Hür Adam Bediüzzaman Said Nursi

Bu akşam üzeri izleyebildim filmi. Film 2.37 Dk.  Tam bir hayal kırıklığına uğradım diyebilirim. Çünkü film o kadar amatörce çekilmiş ki... Birde çok yavaş. Daha çok sohbetlerin, yaymak istediği ideolojinin olacağını beklerken filmde daha çok devlet kötülenmiş. Tabiki sevenleri filmi beğenmişlerdir diye düşünüyorum ve daha da bilenmişlerdir herhalde....
Dikattimi çeken bir çok detay oldu filmde.... Birde şunu belirtmek isterim ki benimsemediğim şeyler hakkında da okumayı, varsa filmler şeklinde izlemeyi severim; kendi fikrimin oluşması adına. Kulaktan dolma bilgileri çok sevmem. Bilmek, öğrenmek isterim.
Çok garip ama Müjde Abla postlarından birinde şöyle bir cümle kullanmıştı; " komşum hem laik hem inançlıdır" cümle eksik olabilir :) Kendime çok yakın bulmuştum. Çünkü bende laiklikten yanayım ve Atatürk hayranıyım. Lider vasıflarına sahip ender insanlardan biri ve onunla aynı ülkeyi paylaşmaktan çok mutluyum. Aynı zamanda da inançlıyımdır. Allah ile arama kimsenin giremeyeceğini bildiğimden, yaşadığım toplumun cahil kalmasını, ileriye gidememesini görmek üzüyor....
Filmde dikkatimi çekenlerden biri; Said'i sevenlerin kürtçe konuşması ama yanıtını Said Türkçe veriyor. Birde devamlı Kürdistan lafı geçiyor. her ne kadar Said Nursi Türkçülüğün bu ülkeyi yönettiğini ve kardeş olduklarını söylesede dikkat çekici derecedeydi... Birde hiç ne kelime-i şahaded ne de " La ilahe illah" dan sonra " Muhammeden ResulAllah" dememesiydi hemde hiç... 
Genelde yargılanması olarak; sarığın çıkartmaması, kıyafet devrimini kabul etmemesi olarak lanse edilmiş ama o kadar olmadığını düşünüyorum. Hiç Risal-i nur'larından bahsedilmiyor, sohbetleri anlatılmamış. Devamlı olarak Allah inancını söylüyor ve cemaatine sabır diyor. Oysaki bu kadar söylemle nasıl bir cemaat kurulur ki?.....
Elbette ülkemizde çok fazla eren, ermiş, dervişlerimiz var... Şems-Mevlana, Aziz Mahmud Hüdai Hz., Eyüp Sultan Hazretleri... ama nedense Said Nursi daha çok dinini yaşaması engellenmiş.  Cemaat olaylarına pek girmemiler sadece mahkemelerde ve devlet adamalarının kendi aralarında konuşmalarında çoğaldıklarına değinilmiş....
İlim insanlarının bazı gönül gözlerinin açık olduğuna inanırım. Mistik güçlerede inanarım bilakis yaşayan biri olarak ama film beni çok rahatsız etti..... Oysaki peygamber efendimizin şekilliciliğe önem verdiğini düşünmüyorum. Kuran-ı Kerim'i türkçe okuyan biri olarakda Allah'ın bizi sırf sarık takmadığımız için yargılayacağına hiç ama hiç inanmıyorum.......
Tabi bunlar filmin anlattıkları, aslında nasıl biridir neyi yaymak istemiştir bilemiyorum.... >Oysak Allah ile aramıza kimsenin giremeyeceğini hem kitabımız hemde Peygamber efendimiz söylemişler. Ki Allah sadece ibadet etmemizi isteseydi; Peygamber efendimiz hiç savaşlara katılmaz, camiden hiç çıkmadan ibadet ederdi herhalde. Ki efendimizin en korktuğu şey tüm gününü dünya elinden de çekip kendini ibadete adanmşlık. Keza gece gizlice ibadet ettiğinde hanımı sorunca cevaben; insanlar beni bu şekilde görse tümden işlerini bırakırlar demiştir.,
Birde cehalet aman Allah'ım ne kötü bir illet. Bizde de maşallah cehalet çok yaygın..... İlk emir neydi; OKU....

Yazacak anlatacak çok şey  var aslında ama yazıya döktüğümde biraz kendimi ifade edemiyormuşum gibime geliyor...
Filmi beğenmedim kesinlikle kötüydü, belki çizgi film şeklinde olanı farklıdır onada bakıcam...



