Biraz Benden..biraz biten kitaplardan....

Dönem dönem içime iyi gelecek kitaplar arıyor ruhum. Bunda sanıyorum ki evde olmamın da sebebi var. Çünkü çalışmayı daha çok seviyorum,  beni motive ediyor.
Yalnız şöyle bir ironi de var evde olmaya da alıştım. Bu ikilemden dolayı da ara ara ruhum daralıyor. Bazen kendimi işe yaramaz gibi hissediyorum,  nasıl anlatsam bilemiyorum bu duygumu. Sanki çok gezmemem, çok almamam gerekiyormuş gibi hissediyorum. Sonra bir dönem geliyor bu duygum gidiyor.
İşte böyle bir dönemde daha önce çok gördüğüm,  lakin mesafeli durduğum "SAKİN/ EGE SOLEY" kitabı yine karşıma çıktı.

İçini biraz karıştırdım ve almaya karar verdim.
Aslında tüm yollar biraz sakinlik, biraz dinginlik, biraz yavaşlamaya çıkıyor. Bunu ister meditasyon ile yapın, ister yoga, isterseniz namaz kılarak.... Enerji, dua ve iç sesimizi dinlemek aslında ruh-beden-zihin üçlüsü için önemli. Bunları biliyor olsam da ara ara okumak iyi geliyor.
🕐 🕐 🕐 🕐
Koşmayı bıraktığımız gün, vardığımız gün.
Aramayı bıraktığımız gün, bulduğumuz gün.
Konuşmayı bıraktığımız gün, duyduğumuz gün.
Bizim olduğunu sandığımız şeylerin hiçbir zaman gerçekten bize ait olmadığını anladığımız gün, artık her şeye sahip olduğumuz gün.

Kendimize sorduğumuz tüm soruların cevabı, aklımızı sakinleştirdiğimiz ve sessizce hayatı dinlediğimiz anlarda saklı. Ege Soley Sakin’de o değerli anlara ulaşmanın, yaşamın akışına güvenmenin ve kendi sesini daha iyi duymanın yol haritasını veriyor. (Tanıtım Bülteninden)
Diyor...... Yazarın anlatım dili öyle tatlı ki....anca böyle adlandırabilirim....

Sonra ki hafta "YUNANLI BİR KIZ ARANIYOR/ friedrichdürrenmatt


#friedrichdürrenmatt aslında oyun yazarı imiş.  Bir çok oyunu sahnelenmiş ve Almanca konuşulan ülkelerinin yazınında en ünlü yazarlardan.
📕 Bu kitabını okurken yer yer tiyatro oyunu izler gibi okudum. Aralarda masalsı anlatımı,  sonrası gerçekçi laflar,  cümlelerle sonunun nasıl geldiğini anlamadım kitabın. 📖 Her şeyin bir ilanla başladığı,  bazı nüfuslu kişilerin arasında ki diyaloglar, inancın, siyasetin , paranın insan üstünde ki etkilerini komik ve bir o kadar da dan dan söylerek anlatıyor yazar.
Kısa ama öz anlattığı hikâye hâlâ günümüzde de etkisini gösteriyor.... Tek sıkıntı kitapta çok fazla kelime hatası vardı.

İşte böyle......




Yorumlar

  1. dürrenmatt şüphe okumuştum bunu da not aldım tiyatro metinlerini okumayı seviyorum bi de :) ege soley, sakin, şimdi görünce bile sevdim, sakinlik, sadelik, huzur, evet yaniiii nereye koşuyoz kii, hayat kaçmıyooo :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dimi ama...sanki kaçıyor gibi yaşıyoruz....
      İyi geceler Deep.

      Sil
  2. yunanlı bir kızı bu aralar sık sık görüyordum ama konusu hakkında hiçbir fikrim yoktu. Paylaştığın ne iyi oldu o sebeple. Çok bana göre değil sanırım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanırım nedeni Bir Kutu Kitap sitesi olabilir çokca görmenin ☺
      Her ne kadar anlatılanlar masal tadında olsa da imkânsız olamayan gerçeklerdi canım. Eğer ilgini çekiyorsa şans ver derim.
      😘

      Sil
  3. Ben de bazen girişte bahsettiğiniz gibi hissediyorum. Okurken yalnız değilmişim demek ki dedim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilseniz bende böyle yorumları okuyunca "yalnız değilim" diyorum. Ara ara olan nu depresif ve düşünceli hali atlatmak dileğiyle 😚😊

      Sil
  4. Gördüm ben de kitapçılarda ama almadım :))
    Blog'daki son yazım ilginizi çekebilir, sevgiler... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba. Bazen oluyor böyle.
      Uğrayacağım sayfanıza Sevgili Mert.
      İyi hafta sonunuz olsun. 😊

      Sil
  5. Bu kitabı ben de okumak istiyorum ama beni etkiler mi bilemiyorum. Bir türlü yavaşlayamıyorum çünkü:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okuyarak deneyimlemelisin Gamzem. Aslında çok hızlı geçiriyoruz zamanı. Resmen bedenen önde ruhen arkadan geliyoruz.

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Amasya Gezisinden Kalanlar....

Nerde Kalmıştık?

Günlük, Sergi Gezisi