Neler okudum ?

Selam.😊

en son 23 Eylül'de yazmışım.... Aslında hep aklımda sayfama yazılar eklemek lakin bi denk düşürüp yazamadım... Süreklilik konusunda kendimi geliştirmem gerek :)

Zamanı verimli konusunda da çalışmalar yapmam gerek...😬

Okul- masa tenisi-ev arasında ki gidip gelmelerimiz devam ediyor. Bu sene 3.sınıf olması sebeiyle yeni ders olarak Fen Bilgisi eklendi ve ödevler de biraz daha fazlalaştı. Allah'tan öğretmenimizin çok ödevdense, derste öğrenmeleri ve sonrası pekiştirmelerine inanıyor... yavaş ama sağlam adımlarla ilerliyorlar. Öğretmen konusunda şanslıyız.... 

Arada arkadaşlarla çay kahve muhabbeti derken akşam oluyor.... 


 

Uzun zamandır bu kitap aklımdaydı. Yazarı İnstagram'dan severek takip ediyorum. Paylaşımları, anlatımları içime çok iyi geliyor..

"İnsanlar, giderler!" dedi
Ustam, "Bunu unutmayın ".
Aslında doğumdan başlayan bir büyüme sürecindeyiz. Ve bu süreçte yol aldığımız kadınlar, özellikle kadınlar neredeyse dönüm noktamız oluyor....
Kelimelerinden dökülen, kendi hayat yolundan yola çıkarak farkındalığı anlatıyor bir nevi Sevgili #damlaçeliktaban
İçimde ki, içinizde ki bir çok yaraya, söze dökülemeyen yaşanmışlıklara kapı açıyor, nasıl barıştığını, kabullendigini ve yola devam ettiği bir nevide var kitapta......
Oturup bir kaç saate okursunuz kitabı... ama öyle okumayın emi... sindire sindire, içinizde ki çocuğu dinleye dinleye ,yüzleşerek okuyun. Okuyun ki kendi yolunuz da yalnız olmadığınızı hissedin.......
Teşekkürler, 🙏🏻✨️✌🏻

diye yazmışım.... ara ara açıp okunacak kitaplardan...


Peşinden #bağlar kitabını okudum.  uzun süredir aklımda olan bir kitaptı. Veeee ruhumda hissederek okuduğum kitaplardan biri oldu.
Bir karı koca düşünün, gençliğin başında evlenmişler, iki de çocuk. Adam üniversitede de hoca. Ve evde dile getirmediği, rahatsız olduğu davranışlar, ailevi beklentiler var.
🔗 kitap kadının kocasına yazdığı mektuplarını başlıyor, ( adamın kendinden küçük bir sevgilisi vardır ve tüm zamanını onunla geçirir) bir nevi günlük şeklinde mektuplar. Özellikle baştaki o "unuttuysanız beyefendi hatırlatırım, eşinim ben senin eşin..." cümlesi ve kadının da aslında kocası ve çocukları için nasıl da kendinden vazgeçmesi, yüzleşmesini anlatan duygu durumları çok etkileyici idi.
🔗🔗 okurken etkilendiğim bir diğer anlatım ise kadın tarafından algılanan, hissedilen ile koca tarafından anlatılanlar , bide çocukların hem annesiyle hem babasıyla karşı karşıya kaldıkları, bazen bazı bildiklerini içlerinde tutmaları, anıları farklı hatırlamaları durumu ve bunların birbirine bağlaması.... hele o son bölüm çok iyiydi. Daha fazla yazamıyorum hem spoiler olsun istemiyorum hem de benim gibi hâlâ okumayan varsa okusun diye...

 

Bir kaç arkadaşımızla beraber okuduk. lakin kitap bende akmadı.. Aslında yazarın anlatım dili çok akıcı ama ben bu tarz konularda ki kitapları okuyamıyorum... O yuzden yer yer atlayarak okuduğum bir kitap oldu......


