Yağmurdan Önce / Before The Rain

Merhabalar.

Bir arkadaşımız 6 tane İran filmi getirdi ve bunlardan 2.sini izledim. Yağmurdan Önce...

Karanlık ama derin bir film, izlerken içiniz sızlıyor, inirleniyorsunuz... Ama gerçekler acıtı zaten değil mi? ...



Filmin Özeti:

Londra ve Makedonya arasında gidip gelerek üç bölümde anlatılan filmde, birbiriyle uzak coğrafyalarda ve ilgisiz görünen insanların hayatı, resmin tamamını oluşturmak üzere birleşir:

'Kelimeler' isimli ilk bölümde, iç savaşla bölünen Yugoslavya’dan kopmakta olan Makedonya’da, bir ortodoks rahip, cinayetle suçlanan müslüman ve Arnavut bir kızı saklayarak, kendi inançlarına karşı gelir.

'Yüzler'. Londra’da, genç bir İngiliz kadın güven verici ve olgun kocası ile ülkesine dönme hazırlığındaki Makedonyalı bir savaş fotoğrafçısı olan aşığı arasında ikilemdedir.

'Resimler', ülkesine dönen fotoğrafçının Makedonya’nın geçirdiği dehşey verici değişime şahit olması ve anlamaya çalışmasını anlatıyor.

Milcho Manchevski’nin ilk uzun metrajı ona hem Oscar adaylığı hem de Altın Aslan’ın da içinde bulunduğu onlarca uluslararası ödül kazandırdı. Anlatılan öykünün içtenliği kadar, hikayeyi kurgulamak için seçilen sinema dili ve çarpıcı görüntü yönetimiyle de iz bıraktı.

Yorumlar

  1. Bu filmi izlemiştim yıllar önce Beyoğlu'nda bir sinemada. Güzel bir yaz günüydü ve havam hiç böyle iç burkucu film izlemeye müsait değildi. Fakat her şeye rağmen müthiş beğendim filmi. Dışarı çıktığımda kendimi bambaşka hissetmiştim. Hatırlattığın için sağol canım.
    Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim Nurten Abla. Ben bazı filmleri izlemekte geç kalmışım onu anlıyorum zaman zaman.
      Ve bu tarz filmler çok etkiliyici. Özellikle sanatsal değeri ve gerçekçilik payının çook yüksek olması daha da acıtıcı.
      Sevgilerimle.

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Amasya Gezisinden Kalanlar....

Nerde Kalmıştık?

Günlük, Sergi Gezisi