İyi akşamlar....

Yorumlar

  1. Merhaba. Çok ilgi çekici konularınız var. Başlıyorum okumaya :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, teşekkür ederim. :)
      Keyifli okumalar; iyi haftasonları :)

      Sil
  2. Emin Çölaşan şu öneride bulunuyor:
    "Said Norsi‘yi belki biraz tanımak istersiniz diye, size bir kitap öneriyorum:

    “Kendi Belgeleriyle Said Nursi ve Nurculuk.” (Sancak Yayınları)

    Bu kitabın yazarı din bilgini, ilahiyatçı Prof. Dr. Zekeriya Beyaz."

    http://www.ilk-kursun.com/haber/99904
    Saygılar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Emin Çölaşan'ın sıkı takipçisidir babam, bende yer yer okurum yazılarını... Ne çok olayı belgeliyor ama susturmaya çalışıyorlar yazarı....
      Verdiğiniz linkten okudum yazısını teşekkürler... O kadar belirsizlikler var ki ülkemin geleceğine dair içimde.....

      Sil
  3. Gülşah'cığım, adamın asıl adı Said-i Kürdi ve söylediği bir cümle var (az önce facebookta rastladım bir hanım arkadaşım paylaşmış)"Ben size özgür bir Kürdistan'ın tohumunu atıyorum, sizler geliştirin.." diye bu adamın o filmde gerçek yüzünün gösterilmesini bekleme. Yani şimdi bdp'li pkk sempatizanı birisi yıllar sonra bebek katili hakkında film yapsa (ki eminim o da olacaktır gidişat o yönde)adamı sütten çıkma ak kaşık, Kemalistleri de kötü gösterecektir..

    Said-i Kürdi nin tek amacı Kürdistan kurmak, İngiliz, Rus gibi yabancılar tarafından ajan olarak kullanılmış bir kukla, yargılanmasının sebebi de şapka değil tabii ki:))tüm dinciler gibi Atatürk'ün padişahlığı yok edip cumhuriyeti kurmasını engellemek maksatlı karşı devrim çalışmaları..Atatürk düşmanlığı..Müslümanlığı bile tartışmalı, ne olduğu belli değil yani...tıpkı şu anda Fettoş nasıl Amerika'da ne haltlar karıştırıyor belli değil o misal..gizli Hristiyan mıdır, Musevi midir..

    şimdi bu adamın talebeleri nurcu ya, alt katımda oturuyor böyle bir aile, pkk onun üzerinde şehit verirdi herkes bayrak asardı bir bu nurcular bayrak asmazdı dikkatimi çekerdi,milli bayramlarda da bayrak asmazlardı,ama bana Atatürk ü sevdiklerini söylediklerinden sonunda dayanamadım beni biliyorsun yazılarımdan aldım elime bayrak indim alt kata, "dikkatimi çekti hiç bayrak asmıyorsunuz belki bayrağınız yoktur dedim size hediye ediyorum bunu diye bendeki fazladan Türk bayrağını hediye ettim, yok asacak yer bulamadım diye yine asmadılar, 19 mayıs mı neydi..velhasıl hediye verdiğim bayrağı bir kez bile asmadılar, bir ara da bunun cep telefonuna şehitlerimiz için dua okur musun mu ne öyle bir mesaj geldi, mesaj geldiğinde ben de yanındaydım, 'duygu sömürüsü yapıyorlar' diye ağzından kaçırmaz mı! o zaman anladım bunların sahteliklerini ve komşuluğumu bir bahane arıyordum zaten, ve o bahaneyi de bana verdikleri anda kestim..o günden beri anladım fetocu nurcular = Kürt İSlamcı ve tabii Amerikan İslamcısı!

    çok yazdım kusura bakma canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok yazmıyorsun Müjde Abla, rahat ol. Zaten filmde anlatmazlardı tabi ama risalelerinden bahsederlerdi diye düşünmüştüm... Sonuçta o kadar garip hisler içindeyim ki sabah eşimlede konuşuyorduk, seçmeli ders ve 4+4+4 eğitimle ilgili sıkıntıları ve neden olmaması gerektiğini.....
      Sonuçta din başka devlet, ülke başka. Bana göre devletin din yandaşlığı olmamalı, sonuçta nerden baksan %80-%90 müslüman bir ülkede yaşıyoruz neden Kuran seçmeli ders olsun ki, camilerde yazın hocalar ders veriyor, ayrıca okullarda din dersi var onlarda yeterli bilgileri aktarıyor, tabi ileriye dönük düşünceler başka olduğundan anayasa da değişiklikler yapacaklardır. İnsanların cahilliklerine ve okumamalarına kızıyorum. Yani imanlı olmak başka, ülkemizin ileriye dönük gelişimini istememiz başka, ne zaman anlayacaklar? aslında yurt dışına gidip, orada okumak isteyenleri ve orada kalanlara hak vermek gerek. Daha biz din ve devleti birbirinden ayıramıyoruz ki....

