Kasvetli Ev ve Sessizliğin Yanıtı



 Öyle güzel bir roman okudum ki... İşin garibi nasıl ifade edeceğim. Aslında baktığınızda konu öyle anlatılmayacak bir hikaye değil. Lakin anlatan Charles Dickens olunca, anlatılanlar başka bir hâl alıyordu kendi adıma. #mineilebirlikteokuyoruz grubumuzun bu ayki kitabı #kasvetliev idi. 2 ciltlik bir kitap. Hatta bu kitap için; yazarın da kitaba konu olan, uzun süren bir telif hakkı davası olduğu yazıyor nette.

🏡 Kasvetli Ev'e dönersek.... Bir  miras düşünün, uzun yılardır süren dava.... Hatta ölenler ve sonrası davayı devam ettiren mirasçılar... , Jarndyce ve Jarndyce davasının nesiller boyu sürdüğü ve “yaşayan hiçbir insanın ne anlama geldiğini bilmediği kadar karmaşık hale geldiği” Yüksek Yargıtay'da başlar. Mevcut konu, uzak bir kuzen Bay John Jarndyce ile ikamet almak için izin almak isteyen mahkemenin iki genç koğuşu Ada Clare ve Richard Carstone ile ilgilidir. 

⚖️ ⚖️ ⚖️ ⚖️

Tabi yazar o dönemin mahkemelerini, uzun süren davaları da elestirmektedir. Tabi kitabinyazari Dickens olunca, hep bir umut, hep bir mutluluk oluyor karakterlerde. Soluksuz ve merakla okudum diyebilirim.

📍 📍 📍 📍 📍 📍 📍 📍 📍 📍 📍


"Sessizliğin Yanıtı hayatın sıradanlığına, beyhudeliğine katlanamayan otuz yaşındaki bir adamın varoluşunun sınırlarını zorladığı bir kendini arayış hikâyesi. Max Frisch, kendi yaşamından da ipuçları barındıran bu ilk dönem eserinde, heba edilmiş bir hayatın tek sorumlusunun o hayatın sahibi olduğunu gösteriyor bize."

         📍 Diyor arka kapakta. Aslında yazarın diğer kitaplarını çok merak ediyordum. #1yayınevi1kitap etkinliğin de #kolektifkitap ti bu ay. Ben de yazarın #sessizliginyaniti kitabını seçtim. Sanıyorum ki altını çizmedigim cümle kalmamıştır. Resmen hayran kaldım bakış açısı ve duyguları aktarımına.

          🗻 Kendine hedef koyup, yola çıkan ve aynı zaman da hayatında bir çok şeyi sorgulayan bir dağcının hikâyesi bu....

          "bir şey olsun yapmak zorunda insan; yoksa hayatı boyunca öyle oturup boşluğa bakarak Tanrı'nın nedensiz bir can sıkıntısı içinde insanla kestettiği şeyin ne olduğu üzerine derin düşüncelere mi damalı?" demiş mesela..... Ve son vurgun cümle ile görüşürüz diyeyim 😊📚 ve mutlaka okuyun pişman olmazsınız....

          🗻 🗻🗻🗻

    : Ölü bir yaşayan mı yoksa yaşayan bir ölü mü olacaktır? 

Yorumlar

  1. max frisch nin stiller adlı başyapıtını okudum, charles dickens ne yazar yaa, kasvetli evi okumadım ama okurum pekuu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kasvetli Ev'i bilmiyordum ama Dickens'i çok severim bir süre önce Sevim Hanım blogunda yazdı, şimdi de siz güzel diyorsunuz artık okumak farz oldu:)) Max Frisch'de not ettiğim yazarlardan ama henüz okuyamadım. Elinize sağlık.

      Sil
    2. "Stiller" listem de Deep. Kalemi acayip yazarlardan.. Seviyorum böyle yazarları. Dickens ise öyle tatlı ki... 😁 Keyifle oku yeni kitaplarını.

      Sil
    3. Ne güzel bir denk gelme olmuş Gül Hn. 🌸 Bu sene her ay bir Dickens okuması var grubumuz ile. Sene sonunda bir iki kitabı kalmış olacak okumadığım/ız sanırım. İçe dokunan romanları seviyorum, Dickens'da öyle. Hem toplumsal sorunlardan bahsediyor hem de umuttan...
      Selamlar sevgiler 🌸

      Sil
  2. Kasvetli Ev'i Sevkoz'da görmüş ve hemen okuma listeme eklemiştim. Senin yorumundan sonra okumak şart oldu. Tabii ne zaman alabilirim bilmiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zamanı geldiğin de kendini hatırlatır Dickens bence canım 😉

      Sil
  3. Yazar klasik olsa da Kasvetli Ev'i okumadım. Merak ettim doğrusu. Kesinlikle aklımda bulunsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de geçtiğimiz sene duymuştum Sezer. 🙈 Hep nedense aklımda Dickens bilindik bir iki kitabı ile vardı....
      Oysaki bu kitapları da bir harika idi. Selamlar sevgiler 🌸

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Amasya Gezisinden Kalanlar....

Nerde Kalmıştık?

Günlük, Sergi Gezisi