Hastanede bir gün daha....

Bugün Dünya Emekçi Kadınlar Günü. Çok fazla böyle günlere önem vermesemde, ülke olarak çok fazla kadın cinayeti olduğundan bugünü daha bir anlamlı kılıyor.
Bu sebeple bugünümüz KADINLAR kutlu olsun.

Annem salı günü kemoterapisini aldı. Birkaç gün halsizlik, mide bulantısı ve uyku oluyor. Genelde erkenden yatıyor annem.
Bugün büyük gündü anneannemiz için. Beraberce düştük hastane yollarına. Sonuçlarımı aldık. Göğüs kanseri. Salı yatışı olacak ve o hafta ameliyata alacaklar. Allah yardımcısı olsun. Anneannemiz 80 yaşında ama çok dirayetli, güçlü bir kadın. Hiç demezsiniz o yaşta. Elinden geldiğince her işe koşar. Ameliyat sonrası ilaçla tedavi olabilir yaşından dolayı büyük ihtimalle kemoterapi almayacak.
Bu hastlaık garip bir hastalık. İnsanın kendi yakının başına gelince çok farklı oluyor.
Bayanlar ne olursunuz rutin meme kontrollerinizi banyodan sonra yapın, bu hastalıklarda erken teşhis önemli, biz biraz geç kalmışız. Tabi patoloji sonucu belli olacak her şey ama insan ismini bile duyunca bu hastalığın kötü oluyor....
Hastaneler tıklım tıkış, Allah tüm hastalarımıza şifa versin.
Tabi bir sürü kişi ile tanışılıyor, dertleşiliyor.
Hanımın bir tanesi şaşırdı, gelin olarak bu kadar ilgilenmeme anneanne ile. Oysaki yardımlaşmak kadar, bir ipin ucunu tutmak kadar güzel bir şey var mı? Yapı olarak bir işin ucundan tutmayı, elimden gelen yardımı etmeyi çok seviyorum. Merhamet olmalı herkeste diye düşünüyorum. Sonuçta bizim yarın ne olacağımızı bilemeyiz. Helede bir aileysek daha da sıkı tutmalıyız ellerimizi.
Bizden böyle.......
Tekrardan Emekçi Kadınlar Günümüz kutlu olsun.
İyi akşamlar, ben kaçar, biraz da kitap okuyayım değil mi? :)

Yorumlar

  1. Çok geçmiş olsun. İnşallah her ikisi de en kısa zamanda sağlıklarına kavuşurlar.

    YanıtlaSil
  2. Merhaba Gülşah, Allah bu zor yolda yardımcınız olsun, çok iyi bilirim benim de annem kemoterapi sürecine girmişti, inanılmaz sabır ve moral isteyen bir dönem, çok güçlü olmak lazım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Çiğdem; amin. Kesinlikle zor ve güç bir dönem. Yapı olarak çok sabırlıyımdır kolay atlatıyorum bu dönemi. Birde annemin aldığı ilaçlar az olduğundan etkiside daha az oluyor ama bu hastalık eve girdii ister istemez etkiliyor tüm aileyi.
      Sizin anneniz nasıllar?

      Sil
    2. Annemin kemoterapisi bitti, 6 ay sürmüştü ve şimdi belli dönemlerde kontrolü var, şükür şuan ilerleme gibi kötü bir durum yok, annem gayet iyi, bu hastalıkla mücadale eden, bu mücadelede yardımcıları olan herkese sabır, moral, güç ve en kısa zamanda sağlık diliyorum.

      Sil
    3. Amin ve çoooook sevindim inan annen için, her ne kadar tanışmıyor olsakda. Bu hastalıkla mücadelenin zorluğu ve kişide bıraktığı etki yadsınamaz ama hayat devam ediyor. Anneminde 2 kürden sonra belli olacak.
      Duaların için sağolasın.

      Sil
  3. Allah sifalar ve kolayliklar versin insallah carcabuk silinir hayatinizdan bu hastalik ne mutlu ki destek ve moral verecek sevdikleri var ailenizin Rabbim tum hastalara sifalar nasip etsin
    Gonlunuzun guzelligi guc ve moral hep sizinle olsun
    Dunya emekci kadinlar gununuz kutlu olsun

    YanıtlaSil
  4. Ah Gülşah'cığım:((ailende hem annen, hem anneannen aynı hastalıkla mücadele veriyor, sen de onlarla beraber mücadele veriyorsun, Allah yardımcınız olsun hepinizin, iyilik melekleri yardımcınız olsun, kemoterapi ağır bir şey, bitişik komşum atlattı, bir memesi alındı,geçen sene kemoterapilerden çok çekti, şimdi TURP GİBİ darısı başınıza canım..senin de günün kutlu olsun..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin Müjde Ablacım. Son 2 senedir hastanelerdeyiz gün aşırı. Annem de inşallah atlatır ve sadece kontrolleri kalır. Zor hemde zor bir dönem. Ama yapı olarak güçlüyümdür, eşimin de desteği çok fazla. Kayınvalidem evde kayınvalidesine baktığından içim el vermedi ben ilgileniyorum ananeyle. Yeterki onlar iyi olsunlar ben razıyım koşturmaya.

