Her kız biraz Annesine benzer.. Değil mi?

Dün gece dayanamayıp ikiye kadar oturdum. Aslında daha da otururdum ama..işte hayat! :)

Sabah 06:15 gibi bizim kız uyandı tabi enerji full.  Bugün okula götürdüm artık çünkü evde sıkılmaya başlamıştı, öksürüğü de bayağı bir geriledi. Sabahtan biraz oluyor  o kadar.

Bugün okul aile birliği toplantısı vardı okulda. Bir garip duygusal oldum. Her zamanki gibi "ne zaman büyüdü kızım yahu?" nidaları ile içim dolu olarak gittim. Ara ara hala inanamıyorum kreşe başladığına.
Öğlen hava bildiğiniz buz gibiydi.... Ki ben çok üşümem bağrım açık gezerim ama dondum bugün.....

Neyse efenim "ben, ben, ben" diye başlayan cümleler hiç bitmez.

Beklerken düşündüm; ne çok "ben farklı olucam, ben senin gibi olmıycam" derdim anneme; o geldi aklıma.
Bekarken bizim evde, her gün sabah erken kalkılır kahvaltı edilir, o sofra beklemez hemen toplanır, sonra kahve içilir ve sabah erkenden süpürme silme işlemi biterdi. Abartmıyorum her gün ev süpürür, süpürtürdü annem.. .😲
Kendince düzeni, kuralları vardı. O ev süpürme işi asla öğlene kalmazdı, ola ki biri geldi ve öğleden sonraya kaldı..."cık" olmazdı. Ev işi dediğin sabah erkenden yapılırdı. Hatta tozlar alınır, cam önleri silinirdi... Hele aygaz silinir paklanırdı...
Bende hep anneme (can annem nurlar içinde uyu, yattığın yer cennet olur İnşAllah) ;
Evlendiğimde senin gibi bir ev hanımı olmayacağım...
derdim. Gerçekten de olmadım ama gün geçtikçe de bazı huylarım benzemeye başladı yahu....

💒 Evet her gün sabahtan evi sil süpür yapmıyorum, kendimce bir düzen oturttum ona göre yapıyorum.
Ama düzeni seviyorum, düzenliyimdir, dağınık olsun istemiyorum ev.
💒  Yer yer kendimi annem gibi davranırken buluyorum evde... sonra da "silkelen Gülo burası senin evin senin düzenin" diyorum, hayata bir kere geliyoruz evi temizliycem diye uğraşıp didinme...
Hem nasıl olsa hep temiz kalmıyor değil mi?
💒Bazı takıntılarım da yok değil;
İlla ki banyo lavabosu temiz olacak, kirli bir banyoda el yüz yıkamaktan hoşlanmıyorum, mutfak tezgahında bulaşıktan hoşlanmıyorum, yatarken kontrol edip ne var ne yok bulaşık makinesine atıyorum hop çalıştır makineyi sabah hazır :::)))))
Birde aygaz temiz olsun istiyorum, yemek yaparken hele bir taşsın, ocağı kapatıp aygazı silip tekrardan pişirme işlemine devam ediyorum....😬

💒  Ama bu hayat bana o kadar çok şey öğretti ki;
 ütü mü var; canım istemiyorsa yapmıyorum, ev mi süpürülecek; dışarı çıkacaksam hiç ertelemem hop dışarı çıkarım, bazen bir haftayı evi süpürmeden bitirmişliğim var. Banyo temiz olsun yeter. :)
Çünkü zaman ve an o kadar değerli ki... hiçbir şeye değmez zamanı kaçırmak....

Tabii annem açısından düşününce, hayatı o şekildeydi, öyle görmüş öyle yetişmiş ve öyle de gelin olmuştu annem... Babanem çok titiz kadınmış, ondan çok şey kapmış annem....
Ve kendi evinde de düzeni devam ediyordu.

