Kendine Bakma Sanatı / Cem Mumcu


Bu kitabı geçen sene almış ama okuma sırası bu seneye denk gelmişti. Kapak ve içerik tasarımı harika. Özellikle konuların çizimlerle ilişkilendirilmesi daha bir çekici yapmış kitabı.
Kitap yazarın karalamalarından oluşuyor. Bir çok başlık altında sorgulamalar, kendince konuşmalar.. diyolag halinde sanki kendinle ve siz de okurken sanki kendiniz kendinizle konuşuyorsunuz bu konuları. Bir çok konu çağımızda yaşanan, unutulan, yada önemsenmeyen konuları başlıklar altında anlatmış. Beğendim. En azından tekrardan düşündürüyor okuyucuyu. 








Yayın Evi: Okuyan Us Yayınları
Yazar: Cem Mumcu
Cem Mumcu “önünde sonunda bütün mesele senle sen arasında” Cem Mumcu'nun son kitabı Kendine Bakma Kitabı pazartesiden itibaren tüm kitapçılarda. Kapak kağıdında özel metalize bir kağıt kullanılan bu kitabın içi gibi kapağı da gerçek bir ayna. bugün yaşanan hayatın içinde kendini nereye koyacağını bulamayanlara, gözünün gördüğünden fazlasını görmek isteyenlere ve "kendi"ne gelmek isteyenlere, bu dönemin klavuzluğunu yapacak bir kitap...

Sayfalar arasında Cem Mumcu'nun karalamalarıyla da karşılaşacaksınız. “ Bir keresinde bir şey dinlemiştim göğsüme saplanmıştı, bir keresinde bir şey okumuştum bir bıçağın ucu gibiydi, bir keresinde birine gerçekten bakmayı denemiştim gözüm kanamıştı ve bir keresinde aynaya bakmayı başarmıştım. O gün bugün hepsi kovalar beni. Sonunda bıraktım kaçmayı…

Anladım kaçacak bir yer olmadığını dahası kaçılacak da bir şey. Korkumun kendisiydi korktuğum, kaçtığım şeyse kaçmanın kendisi. “Aynadan kırık bir parça uzatsam okura, bakar mı acaba, eli kesilir mi?” demeyi de bıraktım. Kimisi eldiven taksın, kimi kanamayı denesin, kimi kaçıp kendinden kurtulsun. ”
ISBN 978-605-4054-53
Sayfa Sayısı 309
Basım Tarihi Şubat 2011

Yorumlar

  1. Ben de kapağını beğenmiştim ama almamıştım, alalım bakalım nasılmış :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eğer bu tarz kitapları seviyorsanız alın. :)

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Amasya Gezisinden Kalanlar....

Nerde Kalmıştık?

Günlük, Sergi Gezisi