Ve Tozlu Rüyalar Kitapçısı

Resim
Yine bir gün Kadıköy'deyim ve yine ilk uğrak yerlerimden olan YapıKredi Yayınları'na uğradım. Muhakkak bir kitap alır çıkarım. Yazarın çevirmiş olduğu birkaç kitabı biliyorum ama kendi kitabını hiç okumamıştım. Böylelikle Demir Köprü/Kamuran Şipal kitabını aldım. Aslında kelimeleri ve cümleleri çok dokunaklı. Yalnız okurken yoruldum, kendimi tuhaf hissettim belki de benim için uygun zaman değildi. Konu olarak da "anne-oğul" arasında ki yarım kalmışlıklar, yaşam mücadelesi vs.. anlatılıyor. Bir daha  ileriki zamanlar da okumak üzere rafa kaldırdım....



 Bir diğer kitabımda A101 marketinden aldığım kitap; Tozlu Rüyalar Kitapçısı / Cynthia Swanson'a ait. Yazarın ilk kitabıymış, gayet de başarılı bir roman. Yalnız bu kitapta diğer Martı Yayınlarının kitaplarında olduğu gibi yazım hataları ve çeviri eksikleri vardı. Yine de kitabın ahengini bozmadan okuyabiliyorsunuz.
Böyle ara kitaplar ara ara ruhuma iyi geliyor. BU kitabı da önce ismini sevdim sonra konusunu sevdim …

Aya Yorgi Gezisi....BüyükAda...

Resim
Ne zamandır aklımdaydı ada turu yapmak. Tabi sokak sokak gezemdiysem/k  de çocukla ( çok yorucu açıkcası gezi, hem bastonu it  hem sorumlulukları çok fazla oluyor. Ama onu da bırakmak istemediğimizden yanımızda götürdük. En nihayetinde alışsın gezmeye dimi ama :))   )

  Bayramın 3.günü eşim ve kızımızla BüyükAda'ya gittik. Sabah erken saatte gitmemize rağmen çok kalabalıktı ada.
Özellikle Arap turist çoktu.

Vapurda çay-simit-karper peynir üçlüsü ile kahvaltımızı afiyetle yaptık. Çok lezzetli oluyor 😋👪😊

Yalnız o atların hali nasıl içler acısı anlatamam. Yine de göz göre göre biniyorlar ya faytona aklım almıyor. Nasıl bir kuyruk var sırada anlatamam size....
Nasıl gözleri görmez bu insanların pes yani.....

Elbet biz binmedik. .... Yürüyerek önce Aya Yorgi Tepesi yokuşuna çıktık. Orada sorduğumuz biri Kadıyoran yolundan giderseniz hem kestirme hem de faytonlar geçmediğinden daha rahat gidersiniz dedi ki öyle de oldu.




Her ne kadar o yolu çıkarken soluğu neremizden 😬aldığımızı bilem…

İyi Bayramlar, Tarık Tufan Söyleşisi...

Resim
İyi bayramlar.

Bizim yine bu bayramımız buruk... belki zamanla daha da alışıcaz ama.........

Sabah kahvaltı sonrası kayınvalidemlere gittik, apartmanda da görüştüğüm iki ablam var onlara gittik, bayramlaştık...
Bitti bizde bayramlaşma.
Kardeşimlerle de dünden bayramlaştık....

 Geçtiğimiz hafta Kadıköy İthaki Yayınlarının Cafe'sinde konuk yazar söyleşisinde Tarık Tufan vardı.

Bu arada bende İnstagram'da denk geldim İthaki Yayınları Akademi Cafe açmışlar.
Söyleşi, seminer, imza günleri vb... düzenlemeler yapıyorlarmış.
Sitesi için linke tık tık http://ithakiakademi.com/

İlk kendisini 24Tv'de Kafa Dengi programında diğer iki arkadaşı ile haftada bir gün program yaparken denk gelmiştim. Sonrası hemen hemen her hafta konusuna göre takip ediyordum.
Çünkü 3 sunucununda anlatımı, bilgi birikimi ve yorumları hoşuma gidiyor.







Geçtiğimiz hafta da Kadıköy'de söyleşi ve imza günü olduğunu öğrenince gittim.
Sonuna kadar dinleyemedim ama o bir saat bile çok keyifliydi.

Zaten hayata da…