72. KOĞUŞ / 2011 Yapımı

Geçen sene çekilmiş bir filmi izlemek bugüne kısmet oldu. Ağladığım, içimin sızladığı bir çok sahne oldu. Çekime, oyunculara diyecek lafım yok; hepsi birbirinden iyi oynamışlar. Ve ne kadar zormuş mapushane.... belki şuan bu kadar değildir yada daha beterdir bilemiyorum ama empati kurduğumda canım çok acıdı. Allah kimseyi düşürmesin.....


Filmin Özeti

Orhan Kemal'in başyapıtı '72. Koğuş' insan haysiyetinin düşebileceği en dipsiz kuyunun hikayesidir...   1940'lı yıllar, II. Dünya Savaşı'nın etkisindeki Türkiye'nin kıtlık yılları. Cezaevinin 72 nolu koğuşunda çeşitli suçlardan yatan Adembabalar...   İnsan insanın kurdudur dercesine, acıları, insanlığa özlemi, hayata dair düşleri, onuru, aşkları ve kavgaları içerisinde dipsiz bir çukurun içini görüyoruz.   En yakınını üç kuruşa satabilecek kadar alçalmışların ve üç kuruşunu sonuna kadar paylaşabilenlerin dünyasıdır bu çukur.   72. Koğuş bir insanlık öyküsüdür ve kaybettiğimiz değerleri bir tokat gibi yüzümüze anımsatır.

Yapım:

2011  -  Türkiye

Tür:

DramSuçPolitik

Süre:

97 dakika

Yönetmen:

Murat Saraçoğlu, 

Oyuncular:

Hülya Avşar,  Yavuz Bingöl,  Songül Öden,  Bülent Şakrak,  Volga Sorgu,  Deniz Oral,  Ahmet Mekin,  Kerem Alışık,  Civan Canova,  Nursel Köse,  Ayça Damgacı,  Devrim Saltoğlu,  Gaye Turgut,  Osman Albayrak,  Yıldırım Gücük,  Fuat Onan,  Ömer Duran,  Gülsüm Kamu,  Hüseyin İlker, 

Görüntü Y.:

Damian Barba, 

Senaryo:

Ayfer Tunç, 

Yapımcı:

Yavuz Bingöl,  Kerem Alışık,  Sasin Film, 







Yorumlar

  1. merak ettiğim filmlerden biri, daha önce Kadir İnanırlı olanını izlemiştim ama şimdi hatırlamıyorum. Hatırlattığınız iyi oldu en kısa zamanda izleyeceğim. sevgilerle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sihirli Süpürge, müsait olduğunda izle ama canın sıkkınken izleme derim, dugusal boyutu çok fazla.
      Sevgilerle...

      Sil
  2. Kitabı özellikle harikadır. Kadir İnanır'ın oynadığıda, buda gerçekten iyi çevrimler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitabını okumadım ama Aslı, bu film muhteşemdi......

      Sil
  3. sadece ilk sahnesini izledim hani şu yukarıdan kemik atılıyor ya :( Sonra kapatmak zorunda kaldım :) Hala izlenilecek filmler arasında bekliyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O bölüm ve dayak sahneleriiiiii :((( haklısın, duygusal boyutta yıpratıcı, acı ama gerçek diye düşünüyorum....

      Sil
  4. Gülşah'cığım ben bunun çok daha eski çevrimini izlemiştim bu yenisini görmedim....Orhan Kemal'in tüm yapıtlarını çok seviyorum, çok iyi bir yazar...geçen yıl Hanımın Çiftliği'ni Orhan Kemal hatırına baktım epey değiştirmişlerdi ama yine de çok severek izlemiştim hatta bittiğinde çok üzülmüştüm..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Müjde Ablacım, Orhan Kemal eserleri başlı başına harika. Çeviri olarak bu yapıtıda güzel çevirmişler. Hanımın Çiftliğini yer yer izledim oda gelen misafirler izlediğinde mecburiyetten. :)

      Sil
  5. Orhan Kemal harikadır, Çukurova'nın pamuk işçilerini öyle bir anlatır ki siz de o işçilerden biri olup çıkarsınız. Ben de bu filmi geç izledim. Oldukça iyi bir uyarlama idi. Hapishaneler her zaman kötüdür Gülşah'cığım, şartları ne kadar iyileştirilmiş olursa olsun dört duvar arası berbat bir şeydir.

    YanıtlaSil
  6. izlemiştim ben de Gülşah, insanın içini acıtan bir filmdi :(
    Oyunculuklar da çok iyiydi.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Amasya Gezisinden Kalanlar....

Nerde Kalmıştık?

Günlük, Sergi Gezisi