      Sil
  4. Gülşah gördüğüm ve merak edip gittiğim cemaat evlerinde katıldığım ve en fazla bana 10 dk tahammül edebildikleri sohbetlerinde gördüğüm kadarıyla Saidi kürdi(saidi nursi ismini sonradan almıştır)ye karşı farklı bir sevgileri var bu sevgi o kadar ileri derecede ki şaşırtıp peygamber efendimizden üstün görenleri bile çıkıyor ki zaten kelime-i şehadet ve kelime-i tevhitte bulunan "...Muhammeden Resulullah" kısmını söylememeleri bunu daha da iyi açıklar nitelikte. Nur cemaatine katılanların % 60 civarı Kürt kökenliler. Ayrıca bu saidi kürdi tayfası yani nur cemaatinin amacı saidi kürdinin dönemde çektiği acıları ve edindiği bilgileri paylaşmakmış.

    Ancak atlanmaması gereken bir konu var saidi kürdi ile şeyh saidi karıştırılması. Şeyh said bildiğimiz devlete ihanet eden isyan çıkaran said, ama bedüzzaman zaman denen saidi kürdi de bugünkü fetullah gülenin önderliğini yaptığı nur cemaatinin ilk kurucusudur.
    Saidi kürdinin seyid abdulkadiri geylani hz. fıkıhlarından ders aldığı söylenir kaynaklarda özellikle de futuhul gaybdı yanlış hatırlamıyorsam fıkıh bilgisini bu kitaptan edinimiş.

    Doğrudan saidi kürdinin amacı nedr sorusuna verecek net bir cevabım yok ancak saidi kürdinin 31 mart isyanında düşüncülerinden dolayı tutuklanmış ve ardından serbest bırakılmış. serbest kalınca vana giderek okul yaptırmak istemiş 2 abdulahamite çıkmış selamlık törenine sarıklı ve hançerli çıkınca tutuklanmış ve ardından akıl hastanesine yatırılmış vs. çooook uzun gülşah hanım ama neticelendirilmesi gereken bir konu.

    Ben bu tayfayı sevmem çünkü alim olmaya çalışan birinin heleki abdulkadiri geylani gibi bir zatın fıkıhından yararlanan birinin devlet işlerine girmemesi gerektiğine inanıyorum. Zaten diyanet işleri başkanlığında ki görevli bazı din görevlileri bu saidi kürdinin risalelerindeki fikirlerin, felsefik alegorik anlamlar taşıdığını ve Kuran Tefsiri olduğu savını vurgularken, diyanet işleri yayınları içerisinde basılan Nurculuk Hakkında adlı kitapta risalelerin "dini bir değeri bulunmayan saçma sayıklamalar" ve "yeni bir içtihat ve din oluşturma gayreti" şeklinde tanımlanması gözden kaçmamalıdır derim. diyanet resmi olarak bu konuda herhangi bir açıklama yapmamış. biraz uzun oldu ama bildiklerim bunlar saygı ile:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uzun olmadı Buroç. Bana Gülşah demen yeterli :)
      Cemaat vb... gruplar bana ve aile yapıma aykırı ki bana hiç uymuyor çünkü körü körüne birinin anlattıklarına bağlanmak, sorgulamamak mantığıma uymadığından ters, keza ne kendi ne eşimin ailesinde görmedim böyle şeyler. Tabiki alimler, irfan sahibi insanların arkalarında bıraktığı eserleri okumayı seviyorum ama hiç bir şey Allah ve Peygamber sevgimin önüne geçemez, geçmemeli.
      Bende katılsam öyle yerlere kesin beni almazlardı çok soruyorumi sorguluyorum diye :)
      Zaten dediğin gibi amaçları farklı. Ki bir tek kürtler zamanında acı çekmemişki; alevilere yapılanlar da var da var....
      Hem Allah deyip hem nasıl yeni bir din devleti kurmak isterler anlamam....

