Soraya’yı Taşlamak The Stoning Of Soraya M






Bu hafta 2 tane acıklı, dramatik ve seneryosu gerçek film izledim. İzlerken göz yaşlarıma engel olamadım. Erkeklerin bu cinsiyetinden gurur duymalarından utandım. Film İran'da geçiyor. Eminim tahmin etmişsinizdir konusunu...
Kİtaptan sinemaya uyarlanmış, gerçek Recm'i anlatan bir film.
Sahebjam arabası bozulduğu için izbe bir kasabada mahsur kalır. Burada Zahra adında bir kadına rastlar ve onunla sohbet etmeye başlar. Zahra yeğeni Soraya'nın hikayesini anlatmaya başlar. Sureyya'nın kocası, yeni bir eş almak ister, hemde 14 yaşında bir kız. Fakat eşi boşanmadığı için karısına iftira atar ve 2 adet yalancı şahit ayarlar ve karısını recm ettirir.....
Tüylerim diken diken izledim, iyi ki Cumhuriyet kurulmuş, iyi ki Atatürk ve onun yoluna inan şehitlerimiz bu Ülkeye sahip çıkmışlar. Yoksa halimiz nice olurdu. Filmi izlerken dedim ki; oralarda yaşamış olsaydım kesin beni delinç ederlerdi. Benim de ruhum asi, haksızlığı kabul etmiyor hele bu şekilde haksızlığı hiç, boyun eğmezdim asla.... ve bir şeylerin değişmesi için halası Zahra Hanım gibi mücadele ederdim.
Gerçi bizim ülkemizde çok eşlilik, kuma olaylar var, töre cinayetleri var.... tek fark recm gibi öldürmüyoruz da kadınlarımızı, tek kurşunla canını alıp, toprağa gömüyoruz... birde öldüren yakalanıp cezaevine giriyor..... neye yarıyorsa... eğitmek yerine başka yollara başvuruyoruz.......

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Amasya Gezisinden Kalanlar....

Nerde Kalmıştık?

Günlük, Sergi Gezisi