Biten Kitaplar... Faust ve diğerleri....

Bundan bi on yıl önce okumuştum "Faust" u.
Aklımda bazı detaylar var ama hepsi değil. Dedim bir kez daha okuyayım. Gerçekten de bazı kitapları bir kez okumak yetmiyor. Alt metinde yazılanları anlamak,  daha da detaylandırmak için bir kaç kez daha okumak gerekiyor diye düşünüyorum.

       📕 PDF olarak Doğu Batı Yayınları'ndan okudum. Daha önceki başka bir yayınevinden idi okuduğum.
Ama eğer henüz okumadıysanız DoğuBatı Yayınlarını öneririm. Özellikle açıklamalar kısmı oldukça iyi.




Hikâyenin özeti şuydu: Şeytan Tanrı’ya meydan okudu, savaşın sonunu bile bile. Çünkü yaratılış öyküsünü bilmeyen melek olamazdı. Lakin kendi öyküsünü unutan insan devreye girdiğinde bu meydan okuma, büyük bir soru işaretine dönüştü. Belki şeytan için değil, ama kesinlikle insan için...

Şeytan bir soru işareti, ruh bir soru işareti, insan: ardı sıra dizili soru işaretleri... Ve insanın yeryüzündeki devr-i daimi başladığı anda, ruhun üzerine yapılan pazarlıklar ve olası mukavelelerin de dönemi açıldı. Bu mukaveleden habersiz bir ademoğlu olmadı. O, her zaman, pazarlığın bir tarafıydı. Belki de bu yüzden, kendini okumak isteyen herkes pür dikkat, kulak kesildi bu hikâyeye: “Kimdir Faust? Şeytan’a mı verdi ruhunu? Nasıl bir sözleşmeydi bu?”

Kendimizi başkalarından dinlemek, en sevdiğimiz mesleğimiz değil midir? O halde herkesin vâkıf olduğu bir temayı, yaşamı efsaneleşmiş bir karakterin omuzlarına yükleyerek anlatan Goethe’ye kulak verelim...

Goethe bu eserini tam 60 yılda yazmış. Gençlik döneminde başlamış yazmaya ve kendi içinde yaşadığı çalkantıları da baz almış. Açıklamalar da bu eser için; yazarın gençlik, olgunluk ve yaşlılık dönemlerinin izlerini taşır yazar.
Bir kaç alıntı ile bu muhteşem eseri okuyun diyerek bitiryeim :)))

" Karanlık arzularının içinde bunalan iyi bir insan, Asla ayrılmaz doğru yoldan."

"Aslında Mefistofeles'in düşünmesine gerek yoktur. Ne istediğini bilmektedir: Faust'u idaresi altına almak. Gidiyormuş gibi yaparak kendini naza çeker ki Faust, kalması için ona yalvarsın."


Diğer kiabım ise;

          Allah Senden Razı Olsun Dr. Kevorkian /

Tamam mesela arka kapak yazısı böyle diyor ama okurken böyle hissetmiyorsunuz, arada kalmamın sebebide bu..

.

Kitap Açıklaması

 Ahiretle hayat arasında fark var mı dersiniz?
Var diyenlere bir soru daha; bu fark hangi birim ile ölçülür?

Şimdiye kadar Kurt Vonnegut’la iki kere konuşmuşluğum var. İlkinde hayattaydı. Yakınlarda bir daha konuştuk. Hayatta değildi. Bu dünyayı ötekine bağlayan mavi tünelin sonunda karşılaştık. Dr. Jack Kevorkian’ın insanlara yaşamlarını sona erdirme yolları konusunda tavsiye vermesine hatta öbür tarafın kıyısına kadarcık bile gidip dönmelerini sağlamasına artık izin verilmediğinden, kendi yöntemlerimle gidip geldim.
-NeilGaiman-

Kurt Vonnegut, bir radyo muhabiri kılığında “mavi tünelden İncili Kapılara” giderek köpeciğini bir pitbulun saldırısından kurtarmak isterken kalp krizi geçirip ölen emekli inşaat işçisi Salvatore Biaggini, vatana ihanet suçuyla asılmasından 140 sene sonra mezarında çürümeye devam eden John Brown,  röportaj fikrinden pek haz etmeyen William Shakespeare, hâlâ merak eden Isaac Newton, yazmadan duramayan Isaac Asimov ve pek sevdiği kahramanı, işçi lideri Eugene Victor Debbs ile kendi romanlarının unutulmaz kahramanı Kilgore Trout dâhil birçok ölümsüz ölüyle röportaj yapıyor.

Neil Gaiman'ın önsözüyle Allah Senden Razı Olsun Dr. Kevorkian, kim olduğumuz, ne için yaşadığımız ve hepsinin sonunda ne kadar önem taşıdığımıza dair Vonnegut'ın her zamanki keskin mizahıyla kaleme aldığı enfes bir anlatı.