      Sil
  5. Sevgili Gülşah...
    Yazını okudum.İçten ve samimi, sorgulamaların gayet yerinde..
    Kuranı kerim de efendimize inen ilk ayet'ikra' yani oku...

    Bu sûreye "Alak" suresi de denir. Alak, insanın yaratılış safhalarından olan aşılanmış yumurtayı ifade eder. İlk inen ayetlerdir.
    Rahman Rahim olan Allah'ın adıyla

    1.Yaratan Rabbin adıyla oku.
    2.O, insanı bir alak'tan yarattı.
    3.Oku, Rabbin en büyük kerem sahibidir;
    4.Ki O, kalemle (yazmayı) öğretendir.
    5.İnsana bilmediğini öğretti.
    Şimdi sevgili arkadaşım biz nerdeyiz...
    Bir zamanlar genç bir öğrenci vardı uzun saçları bir kulağında küpe hippi tarzı giyinirdi...Ben hoşlanmazdım bu tür gençlerden benim tabirimle 'zibidi' tipli gençti...
    Bir gün bana sordu...
    Abi sen beni sevmiyorsun değilmi.. Duraksadım dedim sevmiyorum değilde hoşlanmıyorum diyelim..
    O zaman abi dedi sana bir kaç soru soracağım cevaplarsan sevinirim..
    Biliyorsam elbette dedim...
    Sordu...
    Erkeklerde ölçü nedir giyimde...
    Dedim göbekle diz kapağına kadar...Böyle namaz kılabilir mi evet normal şartlarda kılabilir ama camii yada mescit gibi yerlerin adabı var ona uyulmalı dedim...Onda haklısınız dedi ama bu şekilde namaz kılınır değilmi dedi.. Ben evet dedim..."O zaman benim giyim tarzım gayri İslami değil" haksızmıyım diyince haklısın dedim..
    Efendimiz saçlarını uzatmışmıydı saç için bir hadis yada ayet varmı dedi...
    efendimiz saçlarını da uzatmıştır örük te yapmıştır dedim..."O zaman saçlarım da uygunsuz değil dedi" gene haklısın dedim...
    Küpe için bir sorun varmı dedi...
    Araştırdım erkeğe altın,ipek gibi şeyler tavsiye edilmiyor...Küpe için de açıkçası bir şey bulamadım önümde cihan padişahı Yavuz Sultan Selim var...Gene kabullendim...
    Ve bomba...
    Abi ben beş vakit namazımı kılıyorum ya sen...!!!
    Şimdi sevgili arkadaşım...
    Bizim dinimiz derki bu emirdir aynı zamanda...
    "Beşikten mezara bir "müslümana" ilim "FARZ"dır...
    Erkeğe demiyor müslümana diyor...!
    Başka bir şey anlatmama gerek varmı bilmiyorum....
    Saygılarımla Muammer...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazdıklarınızı nasıl iyi anlıyorum bilemezsiniz, saygılar bende de size Muammer Bey.
      Ne güzel demişsiniz, ilk emir Oku,
      Ve kimseyi dış görünüşünden dolayı yargılamamak gerek, bunu 21-22 yaşlarımdayken dini bilgileri de okumaya başladığımda öğrendim. Biliyor musunuz; ki çevremede hep bunu öğütlüyorum ama uygulamada geri kalıyorlar; Kuran-ı Kerim'in Türkçe mealini okusalar Rabbimin bizden nasıl bir kul olmamızı istediğini bir okusalar bence bir çok şey hallolur ama bazi din adamları ve büyükler Türkçe okunmasına karşı çünkü dedikleri çürüyecek. Sonuçta hoşgörü, adalet, saygı ne kadar önemli müslümanlık için ve dinde cinsiyet ayrımı yoktur diye düşünenlerdenim, benim için neyse karşı cins için de o.....
      Nice arkadaş tanıdım kapalı, türbanlı kimi namaz bile kılmıyor ailesi öyle istediği için kapanmış, bazıları namazında niyazında;soruyorum hiç türkçe okudunuz mu diye " okumuyoruz günah" diyorlar, bir tutturmuşlar günah diye, ona günah buna günah. Tabi işlerine gelince sevap oda ayrı bir konu....
      Diyorum ki; peki nasıl Allah'ın ve peygamberin bahsettiği gibi bir kul olacaksınız, anlamıdığınız bir dilde okuyunca; cevap hazır tabi anlatanlar var.......
      Daha fazlasına gerek yok bence demek istediğimi sizde anladınız... :)

