1 Yaş Doktor Kontrolü Sonrası... Süt ile imtihanımız....

Geçtiğimiz hafta Umay'ın 1 yaş doktor muayenesi vardı. Öncesinde de 1 ya aşılarını olduğundan kızım çok ağladı doktorda.
Doktorumuz kan tahlili ve idrar örneği istedi. Anam ne zormuş bebekten idrar örneği almak ki biz hala alamadık. Çünkü Umay ogün nerdeyse hiç işemedi gibi bişey. Psikolojiktir diye düşündük sonra ki zamanlarda da bir türlü alamadık örneği. İnternette bir sürü yöntem okuduk; bir bezini tez bağladık üstüne tekrar bezledik ki işerse hemen kaba dökelim diye. Sonuç "cık" olmadı.
Hastanenin verdiği torbalarla denedik yine olmadı.
Suyu açtık, fön makinesi çalıştırdık yok valla bir türlü alamadık..... Artık doktora gidince sorucam başka bildiği bir yol var mı?....

Kan sonuçlarımızı göstermedik daha umarım bişey yoktur. Ben Akdeniz Anemi taşıyıcısı olduğumdan ona da bakacaklar. Bakalım bizi neler bekliyor?
Tabi kan alırlarken ortalığı yıktı bir ara bayılacak zannettik, kendinden geçer gibi oldu.
İyi kötü atlattık artık sonuçlara bakmak gerek.

Vel hasıl doktorumuz artık herşeyi yiyip içebileceğimizi söyledi. 16 ay anne sütüne devam, kalan 5 ayı da sana bırakıyorum dedi. Benim düşüncem en az 2 yaşına kadar emzirmek.

Şimdi asıl sorun şu ki doktorumuz günde bir sefer süt içir dedi.
Kızım gece 1,5/2 saatte bir memeye kalkıyor
ve gözler kapalı meme arıyor. Doktora dediğimde " ozaman sütü gece ver" dedi. Denedim asla kabul etmiyor, zaten gece su da ver demişti doktor ama suyuda içmiyor.
"DOYMUYORDUR" dediğinizi duyar gibiyim ama doyuyor, yemeğini yiyor emiyor. Sadece alışkanlıktan ve emmeyi sevdiğinden kalkıyor, denedim. Gittiğimiz ve kaldığımız yerlerde yanımda yatırıyorum ve sonuş sadece bir kez uyanıyor o kadar. Demek ki dedim "kendi yatağında yattığında kokumu özlüyor" .
Napalım canı sağolsun bir süre daha devam edicez böyle.

Konudan uzaklaşmayayım. Kızım ne sütü içiyor ne de devam sütünü. Gündüz vermeyi denedim hatta uzun bir süre emzirmedimde ama nafile. Biraz biberon değişik geldiğinden içti ama sonrası red ediyor. Zati hiç biz biberonda kullanmadığımızdan daha zor oluyor bazı şeyler.

Facebook'ta yazdım sordum; bir çok anne, özellikle de emziriyorlarsa "verme pek bi faydası yok" dediler. Kefir ve yoğurt daha sağlıklı dediler.
Benim içimde bir nebze rahat çünkü zaten çocuğum emen bir bebek.
Genel yapı olarak da Umay'ı hiçbir şeye zorlamadığımdan özellikle yemek konusunda hiç ısrarcı değilim, kendisi ne kadar yemek istiyorsa o kadar yiyor, bu konuda da ısrarcı olmayacağım. 
Bebek gelişimi ile ilgili bir kitapta bebeklerle ilgili şöyle diyordu; bir bebek zamanı gelince kabul ediyor herşeyi.. diye .

Tabi burdan tecrübeli annelere sesleniyorum; siz ne önerirsiniz?

Yorumlar

  1. İşemiyor mu hee hee :)

    Oğuzalp de bizim yataktan düşmüştü o zaman idrar tahlili istemişlerdi, erkek biraz daha kolay tabi poşeti bağlıyorsun :) Ben su içirmiştim biraz, baya da emmişti; neyseki bizi bekletmemişti, çocuğa bir şey oldu diye aklımın çıktığı bir gün. Şimdi anımsayınca bile tüylerim diken diken oldu.

    Ya bu 1.5 saatte bir memeye kalkma durumu ne olacak? Emdiğiyle doymuyor Oğuzalp son günlerde iyice azıttı emerek uyuyor; sonra da meme ağzında dursun istiyor. Eskiden emerdi, sonra emziğini ağzına sokardım, yatırırdım; şimdi neredeyse memede yapışık uyuyacak.

    Bir de gündüz iş yerinde manuel pompayla sağıyorum, bir de emerken ısırıyor tosbik, iyice bunalmaya başladım ben bu emzirme işinden de bakalım!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla haklısın Nesrin'cim erkek çocuğunu işetmek ve kontrol etmek daha kolay. Bir türlü idrar örneği veremedik pehhhh.....
      Ben olumlama yapmaya başladım Umay'a. Emzirirken yada gün içinde devamlı olarak diyorum ki; kızım gece deliksiz yatabilirsin, memeye uyanmana gerek yok, sabaha kadar uyuyacaksın. "
      Birkaç gündür bir kez yada hiç uyanmıyor sabah 5 e kadar neredeyse. :) İşe yaracak gibi. Tavsiye ederim dene derim.
      Tabi bide sen çalıştığın için sana da zor gelir gece kalkmaları canım. Biz hiç emzik vermediğimizden biberonu bile istemiyor. Az kaldı ama geçecek bunlar. ( değil mi? :)) )
      Öperim sizi çoookkk.

      Sil
    2. Bir deneyeyim bakalım:)
      Ya bir de bizim yanımızda yatma huyu çıktı. Yatağına koyuyoruz uyanıyor, yanımızda mışıl mışıl uyuyor; keyfine çok düşkün beyimiz.

      Sil
    3. Ona bir alıştı mı kolay bırakılmıyormuş diyor anneler. Olumlamalar iyi gidiyor dene Nesrin. Bizim kız gece bir defa uyanıyorr. dene haberleşelim.
      Öptüm iyi geceler.

      Sil
  2. Süt içmesine gerek yok, yoğurt ,kefir, peynir yeter. Benim oğlum 18 aylık annesütü 3 ay, mama 12 ay içti. Üç aydır yoğurt ve peynir yiyor alıyor kalsiyumunu yani. İlla süt içmesine gerek yok

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selam Ben. Evet oarsı öyle. Benim içimi rahatlatan tek şey hala düzenli ve güzel bir şekilde anne stü alması. Şİmdi kefire de başladım. Zaten sütlerinden gerçek inek sütü olmadığını bildiğimizden pek ısrarcı olmuyorum.
      İyi haftalar. :)

      Sil
  3. bilemem ama bence serbest bırak istediği gibi yapsın ya ama bi de benim için mıncıkla ama :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dimi yani. Bıraktım serbest gitti deeptone.
      Seve seve mıncıklarım. Öperiz seni kızımla. :))

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Amasya Gezisinden Kalanlar....

Nerde Kalmıştık?

Günlük, Sergi Gezisi