 

Hayatı anlaman gerekmiyor, yaşaman yeterli!" Diyor kitabın bir çok yerinde.
📖📖📖
Bayadır okumak istediğim merak ettiğim kitaplardan biri idi #geceyarısıkütüphanesi konusu çok çok iyiydi. Hayata dair amacını kaybetmiş Nora ve yaşamına dair gelişmeleri, yaşama tutunma çabalarını okuduk. Özellikle "keşkeleri " çok olan biri Nora. Babasının yüzücü olmasını istemesi, abisinin grupta ilerlemek istemesi, annesinin depresyonda olması aslında yük olmuş Nora'nın sırtına.... çünkü sevginin de önüne geçiyor ailesinde kimlikler.... Ve okuldayken kütüphaneye sığınması, orada öğretmeni ile satranç oynayıp sohbet etmesi bir nevi umut oluyor....
Sonrası ağır bir depresyon ve yaşama dair sorgulamalar başlıyor.
Kitapta işlenen konular çok iyiydi, özellikle paralel evren, kuantım ve yaşama dair anlatılanlar, orneklendirmeler iyiydi... lakin bisey eksikti... çok klişe cümleler vardı...Hani çok okuduk böyle kitaplar, isterdim ki böyle güzel bir konunun klişe cümleler ile değil de daha özgün bir anlatımla hikâyeleşseydi.....
Velhasıl okudum, iyi ki okudum ama arada kaldığım bir kitap oldu....



"Başarısızlıkların peşini hiç bırakmaz, ama başarıların konusunda kendini sürekli yeni baştan ikna etmen gerekir..."

"... rahatımız için bazı rahatsızlıklara katlanmalıydık, tıpkı sevdiklerimizin eksikliklerine katlanmak zorunda olduğumuz gibi: hiçbir şey mükemmel değil, dedi."

"Beklenmedik şeyler bazen kaderin cilvesi gibi görünür."

"Paranın kendisi başlı başına bir ülkedir...."

"Evlilik, başka şeylerin yanında, bir inanç sistemidir, bir öyküdür de, ve kendini son derece gerçek şeylerde göstermesine rağmen, yürümesini sağlayan şey eninde sonunda gizemlidir."

🔲🔲

Merak ettiğim bir üçleme kitap idi.
Yalnız kitap durağan ilerliyor o yüzden okurken biraz sıkılabilirsiniz....
Yaratıcılık dersi vermeye Atina'ya giden kahramanımızın çeşitli karşılaşmalarını okuyoruz... Yalnız yer yer nerede şimdi, bu kim, kimden bahsediyor derken kendimizi bulabiliriz... Eğer bırakmayıp devam ederseniz ,sonlara doğru taşlar yerine oturuyor....
Özellikle evlilik ve kadının çocuk ile olan bağı, ilişkisi üzerine bazı cümleler değişik ve etkileyici idi. Yer yer katılmadığım bakış açısı olsa da düşündürücü idi.
İmgeler çok fazlaydı...neresi konuşma neresi iç konuşma gibi gidip gelmelerim oldu. Okurken en çok hissettiğim; sınırlanma duygusu, yaş ilerledikçe farkındalığın artması oldu.....

Yorumlar

  1. Tess'in yalnızca filmini izlemiştim iyiydi ama Thomas Hardy'nin Çılgın Kalabalıktan Uzak'ını okumuştum sizin Tess'le ilgili söylediklerinize benzer şeyler hissetmiştim, atlaya atlaya gitmemiştim ama sıkıldığım bölümleri olmuştu. Hardy bize uymuyor demek ki:) Rachel Cusk'a da YKY'de epeyce bakmıştım (üçleme olduğunu da bilmiyordum) ama nedense almadım. Sizin yazdıklarınıza göre de belki sonra diyorum. Çok güzel kitaplar okumuşsunuz kutlarım, başka kitaplarda buluşmak üzere sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Konusu film için çok uygun Tess'in :) Evet Hardy ile yıldızım/ ız barışmadı 😊
      R. Cusk eğer kitabı bırakmadan okursanız çok iyiydi Gül Hn. Hatta yeniden basmaya basladilar ama devamı gelir mi bilmiyorum? 2. Kitaba baslad çok ama çok iyi ilerliyor.
      Teşekkürler ☺️ iyi ki kitaplar buluşturdu bizi, selamlar, sevgiler 🌼

