ARMANCE/ STENDHAL bitti... :))



Eylül 2011'de Beyoğlu Kitap Festivalinden 2. el olarak aldım Stendhal'in ilk romanını ve nasıl mutlu oldum anlatamam. Hemde aldığım kitap 1.baskıydı. Birde Balzac'ın kitabını buldum bu şekilde. :))) 

Konu olarak kişi psikolojisini anlatan bir kitap. Kahramanımız Octave ruhsal anlamda kendini yalnız hissediyor. Ve rahip olmaya karar veriyor. Gereksiz öfke nöbetlerinden dolayı çevresinde deli olarak alaya alınıyor. Bu duruma annesi çok üzülüyor ve oğlunu balolara gitmesi için ikna ediyor. Bu arada konu Fransa'da Tanzimat Fermanı döneminde geçiyor. Aile maddi olarak çöküntüde fakat yeni yasa ile zenginliğine tekrar kavuşacaktır. Ve Armance yetim ve fakir ama  gururludur da. Octave aslında deli değildir, sadece insanların balolarda maske takarak güleryüz ve samimiyet sergilemelerinden, boş bir hayat sürmelerinden tiksinmektedir ve aralarına katılmak istememektedir. Evlenmemek için de rahip olmaya karar verir. Din üzerine kitaplar okur. Fakaaat annesinin çok ısrarına dayanamayarak davete katılır ve Armance'i görür. Vurulur asilliğine... Herkezin aynı olmayacağına karar verir. Olaylar bu şekilde devam eder. Fakat aralarında zengin-fakir durumları olduğundan kızımız evlenmek istemez. Octave'da savaşa katılmaya karar verir....Karşı tarafdan biri Armance nedeni ile Octave düelloya davet eder ve kahramanımız yaralanır. Ölümle burun buruna gelir. Kızımıza açılmaya karar verir, ikna girişimleri sonunda evlenmeye karar verirler. Octave'ın amcası bu evliliği onaylamadığından kızımızn ağzından bir mektup yazar. Octave çok içerlenir ve evlendiktan 1 hafta sonra tüm mal varlığını Armance bırakarak intihar eder.....

Sonunun bu şekilde beklemiyordum. Mutlu son ile biter sanıyordum ama bitmedi. Aslında şaşkınlığıma değdi diyebilirim. Sonuçta mutlu sonla bitecek diye bir şey mi var canım?   :)

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Amasya Gezisinden Kalanlar....

Nerde Kalmıştık?

Günlük, Sergi Gezisi