Toprak Ana / Cengiz Aytmatov

Bu ayki Thyke grubumuzun kitabıydı Toprak Ana. Daha önce yazarın Gün Olur Asra Bedel kitabını okumuştum. Türkçeyi kullanış biçimini, yazım dilini keyifle okuyorum.
Bu romanı da böyleydi, bir solukta bitti. Konu olarak savaş ve ailenin çektikleri işlenmiş. Az sayfa sayısı ile o kadar çok şey anlatmış ki... Böyle olunca daha bir seviyorum bu tarz kitapları okumayı.

Konuyu anlatan Tolganay Ana ve toprağınla geçmişe dönük yaşadıklarını konuşması şeklinde geçiyor kitap.
Tolganay ana ve eşi severek evlenmişler. Ve tarlalarını ekip biçiyorlar birlikte. Bu aşk dolu evliliklerinde 3 erkek evladı oluyor. Bir tanesi okumuyor ama ülkelerine yeni gelen makineyi, biçerdöver makinesini kullanıyor. Ortanca oğlu okumuyor, sosyal sol partisine üye oluyor ve gençlik kolunda görev alıyor. Evin küçüğü okuyor ve üniversitesi şehir dışında, hayali öğretmen olmak.

Sonrası büyük oğlan Kasım evleniyor. Aşıklar birbirlerine, kur yapıyorlar sevgilerini göstermek için. Hep beraber çalışıyorlar tarlada, bağda.... Ve bir gün haber geliyor savaş başladı diye ve köyün erkeklerini alıyorlar askere... En son babaları gidiyor. Birbir ölüm haberleri geliyor.... Tren geçerken sadece bir kaç dakika dahi olsun görebilmek için garda bekleyişleri, görememeleri, yıkılışları, ağlayışları... öyle güzel kelimelere dökülmüşki......
Sonunu anlatmayayım değil mi? Belki okuyacak olan arkadaşlar vardır. :)

Kitap arka kapağı:  Cengiz Aytmatov edebiyat - hikaye Toprak Ana, ünlü yazar Cengiz Aytmatovun en güzel romanlarından biridir.Bu eserde, savaş meydanında eşini ve üç oğlunu kaybeden kahraman bir ananın, zor zamanlarda dişi-tırnağı ile işlediği, kanı ve teriyle suladığı toprakla dertleşmesini okuyoruz. İnsan sevgisinin, çalışkanlığın ve fedakârlığın nasıl kutsal bir yüceliğe ulaştığını en çarpıcı örnekleriyle görüyoruz.Yetiştirdiği buğdayı kendisine bir avuç ayıramadan cephedeki asker için gönderen Kırgız köylüsünün İkinci Dünya Savaşı sırasında çektiği sıkıntıları, acıları da film seyreder gibi görüyoruz.Bu kadar da değil... Aytmatov, güçlü kalemiyle, aşk ve nefreti, iyi ile kötüyü yüzleştiriyor, okuru heyecandan heyecana sürüklüyor ve düşündürüyor.Zevkle okuyacağınızdan eminiz

Sayfa Sayısı: 112
Yayın Evi: Ötüken Yayınevi

Yorumlar

  1. toprak ana bu bana sadece izlediğim bir filmi aklıma getirdi fatma giriğin her seferinde ağlardım izlerken ....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ağlanmayacak gibi değildi ki tatlım.
      Bu kitap da güzeldi ama senin yoğunluğun fazla, müsait olduğunda göz at derim Pınar'cım.

      Sil
  2. Aytmatov'un sadece bir kitabını okumuştum.Çok beğenmiştim.Bunu da alayım listeme.

    Teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benimde okuduğum 2.kitabı yazarın ama harikaydı. Göz atın derim.

      Sil
  3. Kadınlar günün kutlu olsun Gülşah , sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağolasınnnnnn senindeee :)
      Benden de sevgiler :)

      Sil
  4. aytmatov, süperdir, Al yazmalımı da okudun mu??:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okumadım :( Yazarın Gün Olur Asra Bedel kitabını okumuştum ve anlatım dilini çok beğenmiştim bu da ikinci kitabı.

      Sil
  5. Cemile yi okumanızı tavsiye ederim. hem de bu kadınlar gününde. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ekleyeyim listeme, sıraya girmesi gerek.
      Keyifli okumalar. :)
      Sevgiler.

      Sil
  6. Aytmatov'un tüm eserleri güzeldir, ben okudum :) devamını da getir bence Gülşah'ım, o dünyalara gidiyorum resmen okurken... Sevgilerimle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağolasın canım, sırası geldikçe okurum tabi :)
      Bende çok beğeniyorum yazarın kaleme aldığı ve bize aktardığı karakterleri.
      Sevgilerimle. :)

      Sil
  7. O kadar ünlü olduğu halde bir türlü alıp okuyamadım hala:(((konusu çok hüzünlü, çok acıklıymış:(((çok almak istedim, tren istasyonundaki sahne gözümün önüne geldi:(((Ruslar malum 2.D.S en fazla kayıp veren ülke:((((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uygun bir zamanda okumalısın Müjde Ablacım, harika bir yazar bence. Hele o tern sahnesinde yaşanan üzücü olayı bir aktarışı var, kısa öz cümlelerle harikalar yaratmış.
      Savaş yılları.... :(((

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Amasya Gezisinden Kalanlar....

Nerde Kalmıştık?

Günlük, Sergi Gezisi