30.4.12

Satprem'le Hindistan'da 7 Gün / Frederic De Towarnicki

Kitap radyo konuşmalarından ve soru-cevap şeklinde gidiyor. Ve ben kitapta geçen kişileri hiç tanımıyorum. Bu kitabı almamda ki sebep arka kapak yazısı olmuştu....

ARKA KAPAKTAN;

Babanı çek, anneni çek, arkadaşlarını çek, kitapları çek, müziği çek... senden, kendinden Ne kalır? Sende sen olan ama baban olmayan, annen olmayan, okul olmayan arkadaşlar olmayan Ne?
Sen olan şey Nerede?
Sen olan Ne, seni sen yapan Ne?

Kendi ruhunu ve her şeyin içindeki ruhu keşfetmek için yola çıkan yazar Satprem bu soruyu kendine daha çocuk yaşta soruyordu.. arayışı esnasında Nazi toplama kampları, Mısır tapınakları, Guyana bakir ormanı, Brezilya, Afrika, Sri Lanka ve Hindistan derken.. çeşitli deneyimler yaşayacak'ta ki Hindistan’da Sri Aurobindo’nun insanı altüst eden bakışıyla karşılaşıncaya kadar...


Altını çizdiğim bir çok cümle oldu. Aslına bakarsaız bu tarz kitaplarda yaratan da çok iç sese yönelik bilgiler oluyor. Bende kendi inancıma göre uyarlayıp, iç sesime uyguluyorum. Çünkü bazen bazı duyguları anlamlandırmak  zor olabiliyor benim için. Hele de spirütel yada parapsikoljiye inanıyorsanız bu kitaplar yardımcı oluyor... Ben inanlardanım hatta deneyimleyenlerdenim. Belki hayatımı farkında yaşadığım içindir.

Okunabilir bir kitap, indirimden aldım, fiyatı 2 TL.

ALINTILAR:

  1.  İnsan bir şeyin eksikliğini hisseder... bütün insanlar, farkında olmadan bir şeyin eksikliğini hisseder... ve bu eksikliği beceriksiz bir biçimde bir şeyle doldurmaya çalışır, sonra bir başka şeyle doldurmaya çalışır, sonra da bir başka şeyle doldurmaya çalışır... ama bu, insanın içini hiçbir zaman dolduramaz. 
  2. İnsan neyi seçerse kaderi  o olur...
  3. Bu insan postunda ne olduğunu bulmam gerekiyordu.Derdim sıkıntım buydu. Yoksa felsefe, edebiyat falan değildi... varlığımın derinihtiyacıydı. İçinde öylesine kötü bir şekilde iki ayak üzerinde hareket ettiğim bu insan nedir bilmem lazımdı.
  4. Anne ( burada Anne dediği kişi ismi) bunu çok güzel söylüyordu." TEMBELLİKTEN tapıyorsunuz" diyordu. Tembellikten. Halbuki olmak lazım-hale gelmek-lazım. Yalnız olmak-hale gelmek- cesaret ister. Uyumayacaksınız...
  5. Herkes kendi yöntemiyle savaşmalı. Eğer Çinli doğduysanız, o zaman Çinli yönteminizle savaşın. Eğer Moskavalı doğduysanız, o zaman Moskavalı yönteminizle savaşın. Yani amenna, bunların hepsi çok iyi ama hiçbiri çözüm değil. İnsanların anlaması gereken şey bu. Çünkü anlamak... açğırmak demek. Aynı imajı tekrar kullanacağım: eğer balık boğulmaya başlamasaydı-mutasyona uğramak için gerekli" adımı" asla atamazdı-asla amfibi olmazdı. Dünyanın bir anlamda boğulması, bunalması lazım ki, birden... ÇIĞLIK olsun...
  6. KORKU hafızayla başlar. Sınırlamalar hafızayla başlar. Bu kavanozun başlangıcı...
  7. Satprem; hakikaten seven demektir...





2 yorum:

  1. Sanırım hiçbir zaman kişisel gelişim kitapları okuyamayacağım. Bir tek Evrenden Torpilim Var'ı okudum.Birden geriyorlar beni nedense:))

    Kitap etkinliğine katılmana çok sevindim. Kimbilir belki de birbirimize çıkarız.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) Evrenden Torpilim Var fena değildi.. Yalnız Lale Ablacım bu kitap kişsel gelişimden çok içe yönelik bir kitap.. tabi şöylede bir şey var hepimizin okuma türü farklı, bu tarz kitaplar içime iyi geliyor, ruhuma da...
      Katıldım ve kimbilir... çıkarsak ne güzel olur...

      Sil