Yılın son günü son Tiyatro oyununa gittim. :))))


30.Aralık.2011 Cuma akşamı yılın son oyununa Tiyatro bileti alarak bu senenin kapanışını yaptım. ZIRHLI KURT (KÖSEM SULTAN İLE AVCI MEHMED) oyununa gittim.
Kitap delisi olduğum kadar Tiyatroyuda çook severim ve imkanlarım dahilinde giderim. Ayrı bir keyif, bilgidir Tiyatrolar benim için.  Dar bir alanda çok şey anlattıkları için çok seviyorum. Evet Sinemayı da seviyoruz ve eşimle gidiyoruz ama sinemada yönetmen bir çok alandan faydalanabiliyor, ekliyor, çıkartıyor....süslüyor. Tiyatrolar öyle değil, kısıtlı bir alanda geniş hayal gücüne hitap eden az malzemeyle çook şey anlatıyorlar... tabi canlı olması da ayrı bir keyif.

                   Birde oyun arasında bir bayan erkek arkadaşından hepimizin içinde evlenme teklifi aldı. Kızın yüzünde ki mutlulukk görülmeye değerdi, alkışlar fotoğraf çekimleri... güzel bir enstantene oldu. :)
Keyifliydi iyi ki gitmişim, bir kaç karede fotoğrafladım bloğum için. :)))








ZIRHLI KURT (KÖSEM SULTAN İLE AVCI MEHMED)
Yazan: TARIK GÜNERSEL
Yöneten: EROL KESKİN
Sahne Tasarımı: AYSEL DOĞAN
Işık Tasarımı: İLHAN ÖREN
Kostüm Tasarımı: AYSEL DOĞAN
Yönetmen Yardımcısı: BERNA O.DEMİRER
Süre: 2 PERDE / 1 SAAT 30 DAKİKA
OYUNCULAR
ASLI ÖNGÖREN, İBRAHİM GÜNDOĞAN, MURAT COŞKUNER
KONUSU
"Darbe hazırlığı var!" der Kösem Sultan, oğlu İbrahim'e: "Tasfiye şart!" Oğlunu öldürtmeyi reddeden "Deli" İbrahim cellâtları görünce inanamaz. Kösem Sultan "B Planı" olarak torunu Mehmed'i tahta geçirtir. IV. Mehmed "yaralı bir zırhlı kurt" olarak yaşar. Tecritte anılar ve hayallerle boğuşarak özgürleşmeye çalışır: "Dünya zindan idi, zindan dünya oldu." Kanaryalara ötme dersi veren vezir, Gülnuş Sultan, recmedilen kadın, Bizans İmparatoru Jüstinyen, dilsiz ve yaşlı bir cariye, Viyana Kuvvetleri Kumandanı� Bizimledir artık. Avrupa bilim ve teknolojide öne geçerken "Fen ve matematik öğrenmek haramdır," diyenler vardır. Kahveyi tehlikeli bulan Köprülü Mehmed Paşa "Barış insan tabiatını bozar," der ve gerekçesini açıklar. İtalyan gezgin Pietro hayretler içindedir: "Sevgili Venedik Taciri, gel de bu ülkede Hayretî olma!" Tarık Günersel'in 18 yılda yazdığı şiirsel piyesi Erol Keskin yönetti.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Amasya Gezisinden Kalanlar....

Nerde Kalmıştık?

Günlük, Sergi Gezisi