Od Yunus Emre / İskender Pala





Anlatım dili sade, eski Türkçe ile yazarak bizi sürüklemeyen, basit ama derin bir Yunus Emre anlatımı.
İçinde Hasan Sabbah, Taptuk Emre, Mevlana, Molla Kasım, Sitare, çocukları İbrahim ve İsmail.... bozkırlarda ki zorlu yaşam, savaş, ailesini kaybettikten sonraki serüveni.... Hacı Bektaş Veli, derviş yolunda ilerlerken hiç yüksünmeden yapmış olduğu odunculuk işi... Od-un dan sadece Od kelimesini alarak, gönüllerde, gönlünde ateş yakması....sabretmesi, oğlunu arayışı sonrası tevekkül etmesi...
Sevgilisi, eşi Sitaresi( parlayan yıldızı)nin Elif ismini bir anlatışı var, hiç o açıdan bakmamıştım.
Kitaptan alıntı: "Elif adı, ebcet hesabında "Bir" rakamıyla karşılanır. Büyüklerimiz der ki elif noktalardan, diğer harflar de eliften meydana çıkar. Bütün varlıklar Allah'tan, bütün harfler eliften... Her harf elifin yeni biçim almış halidir. "


Çok güzel, altı çizilen , düşündüren cümleler var....
En beğendiğim bir cümleyi de paylaşmak istiyorum:
  •   Herkese kendi rengindedir ölüm. Günü, bugün say; ölüm ki dudakla söz arasındadır.... Mevlana
  • Yanlış olan, zor olan, hüsrana götüren kulun hata yapması değil, hatada ısrar etmesidir.
  • Bilmek çare olmayı gerektiri... Yunus Emre...


Okunmalı, hatta kütüphanemizde bulunmalı.......

Yorumlar

  1. bu kitabı aldım ama maalesef sevmedim ve okumayı bıraktım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hımm güzel bir anlatımı var yazarın, belki de ben yazarın anlatımını beğendiğimden bu kitabını da beğenerek okudum. Ama en çok da konusundan dolayı sevdim. :)

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Amasya Gezisinden Kalanlar....

Nerde Kalmıştık?

Günlük, Sergi Gezisi