💒   Bende kendi evimde düzeni oturttum sonuçta.... İŞ her zaman yapılır an'ı kaçırmayayım yeter, kızıma da öğretmeye çalıştığım bu. 
Sözlü pek etkisi olmadığından davranışlarımla örnek olmaya çalışıyorum.

Annelik kolay değilmiş "anne" olunca anladım... 

Velhasıl ediğim gibi de olmadım, kendim gibiyim evimde çok şükür... 
Ama ara ara da benzer huylarım baş göstermiyor değil anacığımla... sonra  bir silkelenip kendine gel deyip hop an'a geri dönüyorum.


İyi geceler.....

Yorumlar

  1. Ocağa aygaz demek :)) Çok gülümsetti beni, eline sağlık (Ben de hep aygaz derim)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aa o kelime hep var hayatımızda değil mi? :) nedense bir türlü fırınlı ocak demeyiz de "aygazlı fırın" deriz :))))
      İyi pazarlar,

      Sil
  2. İşler yetişir bir şekilde de an'lar kaçıyor... bazen de an'lara kaptırıp kendimi evi çöp eve çevirdiğim oluyor ama olsun yine ben temizliyorum :)))

    Mutlu hafta sonların olsun canım ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi pazarlar Şebnem'cim. :)
      Sorma nasılsa sonrası biz temizliyoruz diye aslında tüm düzenim sanırım :))) arada koy vermek gerekir yoksa sıkıcı olur an'lar.
      Öperim çok.♥

      Sil
  3. Hakkını vererek yapılan hiçbir iş kolay değildir ama sonucunu alınca pek bir zevk verir insana. İyi geceler, mutlu sabahlar:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle, yapılan iş sonrası mis gibi yayılan kokunun keyfi de başkadır hani.
      İyi pazarlar, sevgiler. :)

      Sil
  4. Meraba :) bencede her kız biraz annesine benzer. Çünkü rol model olarak annemizi örnek alıyoruz. Ne öğretirlerse onu uyguluyoruz. :)

    Bu arada sorduğunuz soruyu tam anlamadim özür dilerim. Bu nedenle cevaplayamadım da :( ama isterseniz blog konularıyla ilgilenen iki blog önerebilirim size. Konuya daha hakimler. Birisi Doğuş hakan yılmaz bloğu, diğeri de blog tecrübem. 😆 Umarım işine yarar sevgilerimle 💕😘

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba. :)
      Teşekkür ederim sanırım bende yazarak anlatmaya çalıştığım için eksik kaldı biraz.
      Evet ya annelerimiz ilk rol modelimiz, canları sağolsun. :)
      İyi haftalar, sevgiler.

      Sil
  5. Benim dışımda da koyverenlerin olduğunu bilmek paha biçilemez :) İşi yaparsam "an"ı kaçırıyorum "an"ı yakalarsam da evde ipin ucu kaçıyor!!! Eskiden o an hangisi ağır basıyorsa ona yöneliyordum ama diğerinde de aklım kalıyordu. Artık yaşın da geçmesiyle "an"ların daha kıymetli olduğunu idrak edebildim ve içim çok rahat :) Bir de ben annemin çok iyi ve temiz bir ev hanımı olduğu inanışı ile büyümüşken kendi evim ve düzenimi kurunca annemin hiç de öyle olmadığını fark ettim, hayallerim yıkıldı resmen :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok yok yalnız değilsiniz ::))))))))
      Zaten Judgest yani bana göre herkes kendine göre temiz ve herkes kendi işini beğeniyor :)
      Öperim çok iyi haftalar, sevgiler.

      Sil
  6. Ya Gülşah ben de oda derli toplu olmayınca çok sıkılıyorum. Sanırım hepimizin içinde annemiz var :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanırım canım, kız çocuklarının olmazsa olmazı :)))

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Amasya Gezisinden Kalanlar....

Nerde Kalmıştık?

Günlük, Sergi Gezisi