Kasırga ve Kelebekler Zamanı..


Daha önce "Teke Şenliği"kitabını okumuş ve orada geçmişti "Mirabal Kardeşler"in öldürülmesi. Fakat çok az anlatılmıştı. Bu kitap ile tamamen kardeşlerin hikayesini okuyoruz.... Sonlara doğru resmen içime bir yumru oturdu.... 🥺




 📌🖇️Belki büyük şeylerin acısı ancak böyle çekilebiliyordur: Kırpık kırpık, çimdik çimdik, damla damla üzülerek.


🖇️📌 Teke Şenliği kitabında az biraz geçiyordu isimleri; Kelekler diye.... Bu kitapla, dört kızkardeşin hayatını, nasıl bir savaş verdiklerini okuduk.... 

Okurken hep kendime şunu sordum; sen olsan napardın?.. vebabim çoğunluk olarak: bir kızım var, sorumluluklarım var oldu... Çünkü bir döneme karşı çıkmak, yapilan adaletsizlihe, faili meçhul ölümlere karşı durmak bunun için savasmak zor.... Herkese göre değil bana göre....


📌🖇️ Kitaba gelirsek, yazarinda ailesi Dominik Cumhuriyeti'ndeki Trujillo diktatörlüğü döneminde Amerika'ya sığınmış bir aile. Ve bir gün yazarın kendisinden bir dergi için kısa bir yazı isyerler ve olayalr böyle başlar. Tekrardan Dominik Cumhuriyeti:ne gitmesi, kardeşlerden hayatta kalan biri ile görüşmesi, Mirabal kardeşlerinin çocukları ile karşılaşması, hikâyeyi dinleyip, bizlere anlatması ile kitap ortaya çıkıyor... Tabi okunanlar kolay değil.... Bir dönem ne kadar çok insan şimdiki dönem için mucadele vermişler...🙏🏻🥺 Çaresizliğin kol gezdiği bir dönem de resmen Umut olmuşlar kızlar..... Ve nelerden vazgecmisler. Nelere katlanmışlar...

Nette şöyle bir paylaşıma denk geldim...kitabın özeti gibiydi....

"Bu kitap bir haykırış, büyük bir direnişi anlatıyor. Dominik Cumhuriyeti’nde 1940’lı yılların sonunda duyulmaya başlanan bu çığlık, 1960 yılına kadar direnişini sürdürür. Bu çığlık, hepimizin çığlığı ve bu direniş bütün kadınların direnişidir. "



"Onlara bırakmak istediğim tek şey, bağımsızlıkları..."

Kitapta geçen bu söz çok etkilemişti okurken....

Bir anne babanın evlatları için dileği.... 

🌄🏞️ Açıkçası yazarın dili başlarda biraz karışık gelebiliyor. Çünkü çok şey anlatmak istiyor yazar....özellikle toprağını, halkının kendi topraklarında verdiği mücadeleyi, beyaz insana karşı verdiği mücadeleyi anlatiyir bir nevi... Okuduktan sonra aşağıda ki blgileei okumuştum nette... Aslında her şeyi özetliyor...

Ufak bir arkadaş grubumuz ile "muz Üçlemesi'ne başladık, iyi ki de başladık ✌🏻📖😏


Nobel ödüllü Guatemalalı yazar Miguel Angel Asturias, entelektüel üretimine, Orta ve Güney Amerika'daki dinleri, yerel inanışları, mitolojiyi, folklorik dansları vb. inceleyerek başlayan bir kültür araştırmacısı aynı zamanda. İlk edebî ürünlerini, bu akademik araştırmalarını edebiyat diliyle harmanlayarak veriyor ve bu alanda giderek ustalaşarak kıtanın ünlü “büyülü gerçekçilik” akımının da kurucularından biri oluyor.

Yerli kültürüyle harmanladığı yazınsal dilinin ve “büyülü gerçekçilik” akımının en önemli yapıtlarından biri.Kasırga, burada toplum çatışmalarının, halktan yana olan o esrarlı tabiat güçleri karşısındaki aczini ve küçüklüğünü anlatırken, bir yandan da yabancıya karşı çıkacak büyük bir Yerli direnişinin sembolü olarak kullanılıyor.”


Yorumlar

  1. hımm tamam aklımda olsun madem etkileyici:)

    YanıtlaSil
  2. Onlara bırakmak istediğim tek şey bağımsızlıkları... Ne hoş, ne manalı...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hem de çok.... Kitabı okurken "özgürlük" kelimesini çok irdeledim içimde ...

      Sil
  3. Nobel ödüllü yazarlara genelde çekinceli yaklaşsamda incelenebilir bir kitap gibi duruyor:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Konusu ve yazarın hayata duruşu sebebiyle bile şansı hak ediyor Sevgili Myvslr ☺️

      Sil
  4. Hiç duymadığım bir üçleme Gülşahcım. Bir fırsat bulduğumda inceleyeyim bu seriyi ben
    Yorumuna sağlık ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok da güzel bir üçleme Şebboy ✌🏻 sende sağ ol canım 😘

      Sil
  5. ''Belki büyük şeylerin acısı ancak böyle çekilebiliyordur: Kırpık kırpık, çimdik çimdik, damla damla üzülerek.''
    Çok etkiledi beni bu cümle. Teşekkür ederim paylaştığın için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. her okuduğumda etkileniyorum ben de :(
      Selamlar :)

      Sil
  6. Bahar, umut, bloglarımız... Bol okumalı, sevgi dolu, iyi bayramlar. Ve tabii ki, ben de beklerim blog'uma :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler iyi dileklerin için Mert, ara ara uğruyorum bloğuna ;)

      Sil
  7. Sever miyim acaba diye düşündüm bir an ama merak da ettim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hangisini acaba? Kelebekler Zamanı biraz hüzünlü ve siyasi olayları anlatıyor. Muz Üçlemesi serisi de bir dönemi anlatıyor ikisinin de yeri ayrı.... bir bak bakalım

      Sil
  8. ben çok severek okumuştum. kolay diyemem ama çok güzeldi.

    YanıtlaSil
  9. Ben de bu aralar Chile de geçen birkaç kitap okudum. İnsanlar tüm dünyada ne büyük acılar yaşıyor 😞

    YanıtlaSil
  10. Evet o bölgede de çok acılar yaşanmış özellikle siyasi. 🥺

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Nerde Kalmıştık?

Günlük, Sergi Gezisi

Merhaba... Ulyssee ile