Aşkın Şehidi / Ahmet Turgut kitabı bitti.... :(((


Kerbela olayını kulaktan dolma az çok biliyordum ama adım adım okumak farklıymış. İçim nasıl cız etti, canım nasıl acıdı anlatamam. Yezid'in sırf egosu, hükmetme isteği yüzünden bir babanın evladının  kucağında öldürülmesi, kardeşleri, çocukları, yeğenleri gözlerinin önünde hemde vahşice öldürülüşü... bir yudum suyu dahi çok görmeleri ve kendilerine biat etmediği için katledilişleri...... Allah'ım... ve bu olayı "Allah" adına yapmaları.... İmam Hüseyin ve ailesinin 10 gün boyunca gözetim altında tutup son 3 gün de susuz bırakmaları, kadın, erkek, çocukları öldürmeleri... ne uğruna... bir nefs uğruna, kralcılık oynama, her şeye sahip olma uğruna....
Kitapta o kadar çok cümlenin altını çizdim ki.... Kitabın kapağını kapattım, sayfalar bitti ama bende bittim, kalbimin, yüreğimin bir yeri eksik kaldı....... Şimdi Aşura Ayı benim için daha bir farklı olacak... daha bir anlam kazandı...
Okuyun, okutun... Mutlaka kitaplığınızda bulunsun.....

Kitaptan alıntılarım :

  • İnsanoğlu duyduğu sözlere önceleri burun kıvırsa bile, zamanla gönlünün " acabalar" ile dolmasına mani olamaz. Ardından, "var bir hakikat ki, herkes bunu söylüyor..." der. Yeter ki aynı sözler defaatle tekrarlansın...
  • Sadakat kalptekinin ağızdan çıkana uymasıdır...
  • Ne aradığını bilmeyen, bulduğunda onu tanıyamaz...
  • Zira ilim şeytanda da vardı. Lakin idraksizliği, onu sapkın kılmıştı...
  • Kul ile Nur arasına girenler, en büyük zalimlerdi. Dün adları "müşrik" veya  " kafir" iken bugün "gafil" olması bir şey değiştirmiyordu. Her halükarda bu işin mağdurları inananlardı. Üstelik zalim olan sadece dışarıdaki emir sahipleri değildi. Kişi bir de içindekine bakmalıydı. Kötülükler emredip nura direnen nefsin Yezid'ten kalır ne yanı vardır?...
  • Resulullah'ın İmam Ali hakkındaki sözünü hatırlamıştı: " Her kim Adem'in ilmini, Nuh'un azmini, İbrahim'in hilmini, Musa'nın celalini ve İsa'nın takvasını görmek dilerse Ali'ye baksın!.."
  • İblis de alimdi. Çoğu kula nasip edilenden fazlasını biliyordu. Ama idraksizdi... Şuurlanmamıştı, anlayışı eksikti...
  • Keramet kelimede değil, dilini sözün ve kendisinin Sahibine teslim edebilen kuldaydı. Kitabı sabah akşam okuyup nasiplenemeyen insanın batıla yürürken Allah'ı da çağırması ne tuhaftı!


...... çok fazla cümle var altını çizdiğim bir kaçını paylaşmak istedim. :((((


Yorumlar

  1. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  2. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  3. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  4. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  5. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Amasya Gezisinden Kalanlar....

Nerde Kalmıştık?

Günlük, Sergi Gezisi