9.Alaçatı Ot Festivali'nden Kareler/Anılar.

Haftaya yorgun ama keyifli ve enerjik başladım diyebilirim. Her ne kadar hala uyku halleri bastırsa da iyiyim.
Burdan alerji hapıma çok teşekkür ediyorum bir kez daha :)

Geçtiğimiz cuma akşamı ben, Sevdoş ve kuzenim 9.Alaçatı Ot Festivali'ne  gittik tur ile.
 Çocukları da eşim ve kardeşime bıraktık.
Kız kıza kısa bir mola oldu bizim için.

Sabah erken vardık Alaçatı'ya. 700 turun katıldığını söyledi rehber. Çok kalabalıktı. Yine de güzeldi. Şansımıza hava da parçalı bulutlu idi. Çok zor gezsek de stantlarda ki el emeği yemekler, börekler, enginarlar, sarmalar, kurabiyeler mis gibi kokuyordu.

Sokak aralarını gezindik daha çok. O eski Rum Evlerinin mimari yapısına, görüntüsüne tek kelime ile hayran kaldım.
Tabi bir kez daha bu sefer kendimizce gelip gezmek gerek buraları, zaman kısıtlı olunca hızlı hızlı bakınıp geçtik.
Bol bol fotoğraf çektik.
Ordan da Çeşme'ye geçtik. Çeşme Kalesini gezdik. Nasıl muhteşem bir kale idi. Eskiye dair izleri olan gezileri çok seviyorum. Şöyle bir durup düşündüm; ne savaşlar ne kişiler, ne acılar ve sevinçler görmüştür bu yerler......
Sonrası Kordon Saat Kulesi oldu. Rehberimiz kısa kısa anlatıp gezdirdi.
Akşamına da konaklayacağımız otele geçtik.
Sabah 09:30'da yola çıktık. Öncelik olarak Şeyten Sofrası/Ayvalık  çıktık. Burda ki manzara da müthişti. Yine tarihini dinledik, okuduk ve bu enfes manzaraya karşı kahvemizi içtik.

Sonrası sahile inip yine sakızlı dondurmamızı yedik. Ordan tekne ile Cunda Adası'na geçtik. Aman Allah'ım tekne çok esiyordu donduk donduk resmen. Gerçi rehber bizi uyardı ama bizde de serde gençlik var yani :) o kadar da üşümeyiz dedik ama nerdeee....

Cunda Adasın'da az kaldık. Aaa öncesi Ayvalık evlerine de bayıldım. Hepsi eski ve az katlı idi. bakımsız olanlar olsa bile huzur doluydu sokakları.
Burada  Taksiyarhis Kilisesi'ne gittik. nasıl güzeldi içi.... Çok da iyi restore etmişlerdi.
Cunda Adasın'da da Rahmi Koç Müzesi'ni gezdik kızlarla. Burası da kiliseden müzeye çevrilmiş bir yapı idi.
Yine arabalar, sanayi aletleri ve oyuncaklara dair sergi vardı.

İki günlük güzel bir gezi idi. Sıra da diğer geziler var.

Selamlar ey okuyucu! :)

1. Ne güzel, kızkıza kaçamak da başka güzel :)

2. Sefanız olsun Gülşahcım, arada kızkıza kaçamak iyidir :)

3. vapurda aynalı gözlükle poz veren arkadaşın bana serrose'yi anımsattı, tanıyor musun bilmiyorum yolunneresindeyim.blogspot.com un sahibesi :)
    güzel bir gezi olmuş, 700 tur baya çokmuş :))

1. Selam Özlem.
      Evet evet biliyorum ve severek takip ediyorum Serrose'yi. Bir de o pozu veren kişi benim :)

2. Haha hadi ya :D memnun oldum o zaman :)

3. Bende memnun oldummmm :)))

4. Harika bir gezi olmuş Gülşah'cım ne kadar iyi yapmışsınız, keyfiniz daim olsun, sevgiler:)

1. Çok güzeldi Eren'cim, teşekkürler.
      Selamlar, sevgiler :)

5. Size kısa bir şiirimle merhaba diyor ve sizi de benim blogumu izlemeye davet ediyorum.
    www.erhantigli.blogspot.com
    Güzellik bakanın gözündedir
    sözünde yüzünde değil, özündedir
    Güzel bakan güzel görür
    baktığı yeri çiçeklere bürür.

1. Merhaba Erhan Bey, hoşgeldiniz.
      Teşekkür ederim şiir için de.
      Selamlar.

6. Burnumun dibindeki Rahmi Koç müzesini gezemedim hala biliyor musun. Hep kapanışa yakın yetişiyorum :/ Bu sene denk getirmeli artık.

Ot festivali çok kalabalıkmış, 700 tur çok fena... Ama yine de keyifli olmuştur eminim ♥

1. Aaaaa en kısa zamanda fırsat yarat ve gez Şebnem'cim çok güzeldi. Hem tarihi mekandan dolayı hemde içindekiler açısından canım.:)))
      Çok keyifliydi, öpüyorum iyi akşamlar canım.

7. ayyyyyy enginar var mıydııııı :)

8. Ayy ne güzel olmuş misss

1. Çoook güzel oldu valla .))) teşekkürler.
      Selamlar.

9. Şeytan Sofrası da güzel yer yaaaa :) Sefanız olsun :)

10. Kız kıza gezlerden de insan ayrı bi keyif alıyor. Her ne kadar ben çocuklar olduğundan bu yana onlarla yapışık ikiz gibi olsam da o gezmelerin de yeri bi başka... Sefan olsun Gülşahcım çok güzel gezmişsin ♥

1. Bende ilk defa Umay'ı bırakıp gittim uzak mesafe, garip oldum ama iyi de geldi.
      Darısı sana :)
      İyi akşamlar.

11. Çok kalabalık oluyormuş her yıl.Ama yinede oraların havasını ilkbaharda solumak çok güzel olsa gerek.Yalnız o şeytan sofrasındaki maket ne öyle:)) Herşeyi abartıyoruz galiba:)

1. Çoook kalabalıktı hemde. Ve çok güzeldi Mehtap.
      Sorma, çok itici bir maketti, aslında ismine ve hikayesine göre çok saçma ama yapmışlar işte.....