      Sil
  6. Merhaba Gülşah abla, öncelikle yazıya nerden başalacagımı bilemediğimi belirtmek istiyorum.yazacaklarımı bir kere değil en az iki kere okumanızı istiyorum.Öncelikle cemaat..cemaat kelimesinin topluluk anlamına geldiğini bilirsiniz.insanlar cemaat denilince sanki ellerinde bıçaklar testereler milleti öldürmek isteyen caniler gibi algılıyorlar da hep garibime gitmiştir, hala da gider de..her neyse, cemaat kavramı içinde bulunmayan için her ne kadar itici gelse de içinde azıcık da bulunan bir göz olarak şöyle söyleyeyim, o insanlar Peygamber Efendimiz(Sallallahu Aleyhi Vessellem)in yolundan gidiyorlar bir nevi..sahip oldukları dinleri korumak geliştirmek istiyorlar , anlatmak istiyorlar.sırf kapalılar, kendilerini günahtan uzak tutuyorlar diye toplumdan bu zamana kadar dışlanmış ve hor görülmüş bir topluluklar ayrıca..hiç zararlarını gördün mü derseniz?kesinlikle hayır.Zaten namaz kılan ,ibadet eden bir insan hakkında kötü bir söz dahi söylenmeyeceğini okumuştum bir kitapta..ne yaparsa yapsın bir insan başını secdeye koydugu an başkalarına laf düşmez bence, ve o yazarca.Zaten Müslüman Müslümanın ayıbını örtendir. derler genelde.-ki ben onlardan hiç bir şekilde ayıp görmedim.-Şu Peygamber Efendimiz'den daha üstün tutma gibi bir şey okumuştum yukardaki yorumlarda.Kendi gözlemlerime göre o insanların amacı,Efendimiz'in yolundan gitmek ve Said Nursi gibi Allah'ın sadık kullarından olan insanların söyledikleriyle de bilgilerine bilgi katmak ve o yolda emin adımlar atmak,imanlarını korumak.okumayı çok sevdiğinizi belirtmişsiniz.ne güzel.Risaleleri de okumanızı tavsiye ederim -ki okuduğunuzu düşünüyorum.- o zaman göreceksiniz okurken aldığınız lezzeti,ve artniyetsiz yazıldığını..Rabbim le aranıza kimsenin giremeyeceğini savunmanız hoş, tabiki bu herkes için geçerli.İmanınıza sahip çıkmanız ve hep hayırlı insanlarla karşılaşmanız, ve Efendimiz'in denizlerdeki tüm damlalar kadar olan şefaatine erenlerden olmanızı istiyorum dualarımla Rabbimden.Allah'a emanet olun. (sürçi lisan ettimse affola...vaktinizi aldım hakkınızı helal edin İnşAllah ^_^ :)Kübra )

    YanıtlaSil
  7. Merhaba Kübra. Yazını birkaç kez okudum ve şu görüşüne katılmadığımı belirtmek isterim. Tanıdığım hiç kimse "cemaat=ellerinde bıçaklar testereler milleti öldürmek isteyen caniler gibi algılıyorlar". İbadet herkesin ahkkı, kim kendini Rabbe hangi ibadet şekli ile yakın hissediyorsa öyle ibadet etmeli diye düşünüyorum.
    "Zaten namaz kılan ,ibadet eden bir insan hakkında kötü bir söz dahi söylenmeyeceğini okumuştum bir kitapta" demişsiniz ya bende Kutsal Kitabımızı Türkçe okuyorum ve orada da namaz, oruç, hac farz ama onlardan daha önce gelen ibadetler olduğunu okudum. Ve inanır mısın Kübra, koyu sofu olan kişilerin daha çok haksızlık yaptıklarına tanık oldum. Bu gördüklerim içinde başı açık da vardı, kapalıda.
    Aslında beni kişinin kafasının açık veya kapalı olması hiç ama hiç ilgilendirmiyor. Beni zihniyet ve iyi bir kul olup olmadığı ilgilendiriyor desem. Çevresine davranışları nasıl, insanları hemen yargılıyor mu? bunlar daha ağır basıyor benim düşünceme. Çünkü kutsal kitaplarda da belirtilen önce iyi bir kul olmak.
    Vaktimi almadın. Başka düşünceleri okumak hoşuma gidiyor. Ve helal olsun hakkım. Duanız için de AMİN.
    İyi akşamlar.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Amasya Gezisinden Kalanlar....

Nerde Kalmıştık?

Günlük, Sergi Gezisi