•Jackson Brown'in "Su Hayatta Neler Ogrendik Neler" adli kitapcigindan:

•Jackson Brown'in "Su Hayatta Neler
Ogrendik Neler" adli kitapcigindan:
1- Kendimi neselendirmek istedigim
zaman en iyi yolun baska birini
neşelendirmeye çalışmak olduğunu
öğrendim.
2 - Bir bebegin evlilik sorunlarini
çözemeyecegini ögrendim.
3- Bir tartismayi tatliya baglamadan
yataga gidilmemesi gerektiğini
öğrendim.
4- Isyerinde romantik iliskiler
aranmamasi gerektigini ögrendim.
5- Insanin kendisinden daha sorunlu
birisiyle evlenmemesi gerektigini
ögrendim.
6- Çalistirdigimiz insanlara iyi
davrandigimizda, onlarin da müsteriye
iyi davrandiklarini ögrendim.
7- Bir toplantida zekâmi ya da
sohbetimi göstermek konusunda tercih
yapmak gerektiğinde sohbeti seçmenin
daha iyi olacağını
8- Insanlara iyi davranmanin hiçbir
maliyeti olmadigini ögrendim.
9-Gerçekten yasamaya baslamak için
emeklilik beklenirse, çok uzun bir süre
beklenilmiş olunacağını öğrendim
10-Iyi kalpli olmanin mükemmel
olmaktan daha önemli oldugunu
11-Bir domuza ve bir çocuga istedikleri
her seyi verirseniz sonuçta çok iyi bir
domuzunuz ve çok kötü bir çocuğunuz
olacağını öğrendim.
12-Kimle evlenecegin kararinin hayatta
verilen en önemli karar olduğunu
öğrendim.

SEVGİ
Adam yeni kamyonuna bakmak için
evinden çıktığında, üç yaşındaki oğlunun
gayet mutlu bir biçimde elindeki çekiçle
kamyonunun kaportasını mahvettiğini
görmüş. Hemen oğlunun yanına koşmuş
ve çocuğun eline çekiçle vurmaya
başlamış. Biraz sakinleşince oğlunu
hemen hastaneye götürmüş. Doktor,
çocuğun kırılan kemiklerini kurtarmaya
çalıştıysa da elinden bir şey gelmemiş
ve çocuğun iki elinin parmaklarını
kesmek zorunda kalmış. Çocuk
ameliyattan çıkıp gözlerini açtığında,
bandajlı ellerini fark etmiş ve gayet
masum bir ifadeyle, Babacığım,
kamyonuna zarar verdiğim için çok
üzgünüm." demiş ve sonra babasına şu
soruyu sormuş: "Parmaklarım ne zaman
yeniden çıkacak?" Babası eve dönmüş ve
hayatına son vermiş...

• Birisi masaya süt döktüğünde ya da bir
bebeğin ağladığını işittiğinizde bu
öyküyü hatırlayın. Çok sevdiğiniz birine
karşı sabrınızı yitirdiğinizi
anladığınızda, önce biraz düşünün.
Kamyonlar onarılabilir, ama kırılan
kemikler ve incinen duygular hiçbir
zaman onarılamaz; genellikle kişiyle
performansı arasındaki farkı
göremeyiz. İnsan hata yapar. Hepimiz
hata yaparız. Fakat öfkeyle ve
düşünmeden yapılan şeyler insanı
sonsuza kadar rahatsız eder. Harekete
geçmeden önce durun ve düşünün.
Sabırlı olun. Anlayış gösterin ve sevin.

Gercekten ilginc. Insanlar elektronik
posta kutularina fikra veya eglendirici
turden bir haber geldigi zaman, fazla
dusunmeden bunu adres listelerindeki
tum arkadaslarina gonderiyorlar. Fakat
yukardaki gibi uzerinde dusunulmesi
gereken bir mesaj olursa, bunu
arkadaslarina gonderip gondermeme
konusunda defalarca dusunuyorlar ve
sonucta da adres listelerindeki herkese
gondermiyorlar.Bu mesaji adres
listenizdeki herkese gondereceginiz
umuduyla...SEVGİLER.......

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Amasya Gezisinden Kalanlar....

Nerde Kalmıştık?

Günlük, Sergi Gezisi