Günlük haller....

 Veeee bugün itibari ile uzaktan eğitime dahil olduk Umay Kız ile. Aslında çok sevmesem de "bizli" konuşmayı, cocuğa dair bişey anlatırken... bu süreçte beraber olunca, böyle çıkıyor cümleler de kızçemle... :)

Sınıf olarak daha önce istememiştik uzaktan eğitimi, iki gün yeterli diyorduk. Gerçi faydasını da gördük, okumaya başladı mini mini birler. İşin mantığını çözdü Umay kız ve basit kitapları yavaş yavaş da olsa okuyor.

Haftada beş gün nasıl olacak bilemiyorum tabi bizim için yeni bir süreç. 

Eşimde uzaktan eğitim veriyor. Salon Umay'ın, arka oda Merter'in, ben kantinci :))))))

biri mesajla isteklerini söylüyor diğeri on dakika molalarda :)))

 

 

Vaka sayılarını ve artık çoook yakınlarımdan da "covid oldu" lafını duyduktan sonra korkum iki katına çıktı resmen. Paranoyak olmassak iyi.

Allah bin kere razı olsun gerçektende sağlık çalışanlarından, doktorlarımızdan. izinsiz  çalışıyorlar... Ama pervasız dolaşan, covid olduğunu bile bile sokağa çıkanlardan da.... Allah bildiği gibi yapsın diyeyim...gerisini anlamışsınızdır zati...

Akşam haberlerini izliyoruz onun dışında pek bakmıyorum. Ama son günlerde izlediğim tartışma programlarında ki doktorların anlattıkları da pek iç açıcı değil yani....

Geçen gün eşime dedim ki; hani diyolar ya, insan ömrü hayatında mutlaka bir büyük bir olaya denk gelirmiş diye...bizim payımıza da düşü düşe pandemi düştü.... tabi öncesi darbe girişimi denemesi..deprem ve sonrası bu olay...

Tabi yine her zamanki gibi cümlenin sonu "saglık olsun"a bağlandı.  Artık dilimize plesenk olmuş bir cümle, ne kadar samimiyiz bunda emin değilim...

Geçen gün arkadaşla konuşuyoruz, o da çocugun sınıfından başka bir arkadaşla konuşuyormuş... Hep iç karartıcı konuşuyor içim daraldı dedi. Bende dedim ki; haklısın. bizde biliyoruz o bize denilen sayıların çok üstündedir vakalar. ama hep olumsuz konuşmak bir yerden sonra ruh sağlımızı bozar...zaten hep evdeyiz bide bu konuşöalar hepten bizi sinirli eder durur.



O yüzden daha çok günlük şeylerden konuşmayı, hatta bazen pandemiden hiç konuşmamayı yeğliyorum. Bilemiyorum belki bu kaçışda iyi değildir ama bana, ruhuma iyi geliyor. En azından evde olduğumuz süreçte kafayı yemiyoruz.  Tabi bunda Umay!ın da etkisi var. Biliyorum ki, biz ne kadar çok evde uflayıp puflarsak o da etkilenecek.... şu an için buna hiç gerek yok. Büyüme çağında, bilsin ne olduğunu kabulum, ama çözüm odaklı olmalıyız ki..o da öğrensin...

Tabi bunların dışında "BİR BAŞKADIR" dizisini bitirdik ve çok beğendim. Hem oyunculuğu hem de anlatılan hikayeyi... Gurur duydum yapımcı ile...

"CROWN" izlemeye devam. Başarılı dizilerden biri. Ve her izlediğimde ddiğim bir şey var... iyi ki ünlü veya kraliyet ailesinden değilmişiz.... o hayatı yaşamak istemezdim. Öyle zor ki... hiçbir duygunu tam yaşayamıyorsun... her şey saatli, her görüşme herkes tarafından biliniyor, devamlı dikkatli olmalısın... ay akıllara zarar... hiiiç bana göre değil.....

Yazarken düşünüyorumda .... yeni yıla şurda ne kaldı, sanki daha dünmüş gibi... ve şimdide yeni bir yıl zamanı daha geldi.... o liste yapmalar, hediye almayı düşünmeler....kararlar, yazılan notlar... hey gidi günler hey gibi oldu biraz ama öyle değil mi?

Ben kaçayım en iyisi sbah erken kalkış var...biraz da kitabımı okuyayım.

Selam ederim sana ey okuyan arkadaşım....

 


Yorumlar

  1. Gerçekten sinirler bozuldu, iyiden iyiye.
    Geçen gece rüyamda sokağa maskesiz çıkmışım, üstelik belediye otobüsündeyim. Nasıl panikle otobüsten inmeye çalışıyordum! Uyanınca güldüm ağlanacak halimize. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rüyalarımıza kadar sızdı pis covid... :) gercektende oyle oldu ama, aglancak halimize gülüyoruz.

      Sil
  2. ilk bölüm keyifliydii, kolay gelsiin :)

    YanıtlaSil
  3. Kantinciye çok güldüm : )

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyleyim bi görseniz...cay ocakta, tost makinesi hemen elimin altında 😂

      Sil
  4. Selamlar:) Ve kolay gelsin. Uzaktan eğitim zor. Olan çocuklara oldu. Neyse ki uzun bir zaman var önlerinde. Yeter ki sağlıkları yerinde olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selam, teşekkürler. Zor bir süreç ama artık boyle gider diyoruz... Sonrasını kestirmek çok guc...amin, sağlıklı günlerimiz olsun. İyi geceler

      Sil
  5. Uzaktan eğitimde Oytun çok başarılı olamadı maalesef. Dinlemiyor, odaklanmıyor gibi gibi... Pandemi sonrasında sınıfı tekrar etse keşke diye düşünmüyor da değilim ama bir ergen için ağır bir durum tabi bu...
    Hayırlısı diyoruz artık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ergenlerin işi zordur, ufak sınıflarda oyle Sebboy.Öğretmen mikrofonu bi acıyor Allahhhhh görsen o sesleri....;))
      Hakikatten hayırlısı... İyi geceler canim 😚

      Sil
  6. Merhaba, artık her ev bir okul oldu. Kantinci benzetmesini sevdim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) aynen oyle... Ev okul gibi oldu iyicene...
      İyi geceler :)

      Sil
  7. Virüs yüzünden çok şikayet ediyoruz, ben de dahil, ama eski zamanlarda yaşayan insanların nelerle karşılaştığını düşününce aslında o kadar büyük bir olay değil. Sadece bizim nesil bu tarz bir şeyi hiç beklemiyordu. Geçen sene bu zamanları, aldığım kararları düşünüyorum da kim derdi 2020'de eve tıkılacağız, kimseyle görüşmeyeceğiz vb. Bu yüzden bu sene yeni yıl için karar almayacağım. Virüs bitsin yeter bana :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Degil mi? Artık hepimizin dilind3, duasında "saglik olsun, gecsin bitsin su pandemi"......
      İyi geceler selamlar canim :)

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Amasya Gezisinden Kalanlar....

Nerde Kalmıştık?

Günlük, Sergi Gezisi