      Sil
  2. tess en sevdiklerimden, iyi bir çevirisinden okucan ama :) filmi de çokzel dizisi de çokzel :) thomas hardy benim top 10 imde, bütün kitapları, jude mesela :) gece kütüphanesi keyifli evet yeni okudum yazdım :) damla çeliktaban not aldım :) ernaux nobeli aldı bu arada, sende görüp okudum ya, şimdi de sesler ini okuycam :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anladığım kadarı ile diğer kitabı daha iyi Hardy'inin Deep. Seveni seviyor sevmeyeni de sevmiyor sanırım.
      Damla Celiktaban gözüm kapalı tavsiye ederim 😊
      Evet yaaa çok sevindim Ernaux'a, Seneler'i ben de okuyacağım.merak ettiğim kitaplardan.
      Selamlar, sevgiler 🌼

      Sil
  3. Keyifli okumalar,
    Bir kaçını not aldım sağol tanıtım için.

    YanıtlaSil
  4. Teşekkür ederim 🙏🏻😊
    İnşallah siz de severek okursunuz🌼
    Selamlar, sevgiler.

    YanıtlaSil

  5. Beni Büyüten Kadınlar kitabını bilmiyordum, defterime not aldım, merak ettim:) Gece Yarısı Kütüphanesi aldım ama henüz okumadım:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah sizde de içinize iyi gelecek kapılar açar Beni Büyüten Kadınlar kitabı....🙏🏻

      Sil
  6. Kitapları çok seviyorum ama kod yazmayı daha çok :) Güzel kitaplar hepside aralarında okumadıklarım çok var :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kod yazma konusunda kafam basmıyor desem 😬 o yüzden de kod yazanlara ayrı bir saygı duyuyorum

      Sil
    2. Yardım lazım olursa iletişim kurmaktan çekinmeyin :)

      Sil
    3. Çok teşekkür ederim 🙏🏻

      Sil
    4. Rica ederim ne demek her zaman :)

      Sil
  7. Ben Gece Yarısı Kütüphanesi'ni çok sevmiştim. Ben de karakter gibi 35 yaşındayım. Tam acaba ve keşkelerimin çoğaldığı bir dönemde okuyunca bana farklı bir bakış açısı kazandırdı. İyi ki okumuşum diyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevmene çok sevindim Şule. Belki de dediğin gibi yaşamında ki değişimlere denk gelince daha bir güç vermiştir sana. Kitap kötü defil sadece çok övülen bir kitap biraz yavan geldi bana🙈

      Sil
  8. Gece yarısı Kütüphanesi ni çok merak etmiştim ama çocuk kitabı gibi geldi bana. Tess'in sadece filmini izledim. Ne güzel okumalar yapmissin Gülşah cim .demin sana cvp yazdım sen olduğunu sonradan fark ettim Bu kadar uzak kalmamalıyım blogdan . Sevgiler tatlım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay Özlem'cim aynısını ben de sana yorum yazdıktan sonra yaşadım. :)
      Bide blog ismin değişmis önce anlayamadım, sonra bakınca da yazmıştım diye değiştirmedim.
      Evet canım biraz yavan kalabilir kitap. Tamda çocuk kitabı değil aslında. Eğer hayat akışında bir şeyler iyi gitmiyorsa okumak iyi gelir mesela.
      Evet evet uzak kalma lütfen.... :) Selamlar sevgiler canım. Öperim çok.

      Sil
  9. Gece yarısı kütüphanesini çok merak ediyorum, ilk fırsatta okuyacağım, paylaşım için teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, keyifle okuyun okuyacağınız zaman. :)

      Sil
  10. Beni büyüten kadınlar kitabını merak ettim araştıracağım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ruha çok iyi gelen kitaplardan Derya. İnşallah sana da şifa olur 🙏🏻💐

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Nerde Kalmıştık?

Günlük, Sergi Gezisi

Merhaba... Ulyssee ile