Günlük...

Ruhumu yedi kez aşağıladım;





İlki, onu yükseklere ulaşmaktan kaçındığını gördüğüm zamandı.
İkincisi, onu topalın önünde topallarken gördüğüm zamandı.
Üçüncüsü, kolayla zor arasında seçim yapması gerekip de, kolayı seçtiği
zamandı.
Dördüncüsü, bir yanlış yaptığı ve kendini başkalarının yanlışlarıyla
avuttuğu zamandı.
Beşincisi, güçsüzlüğe sabrettiği ve sabrını güce yorduğu zamandı.
Altıncısı, bir yüzün çirkinliğini hor gördüğü ve onun aslında kendi
maskelerinden biri olduğunu anlamadığı zamandı.
Ve yedincisi, bir övgü şarkısı söyleyip de, bunun bir erdem olduğunu sandığı
zamandı.
Halil Cibran 
❗❗❗ Çok seviyorum Halil Cibran kitaplarını ve kısa-öz cümlelerini.
Geçen gün Kadıköy'e indiğim de bu kitabını almıştım. Aforizmalarından( özlü, çarpıcı, aykırı söz. ) oluşuyor. Ara ara açıp okuyorum hem ruhuma hem de aklıma iyi geliyor. Dün balkonda otururken bir kaç kez okudum yukarıda sizinle de paylaştığım cümlesini.
Gerçekten de ruh, ego zihin hem tehlikeli hem de çok iyi bir şey. Önemli olan dengeyi sağlamakta.
Arada bazı değerlerimizi unutabiliyoruz, hatırlamak adına iyi oluyor bu kitaplar.

📱 İnsatgram'da takip ettiğim ve çoğu bloggerın da bildiği biri var. Serrose. Hatta sosyal medyada da sıkı takipçileri var.
Biliyorsunuzdur geçmişte üzücü bir olay yaşadı. Şimdi ise hamile ve çok şükür iyi de geçiyormuş.
Aman Allah'ım nasıl gereksiz, can acıtıcı yorumlar yazıyorlar anlatamam. Kendisi de ara ara "nolur yazmayın bir şey dese de " yazıyorlar.
Elbet iyi dileklerini yazanlar da var.
Benim anlamadığım nasıl bir vicdan yokluğu var ki bazılarında... bu kadar acımasız olabiliyorlar. Başkalarının acısı ile mutlu olabiliyorlar.
Zaten aklımın almadığı o kadar şey görüyor okuyor ve şahit oluyorum ki... böyle dediğim de Merter" nolur aklın almasın, hiç hoş şeyler değil" deyip beni teselli ediyor.
Sanıyorum hiç bir zaman da anlamayacağım ki anlamak da istemiyorum.................................
Bunları neden yazdım, okurken o kadar içim acıyor ki bazen.... yazmayın dedikçe yazıp yorum yapanlara sinir oluyorum.
Bırakın yahu kızcağız hamileleiğinin tadını çıkartsın, paylaşsın, beğenmiyorsan takip etme..
Ay bir de o olay var dimi!
Takibe takip eden, olmadı listeden çıkartan... olmadı taciz eden......😳 

💥 
Bu hafta hava kapalı olunca bizim havalar da biraz melankolik oldu :)

Unautmadan buraya da ekleyeyim;  Pazar günü Edirne gezimiz vardı.
Meşhur Selimiye Cami'sine ve hanlara, konaklara hayran kaldım.
Ciğer'den hiç bahsetmiyorum bile. Dediğim tek şey; "sanıyorum bir daha mecbur kalmadıkça İstanbul'da ciğer yemeyeceğim!"  :)
 Dönüş te Tunca Nehri'nin sonunda Merc nehri kenarında bir çay bahçesi vardı ki, manzarası süperdi. Soluklandık, kahvelerimizi içtik, Kavala Kurabiyelerimizi de alıp yola koyulduk. :)

Bu haftada da böyle biter, evde kitap kahve ile...ki en sevdiğim ikili.

