Piruze Ve İncir Kuşları / Sinan Akyüz



Uzun zamandır ne çok OrtaDoğu'da ki kadınları anlatan kitaplar okumuşum. Ve bu son okuduğum iki kitapla içim daha bir acıdı, daha bir incindim onlar adına. Ve bu iki kitapta da konu ve olaylar gerçek olaylardan alıntı. Piruze'de kızımızın babası diplomat ve gittiği Şam'da oranın erkeğine aşık olur ve evlenirler. Sonrası öğrenir ki Şam'da erkeklerin birçok karısı vardır. Yaşadıkları, direnişi, savaş ve ve verdiği mücadele.... kadın olmak ne kadar zor diye tekrardan düşündürüyor kitap. Ama en çok da yılmaması güzeldi. Yalnız yazarın anlatım dili, hikayeleştirmesi iyi fakat sonunu bağlaası kötüydü, sanki devam edecek gibi bitti. Birde konuyu anlatırken iki eski arkadaş karşılaşıyorlar ve kahramanımız olayı arkadaşına anlatıyor. Bir yerden sonra arkadaşı ile diyalog konuşmalar kesiliyor ama kesildiğine dair hiçbir ipucu yok, ne oldu, neden birden hikayenin gidişatı kesildi anlamıyorsunuz ve sorularla başbaşa kalıyorsunuz. Onun dışında iyi bir kitap....




İncir Kuşları

Ne tesadüftür ki Bosna_Hersek'te yaşanan olayların yıldönümüne denk geldi bu kitabı okumam. Sırpların boşnaklara uyguladığı soykırımı anlatıyor ve konusu yine gerçek. Kızımız Suada ve sevgilisi Tarık ile başlıyor hikaye. Sonrası savaş çıkıyor ve tüm ailenin öldürülmesi, kızlara yani Suada ve abalalarına defalarca tecevüz edilmesi..... Bir kadına en 30 asker bir kerede tecavüz edebiliyorlar. Ve kadınları hamile bırakıp Sırp erkekleri dünyaya getirmelerini istiyorlar.
Savaş öncesi iyi geçindiğiniz komşularınızın savaş sırasında karşı tarafa yardım ve casusluk etmesi, sizi yakalatması....
Aslında kitap sonlara doğru olaylara giriş yapıyor ve öyle cümlerle anlatıyor ki, ara ara gözlerim doldu. Leyla kitabı geldi aklıma. Orada da savaş sırasında kadınlara tecavüz anlatılıyordu.......


Zor çok zor böyle durumlar ve can acıtıcı, sonrası ne yapacağını bilmemek, ölmek istemek hemde defalarca, bazen de sırf olanlara inat yaşamak istemek...... ,

Okunası kitaplardı......

Yorumlar

  1. İnci Kuşları...İçimi acıtan ve beni uzun süre ağlatan bir kitaptı..Orada okuduklarımı ve insanlığımdan utandığım anları hiç unutmayacağım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende İrem'cim bende. İnsanlık kadar kötü bir ırk yok bence....

      Sil
  2. İncir Kuşları'nı henüz okumadım GÜlşah.sanırım Piruze'nin sonunu aynı senin gibi yorumlamam sebep oldu buna , önyargı maalesef :s
    ama okumadan karar vermemek gerekir değil mi :)
    çok güzel paylaşımlar, eline sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim Gonca'cım.
      Piruze gibi değil sonu ve fırsatın olursa oku derim. Ama tatilde okuma, keyfin kaçabilir canım.

      Sil
  3. İncir kuşları öyle otobüste, bahçede filan okunacak kitap değil, evde hünkür hünkür ağlanarak okundu bende. Gerçekten de içim acıdı.
    Bu arada bugün 11 Temmuz, Srebrenitsa katlimanın/soykırımının yıldönümü: ;(((

    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sana katılıyorum annemmahsustan. Aralarda gözlerim doldu, içimde sesler yükseldi. Ve Srebrnitsa'nın yıldönümüne denk gelmesi daha bir etkiledi beni. :((

      Sil
  4. Bloğunuzdaki kısa süredir takip ediyoruz ve kısa sürede çok bilgi sahibi olduk Sony lcd olarak bu bilgiler için teşekkür ederiz.

    YanıtlaSil
  5. İncir Kuşlarını o kadar methini duydumki Gülşah listeme ekledim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçektende güzel bir konu ve anlatım dili Aslı.
      İyi akşamlar.

      Sil
  6. İkisini de okudum . İncir Kuşları beni çok etkiledi . Aynı konuyu işleyen Leyla isimli kitaba çok benziyor. Anlatılanların gerçek olması inanılmaz geliyor .
    Mutlu akşamlar canım , sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biliyor musun Zeynep'cim okurken benimde hep aklıma Leyla kitabı geldi ve içim burkuldu.
      Sanada keyifli ve mutlu akşamlar, sevgiler.

      Sil
  7. dun bitirdim Piruzeyi.guzel akıcıydı ama sonu cok hızlı bitirilmiş ve tam baglanamamış bence.onca yıl oglunun hasretiyle yanıp 5-6 satır cumleyle tanıstırıp nokta koymuşlar.bir o yönunu beğenmedim.bu tarz roman tavsiyeniz varmı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende sonunun hızlı bitirilmiş olduğunu düşünüyorum. Yazarın diğer kitapları da güzeldir.

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Amasya Gezisinden Kalanlar....

Nerde Kalmıştık?

Günlük, Sergi Gezisi