      Sil
  5. tez zmanda iyileşir inşallah canım Rabbim yardımcınız olsun..

    YanıtlaSil
  6. Geçmiş olsun.. Allah acil şifalar versin...

    YanıtlaSil
  7. Çok geçmiş olsun, insan bazen ne diyeceğini bilemiyor, ama anneanneye hayran oldum, maaşallah, bir insanın morali yerindeyse gerisi çok daha kolay hallediliyor... Allah annene de anneanneye de tüm hastalara da şifa versin, burada ezan okunuyor, Rabbim duaları kabul etsin inşallah... sevgiler Gülşah'ım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol Maya'cım. Duların için de Allah razı olsun. Evet anane çok güçlü bir yapıya sahip ama annem onun kadar değil. O yüzden de annem daha bir zorluyor beni. Ama olsun, iyi olsunda ben razıyım annemin nazını, kaprisini çekmeye. :)

      Sil
  8. Gülşahcım Allah şifalar versin geçmiş olsun.Anneannen için ne kadar güzel demişsin güçlü ve dirayetli diye.Bence en yakın zamanda atlatacak ve eskisinden daha da sağlıklı olacaktır eminim.Önemli olan ona bol moral vermeniz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol canım. Aynen moral çok önemli bu hastalıkta. Hep beraber destek oluyoruz. İnşallah iyi haberlerini paylaşacağım buradan.
      İyi pazarlar canım. :)

      Sil
  9. Annemi bu hastalıktan kaybettik. İçinde yaşarken çok garip bir şey,sanki bir tek sen yaşıyormuşsun gibi ya da bize öyle geldi.

    Anneannize ve annenize şifalar diliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağolasınız. Başınız sağolsun.
      Aynen dediğiniz gibi, başta çok çaresiz hissettik sanki bir tek bizde vardı ve annem ölecekmiş gibi hissediyorduk. Sonrası ameliyat ve kemoterapi alınca biraz daha iyiyiz ama kanser olduğunu öğrendikten sonra hayatımda/ızda bir çok şe değişti. Hayatın anlamı farklılaştı, bir taradım daha duygusallaştı diyebilirim... bir sürü hisse büründüm...

      Sil
  10. Gerçekten çok önemli erken teşhis. Hani yaşayacağımız ömür sonuçta belli, bir yere kadar ama insan psikolojik olarak daha güçlü olabiliyor. Anneannen gibi olsa tüm bu kötü hastalığa yakalananlar... Bol sabır ve şifa diliyorum canım. Destek olmak insanlık açısından zor, ağır ama gerekli. Bu, senin de güçlü olduğunu gösterir bence.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin ve sağolasın canım. Bu hastalıkta dirayetli olmak, kendine bakmak ve erken teşhis çok önemli
      Yaşayacağımız ömür belli ama dediğin gibi önlem almak, sağlıklı bir hayat sürmekte önemli. Bu konuda annem hala kendine pek dikkat etmez bu yüzden ara ara sorun yaşıyoruz.

      Sil
  11. Çok geçmiş olsun canım . Annen ve anneannen için acil şifalar diliyorum .

    YanıtlaSil
  12. Merhaba Gülşah çok geçmiş olsun, Allah acil şifalar ve sabır versin.
    Ne güzel bir kadın olarak yardımlaşabilmek.
    Bizim Ülkemizde kadın gelinse başka kimliğe bürünüyor, büründürülüyor :((
    Desteğin ve ilgin için seni kutluyorum ( aslında normal olanı senin yaptığın ama dedim ya başka başka insanlar çoğunlukta olunca )
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin sağolasın. Yazdıklarına katılıyorum. Gelinleri olduğumdan şaşırıyorlar ama doğrusu bu bana görede. Yardımlaşmak, bir eli tutmak güzel bir şey. Sonuçta evlenirken aile oluyorsun. Benim yada benim ailemden birininde başına gelebilir diye düşünüyorum. Ki geldi de annem tedavi görüyor.
      Sevgilerimle...

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Amasya Gezisinden Kalanlar....

Nerde Kalmıştık?

Günlük, Sergi Gezisi