Selamlar. 🙋























Yorumlar

  1. Hiç okumadığım bir yazar Halil CİBRAN bir kitabını okumak isterim en azından. Edirne gezisinde selimiye de umarım ters laleyi görmüşsünüzdür. Ciğer ise kesinlikle tadılması gereken bir lezzettir Edirne'de.
    Sevgiler,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selam,
      Muhakkak okuyun derim Halil Cibran. Kısa ama öz anlatır demek istediğini.
      Aaaa görmedim ters Laleyi, daha doğrusu hızlı gezdik, bir dahakine daha detaylı bilgi ile gitmek istiyorum 😊
      Ciğere bayıldım bayıldım tek kelime ile.
      Sevgiler

      Sil
  2. instagramda okumuştun bu aforizmayı, çok beğendim ben de canım. ancak yazını okurken yarım bıraktım ve yarım saattir, Serrose'nin profilini inceliyorum. ben bilmiyordum. çok duygulandım. zaten bugünlerde yine salya sümük dolaşıyorum. bu da cabası oldu bana. neden ölmüş yavrucak ya?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selam Dilek'cim.
      Ay sorma çok fenalar çok .. . Sanırım rahatsızlanmış ondan sonra...
      Ben de dün senin yazını okumuştum ama yazacak cesaretim olmadı. Çünkü bende ağlayarak okudum ve üzgünsün zaten birde ben iyicene duygusal yazmayayım dedim. Yazdığın her kelimeyi o kadar iyi anlıyor ve yaşıyorum ki... Çok özledim annemi, kokusunu sesini .. Anlatamam. .....
      Selamlar sevgiler.

      Sil
    2. canım... haklısın, ölümün tesellisi olmuyor maalesef. özlemek acıtıyor en çok zaten. ama allah beterinden korusun diyorsun yine de evlat acısını çekenleri görünce. allah'ım o analara sabırlar versin. kimseye de yaşatmasın böyle bir acı. evlatlarımızı korusun.

      Sil
    3. Amin 🙏🏼 Dilek'cim Amin. Tabi bizde anne olunca daha farklı oluyor duygular. Her duam "Rabbim evladıma geçireceğim sağlıklı yıllarım olsun" diye.
      Selamlar öperim çok. 😊

      Sil
  3. Bazen iyi ki çok kimse takip etmiyor beni, negatif yorumlar bütüm enerjimi alırdı diyorum kendi kendime.

    YanıtlaSil
  4. Halil Cibran okuma fırsatım olmadı ama çok merak ediyorum ben de, alıntı süper, bu arada Serrose ile ilgili konu beni de çok ediyor, böyle insanlar gerçekten var ya inanılmaz, çok üzücü gerçekten. Edirne gezisi süpermiş Gülşah'cım, sevgileR:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Halil Cibran tek kelime ile ruha iyi gelenlerden Eren'cim. Ara ara açıp okuyabileceğin ince hatta incecik kitaplardan oluşuyor. Bir gün okumalısın derim.
      Evet ya beşer çok fena çok.... Çok acımasızlar...
      Selamlar sevgiler canım. :)

      Sil
  5. Ben normalde ciğeri hiç sevmem ama o Edirne ciğeri başka bişey efsane bi lezzet. Edirneli bi ciğerci Konya'ya dükkan açmıştı orada yemiş ve bayılmıştım Gülşahcım ♥ sonrasında kapatmış adam :( izini bulamadık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Ülkü.
      Bende hele hele evde yapılan ciğeri hiç yiyemiyorum.
      Ama dediğin gibi Edirne'de yediğim ciğer tek kelimeyle enfesti 😊
      Tüh niye kapatmış acaba? Yenisini bulursunuz umarım. 😊
      Selamlar sevgiler 💕

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Amasya Gezisinden Kalanlar....

Nerde Kalmıştık?

Günlük, Sergi Gezisi