Ev Hali, İnsanın Anlam Arayışı Kitabı...

Selam.
uzun zamandır uğrayamadım ne size ne kendi sayfama. Bilgisayarın ana ekran kartı bozulmuştu. Telefonumdan da nedendir bilmiyorum ne yorum yazabiliyorum, ne cevaplayabiliyorum ne de yazı yazabiliyorum. Tablet de sanırım işime gelmedi...... 😐
Bugün kavuştuk ama :) önce yorumları cevapladım, son yazıları okudum ve sıra kendi sayfama geldi.

Ursula K. Leguin vefat etti..... Kalemi ve ufku, öngörüsü büyük insanları kaybedince çok üzülüyorum, daha uzun yaşasınlar istiyorum. Yazarı Mülksüzler kitabı ile tanıdım. Bence çooook iyi bir kitaptı. Her ne kadar fantastik, biraz da hayal gücü yüksek gibi görünse de; kendi dünyamıza ve ileriye uyarladığımızda çok da yabancı değil yazılanlar.


Ruhun Şad olsun güzel insan. 🙏
Kafayı ters çevirip yatan var bu evde.😵😺
Devamlı uyuyor, eğer kalabalıksa ev kendine sessiz yer arıyor. Utanmasa siz gidin beni sessizliğimle bırakın diyecek....
O kadar alıştık ki artık. Miyavlama sesinden ne demek istediğini anlar hale geldik. Eğer tuvaletini yaptıysa ince bir miyavlama ile peşimizde dolaşıyor... ki temizleyelim. Yoksa bir sonra ki tuvaletini yapmıyor....
İlla ki suyu taze olacak....
Hizmet de sınır tanımıyoruz bizde düşünün.... :)


Kitaplardan da İnsanın Anlam Arayışı /  Viktor E. Frankl kitabını bitirdim.

Okurken içim çok acıyor bu olayı..... Çizgili Pijamalı Çocuk filmi ve Hayat Güzeldir filmlerinden sonra ne hissettiysem bu kitabı okurken de öyle oldum. Sık sık kafamın içinde sırf Yahudi oldukları için çektikleri acılar geldi, yaşam mücadelesi, açlık ve hor görülme...

Bu kitabında Dr.Fankl yaşadıklarını anlatıyor. Hatta ilk yazdığı yıllar isimsiz çıkarmayı düşünmüş...
Sonrasında ise iki bölüme ayırmış ve bir ismi olmalı demiş...
Logo Terapi yöntemini ve anlamını anlatıyor ikinci bölümde... Tanımı " insanın anlam arayışı"....
Ve o toplama kampında nasıl yaşadığını, nelere katlandığını anlatıyor...
Tespitlerini okuduğunuz da hak vermemek elde değil... Sık sık Spinoza'dan da alıntılar yapmış.
Ve sık sık ileriye dönük umutların hayatta tutabileceğini, eğer inandığınız, tutunduğunuz bir şey yoksa yaşamdan daha çabuk vazgeçilebileceğinden vs... bahsediyor.
30'un üzerinde dile çevrilmiş bir kitap, benim aldığım basım; 39. Basım.
"İnsanı insan yapan nedir?" sorusuna ve İnsanın Anlam Arayışı üzerine spoiler cevaplar da veriyor....
Okunası kitaplardan....

Kitabından alıntılar:


"insan, böylesine korkunç, ruhsal ve fiziksel stres koşulları altında bile, ruhsal özgürlüğünü ve zihinsel bağımsızlığını az da olsa koruyabilmektedir. toplama kamplarında yaşayan bizler, o kamptan bu kampa koşan, ellerindeki son ekmek kırıntılarını vererek başkalarını teselli etmeye çalışan insanları anımsayabiliriz. sayıları az olabilir, ama bu bile, bir insandan bir şeyin dışında her şeyin alınabileceğini yeterince gösterir: insan özgürlüklerinin  sonuncusu; yani, belli koşullar altında insanın kendi tutumunu belirlemesi, kendi yolunu seçmesi."

"gerçekten ihtiyaç duyulan şey, yaşama yönelik tutumumuzdaki temel bir değişmeydi. yaşamdan ne beklediğimizin gerçekten önemli olmadığını, asıl önemli olan şeyin yaşamın bizden ne beklediği olduğunu öğrenmemiz ve dahası umutsuz insanlara öğretmemiz gerekiyordu. yaşamın anlamı hakkında sorular sormayı bırakmamız, bunun yerine kendimizi yaşam tarafından her gün, her saat sorgulanan birileri olarak düşünmemiz gerekirdi. yanıtımızın konuşma ya da meditasyondan değil, doğru eylemden ve doğru yaşam biçiminden oluşması gerekiyordu. nihai anlamda yaşam, sorunlara doğru çözümler bulmak ve her birey için, kesintisiz olarak koyduğu görevleri yerine getirme sorumluluğunu üstlenmek anlamına gelir."

"sigmund freud bir keresinde “birbirinden son derece farklı bir dizi insanı aynı şekilde açlığa terk edin. kaçınılmaz açlık dürtüsünün artışıyla birlikte, bütün bireysel farklılıklar bulanıklaşacak ve bunun yerine doyurulmamış bir güdünün tek biçimli dışa vurumu görülecektir,” demişti. şükürler olsun ki sigmund freud toplama kamplarını içeriden tanımaktan kurtuldu. onun hastaları, auschwitz'deki kuru tahtaların üzerine değil,  viktoryen kültürün pelüş tarzı sedirlerine uzanıyordu. toplama kamplarında “bireysel farklar bulanıklaşmıyordu,” tam tersine daha da farklılaşıyordu; orada insanların, hem domuzların hem de azizlerin maskeleri iniyordu."

ve kitabın son cümleleri:
"Auschwitz'den bu yana insanın ne yapabileceğini biliyoruz.
Hiroşima'dan bu yana da neyin tehlikede olduğunu biliyoruz."


Not: Kitaptan alıntılar Birdenbire sitesinden alıntıdır.

Yorumlar

  1. Ursula Leguin'in kaybı evet edebiyat dünyası için büyük bir kayıp:( mülksüzler benim de okuma listemde Gülşah'cım, Bulut müthiş maşallah:) insanın anlam arayışı da önemli bir esermiş, alıntılar etkileyici, teşekkürler paylaşımına, sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selam Eren. Mülksüzler bana göre tek kelime ile çok iyi bir kurgu kitabıydı...
      Bulut ailemizin favorisi diyebilirim :)))))
      Selamlar, sevgiler. :)

      Sil
  2. Ya çok tatlı maşallah *-* Benim kız da öyle, illa temizletecek o tuvaleti. Temizlemeyi unutunca tüm kumu dışarı atıyor ☻ Suyunu da dakika başı tazelettiriyor. Kraliçe edalarında dolaşıyor evde *-* Çizgili Pijamalı Çocuk kitabını okumuştum ama filmi olduğunu bilmiyordum :(( En kısa zamanda ona da bakacağım... Kitabı da listeme ekliyorum. Sevgiyle ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağolun :)
      Filmi de çook güzeldi Elif.
      Sorma bizim kızda Bulut Bey birlikte çok temizler. İlla işeyecekleri yer temiz olacak :)))))
      Sevgiler selamlar.

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Amasya Gezisinden Kalanlar....

Nerde Kalmıştık?

Günlük, Sergi Gezisi