(Tanıtım Bülteninden)

 Çok fazla kelime kalabalığı geldi gözüme. Elbet vardır yazarın bir bildiği lakin bana göre değildi bu sıralar bu kitap. Bende kendimi hiç zorlamadan kitaplığa kaldırdım.




Yorumlar

  1. Bu paylaşımınız benim için çok iyi oldu. Faust gibi bir eseri doğru yayın evinden okumak önemli. Doğu Batı Yayınlarıyla yine tam metin başka bir yayınevi arasında tereddüt etmiştim. Önerinizi dikkate alacağım. Teşekkürlet

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Denk gelmesine sevindim. DoğuBatı Yayınları gerçekten de güzel bir çeviri ile basmış kitabı.
      İyi okumalar, iyi akşamlar. :)

      Sil
  2. Bende lisede iken okumuştum gerçekten güzel kitap

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten de içinde dersler bulunan, dikkate alınması gereken huylarımıza değinmiş Sevgili Goethe..
      İyi akşamlar. :)

      Sil
  3. Faust'u bu sene okuyacağım hatta yanımda getirdim özellikle okuyayım diye. Çok sevdiğim bir hocam da bu yayınevinden okumamızı önerince ben de bu yayınevinden aldım ki aklın yolu bir sen de bunu öneriyorsun :).

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten de diğer yayınevinin daha sade yayınladığını fark ettim bu yayın evinden okuyunca. Ve kesinlikle öğretmeninize katılıyorum Öneri Makinesi 😊 iyi okumalar

      Sil
  4. Okunacaklar listeme ekledim. Güzel yazınız için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende sise teşekkür ederim Melhuzat. Biraz dağınık yazıyorum ama 🙈 iyi geceler.

      Sil
  5. Vonnegut'tan Allah Senden Razı Olsun Bay Rosewater'i okumuştum, birde Dr. Kevorkian'ı mı varmış hiç bilmiyordum:)) Vonnegut sevdiğim nadir ABD'li yazarlardandır. Mezbaha 5'i de Rosewater'i de çok sevmiştim, biraz değişik bir tarzı var ama güzel, Dr. Kevorkian'a da bakayım. Mıntıka'yı bende alacaktım, uzun uzun inceledim ama sevmeyecekmişim gibi geldi ve almadım, isabet olmuş o zaman. Son Can indirimindeki kitaplar iyi çıkmadı zaten, demek ki bu kadar indirime düşmelerinin bir sebebi var dedirtti bana. Keyifli okumalar, sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet son zamanlar da D&R'ın indirşm yaptığı kitaplar iyi çıkmadı, ya da benim şansıma.
      Mıntıka nasıl desem, öyle garip bir anlatımı var ki...gerçektende okurken "laf kalabalığı" hissini hissettim Gül Hn. Belki de benden kaynaklıdır. Ben ilk kez okudum yazarı ve değişik bir anlatım. Yinede tek kitabı ile kalmak istemiyorum. Selamlar, sevgiler 🦋🌼

      Sil
  6. Naçizane fikrim "ertelemeyin" bu müthiş Faust kitabını. İnsani özelliklerimizin sorgulandığı, yazıya döküldüğü ve okuduğumuzda da bizi biraz silkeleyen bir kitap. Ve çok akıcı, tekrar okurken bile sıkılmadan okudum.
    Diğer kitaba gelince yazara bende bir şans daha vermek istiyorum. K.V.değişik bir yazar.
    İyi geceler, selamlar.

    YanıtlaSil
  7. Faust'u bende beş - altı yıl olmuştur herhelde okuyalı . Tekrar okuma zamanı gelmiş o zaman benim için de :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazı yazarlar nasıl yazıyorlar değil mi? Bir kaç kez okumamız gerekiyor.... İyi ki yazıyorlar.
      Ben bu sefer ki okumam da daha balka şeyler buldum Faust'ta. İyi ki ikinci kez okudum..
      Selamlar :)

      Sil
  8. Sarmayan kitapları yarım bırakmak en iyisi. Okunacak o kadar kitap varken zaman kaybetmeye gerek yok.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen Şule. Öyle çok var ki sıra bekleyen kitaplar...
      Selamlar sevgiler :)

      Sil
  9. Faust' u ben de okumuştum ama genç yaşta ağır gelmişti. Almancasını okumaya cesaret edeyim diyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gençken ağır ve biraz da "neler oluyor şimdi?" moduda olabiliyor Derya. Ahh çok isterdim orjinal dilinde okumayı, şanslısın.

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Amasya Gezisinden Kalanlar....

Nerde Kalmıştık?

Günlük, Sergi Gezisi